Урок 75 Тема: Перенос частин слів з рядка на рядок по складахМета: поглиблювати знання учнів про перенос слів; формувати вміння не розривати злиття приголосного з голосним при перенесенні частини слова з рядка на рядок; розвивати мовлення, логічне мислення учнів; виховувати культуру письма. Хід Уроку I. Організаційний момент Починаємо урок, Бо почули ми дзвінок. Він за парти кличе нас. До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Її їх їз їв їс їм аї їж їж ї'д їжа □ к країна М/ їг;Україна Їж та хвали, що б не дали. — Визначити кількість складів у кожному слові. — Назвати послідовно звуки і букви у слові їжак. — чому деякі слова написані з великої букви? — як ви розумієте зміст прислів’я? 2 Вправи на повторення 1)Гра «Злови слово». — Зловіть слово з двох складів. Скільки слів із двох складів у цьому вірші? По діброві вітер виє, Гуляє по полю, Край дороги гне тополю До самого долу. а)3 слова; б)4 слова; в) 5 слів; г) 2 слова. — Що називається складом? — Від чого залежить кількість складів у слові? 2)Поділіть слова на склади і знайдіть «зайве» слово в кожному рядку (усно). Гуска, курка, півень, гусеня, качка, зяблик. (Гусеня) ромашка, волошка, троянда, лілея, мак. (Мак) Коза, кінь, свиня, кицька, вівця. (Кінь) Березень, квітень, травень, червень, липень. (Березень) III. Повідомлення теми і мети уроку — чи погоджуєтесь ви з думкою: якщо я умію ділити слова на склади, то зумію правильно перенести слово з рядка на рядок? — чи потрібно знати ще якісь правила? — На ці питання ми знайдемо відповідь на уроці. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Під час письма часто доводиться частину слова переносити на наступний рядок. — Давайте порівняємо слова каша, смак, їжак і знаю. — Скільки букв у цих словах? — Скільки в них складів? — як їх можна перенести? Ка-ша, а слова смак, їжак і знаю переносити не можна, тому що у слові смак один склад, а у словах їжак і знаю не можна залишати на рядку або переносити на інший рядок одну букву. Для переносу слів потрібно не лише вміти ділити слово на склади, але й знати особливі правила. Запам’ятай! частини слів з рядка на рядок переносяться складами: сні-жин-ка, зи-ма. Склад з однієї букви не залишається в рядку і не переноситься: яли-на, за-вія. Односкладові слова не поділяються для переносу. 2 Первинне закріплення Робота в парах — Поміркуйте, які з поданих слів можна переносити. Запишіть їх, поділяючи рисками для переносу. Калина, ялина, гаї, край, малюю, звук, озеро, вуж, джміль, газета, поїзд, лілеї. — чому решта слів для переносу не діляться? Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Гра «Шаради складів» Учитель називає слова, вказує, які склади цих слів треба взяти, щоб утворити нове слово. Наприклад: треба взяти другий склад слова сама, і перший — слова лоша, щоб утворилося слово мало. 1) Перший склад слова бетон, другий — слова вересень і дру- гий — слова ваза (береза). 2) Перші склади слів черепаха, редиска, вигін, кипіти (черевики). 3) Перший склад слова помідор, перший і другий — слова неділя і другий — слова кілок (понеділок). — Запишіть утворені слова, поділяючи їх рисками для переносу. 2 Гра «Спільна частина» — Знайдіть спільне закінчення слів. Карт(...), маш(...), кал(...)Відповідь: ина. Гороб(...), гле(...), паль(...) Відповідь: чик. Сер(...), вікон(...), сон( .) Відповідь: це. — яке з цих закінчень не є складом? (ина) — чому? (розірвали злиття приголосного з голосним.) — Запишіть слова першого рядка, поділяючи їх рисками для переносу. 3 Складання тексту — Переставте речення так, щоб утворився текст. Запишіть його. 1) На зупинці до автобусу зайшла старенька бабуся. 2) Бабуся подякувала Ігореві й сіла. 3) Хлопчик схопився з місця. 4) Ігор з мамою їхали автобусом. — Слова першого речення поділіть на склади. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — чи погоджуєтесь ви із думкою: якщо я вмію ділити слова на склади, то зумію правильно перенести слово з рядка на рядок? — які правила переносу слів ми сьогодні повторили? Наведіть приклади. — які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади. | |
| |
Переглядів: 2302 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Всього коментарів: 0 | |