Урок 103 Тема: Вимова та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складуМета: закріплювати вміння учнів вимовляти і писати слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим; розвивати навички зв'язного мовлення, вміння давати повні відповіді на запитання; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Яя ля ям ять ся тя Як яс ял ня Ясен я і4/>л □ блуня Ялта >/?/ п-с/ Ялинка сяє ясними вогнями. — Поясніть уживання великої букви. — Назвіть послідовно звуки і букви у слові яблуня. — Доберіть до словаЯринка назви ознак. — Підкресліть у реченні глухі приголосні. 2 Зоровий диктант Після дощу пахло вологістю. Кожне село має свою історію. леся слухала солов’їний спів. Проворна синичка клює зерно. По синьому озеру пливе човен. 3 Вправи на повторення Прочитайте слова. які виділені букви позначають глухі звуки, а які — дзвінкі? Колодка, стежка, скибка, сад, суп, сніг, мороз, обід, лікті, хатка, редька. Зверніть увагу! В українській мові дзвінких приголосних більше, ніж глухих. І в словах дзвінкі звуки трапляються частіше. Цим і пояснюється милозвучність, краса нашої мови. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми підсумуємо наші знання про дзвінкі і глухі приголосні звуки. IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань та вмінь Завдання 1 Прочитати виразно загадки і відгадати їх. чітко вимовляти дзвінкі приголосні. • Їла-їла дуб, дуб та зламала зуб, зуб. • І не сани, і не віз — їхать добре, аби вліз. — Підкресліть слова, у яких є тільки дзвінкі приголосні звуки. Завдання 2 Виписати слова, у яких є глухі приголосні. Сядь, стань, дістань, голуб, хлопець, лебідь, дошка, ложка, сніг, гараж, вагон. Завдання 3 Прочитати прислів’я і пояснити їх значення. Списати. Підкреслити слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. Кішці — смішки, а мишці — слізки. Завдання 4 Дописати слово, додавши дзвінкий приголосний. Коза □ , рука , буква , коса , буря Завдання 5 Списати. Підкреслити слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. Діти беруть книжки у шкільній бібліотеці. Казки, загадки, приказки читають вони залюбки. Завдання 6 Записати слова за зразком. Зразок: блузочка — блузка. Казочка — ... берізонька— ... стежечка — ... книжечка — ... Завдання 7 Прочитати вірш. Списати, вставляючи пропущені букви. Біля яру, біля сте_ки одягла верба сере_ки. Голі_кою похитала, тихесенько запитала: — Де ота біленька ха_ка, Де гарнесенькі дівча_ка? Л. Костенко — Назвіть спочатку слова, у яких вставили букви, що позначають дзвінкі приголосні, потім — слова з глухими приголосними. Завдання 8 Вставити пропущені букви. Пояснити свою думку. рі_ко, шви_ко, зага_ка, голу_ка, зу_ки, тру_ка, ва_ко, дорі_ка, ягі_ка, гря_ка, відга_ка, гарбу_. — Прочитайте слова, чітко вимовляючи слова з дзвінкими приголосними в кінці складу перед глухим приголосним. Завдання 9 Вставити пропущені слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу. Біля школи посадили . чудесні нам шепоче ліс. — усьому голова. слова для довідки: хліб, берізки, казки. — Спишіть одне речення на вибір. Поділіть слова для пере- носу. V. Підсумок уроку. Рефлексія — чому дзвінкі приголосні в кінці слова і складу перед глухим приголосним треба вимовляти чітко? — Виділіть зайвий звук із поданих груп: [б], [п], [в], [м], [ф], [с]; [ж], [з], [с], [ш], [д], [х]. | |
| |
Переглядів: 2840 | |
Правила користування громадським транспортом |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Всього коментарів: 0 | |