Урок 102 Тема: Практичне засвоєння і вдосконалення нормативної (неоглушеної) вимови дзвінких приголосних у кінці слова і складу: дуб, сад, сядь, віз, ложка, казка, берізкаМета: вчити учнів правильно вимовляти слова з дзвінкими приголосними в кінці слова і складу перед глухим; розвивати орфоепічну чіткість; виховувати уважність і старанність. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Юю юр ою ють тю Юк лю тю Юл юш КУрта кХйваЮУлія тюльпаПн Юля юшку вранці їла. — У яких словах з п’яти звуків букв менше, ніж звуків? (Юрта, юнга) — У якому слові букв більше, ніж звуків? (Тюльпан) — У слові Юлія яких звуків більше — голосних чи приголосних? (однаково) — які слова в реченні можна поділити на склади? (Юшку, вранці) — яке слово в реченні складається з рівної кількості звуків і букв? (Вранці) — Прочитайте слова в реченні, що складаються із чотирьох звуків. (Юля, їла) 2 Вправи на повторення — Прочитайте вірш. які приголосні звуки допомагають передати дзижчання джмеля і шелест хмелю? ХМІль І ДЖМІль По тичині в’ється хміль. Біля хмелю в’ється джміль. — Шу-шу-шу, — шумкоче хміль. — Дзу-дзу-дзу, — дзумкоче джміль. Ми стояли поблизу, шум той слухали внизу. я сказав: — Шумкоче хміль! — Ти сказав: — Дзумкоче джміль! А. Камінчук — Спишіть перше і друге речення. У виділених словах однією рискою підкресліть букви, що позначають дзвінкі, а двома — букви, що позначають глухі приголосні звуки. — як ви розумієте значення слова в ’ється у першому і другому реченнях? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти дзвінкі приголосні звуки і правильно позначати їх буквами. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Фронтальна робота — Прочитайте слова. Скажіть, які букви позначають глухі звуки, а які — дзвінкі. Дуб, сад, сядь, віз, ложка, казка, берізка. Запам’ятай! В українській мові в кінці слів і складів дзвінкі приголосні треба вимовляти дзвінко. 2 Первинне закріплення — Прочитайте, виразно вимовляючи дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу. Стежки, сережки, берізки, дубки, грибки, швидко, гарбуз, чуб, дядько, діжка, дуб, зуб, віз. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Прочитати, виразно вимовляючи дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу. Біб степ віз вус Гриб грип гарбуз ананас Дуб стовп хмиз абрикос Зуб суп в’яз рис Хліб короп мороз ліс — До перших слів кожного рядка доберіть назви ознак. — Запишіть словосполучення. Зразок. Зелений біб. Завдання 2 Змінити слова за зразком: дуби — дуб. один —багато Багато— один Г рибок — грибки дуби— дуб горбок — ...ножі— ... дзьобик — ... зуби— ... льодок — ...вози— віз — Прочитайте слова парами, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні в другому слові кожної пари. Завдання 3 Прочитати прислів’я і пояснити їх значення. Списати одне прислів’я на вибір. Підкреслити слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. До доброї криниці стежка утоптана. Щоб рибку їсти, треба у воду лізти. Завдання 4 Вставити пропущені слова з дзвінкими приголосними в кінці слова і складу. засипало сніжком. усю зиму лапу смокче. слова для довідки: ведмідь, стежки. Списати одне речення на вибір. Поділити слова для переносу слова. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що треба пам’ятати про вимову дзвінких приголосних у кінці слова і складу? — Назвіть парні дзвінкі і глухі приголосні звуки. — Виділіть зайвий звук із поданих груп: [а], [о], [у], [ж], [і], [и]; [б], [д], [ж], [з], [к], [г], [дж], [дз]. | |
| |
Переглядів: 2242 | |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Всього коментарів: 0 | |