Урок 63 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителеві, що містять певну інформацію, прохання тощоМета: учити учнів складати текст з метою письмового спілкування з батьками, вчителем, однокласниками, добирати і правильно вживати у мовленні формули звертання, подяки; розвивати і збагачувати мовлення учнів; формувати практичне вміння писати записки; виховувати культуру спілкування. Хід Уроку I. Організаційний момент Українську мову рідну Будемо вивчати, Та культуру мовлення разом розвивати. II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів — Послухайте тексти. Визначте, який з текстів — лист, який — записка, а який — оголошення. 1) Шановні організатори конкурсу! Надсилаємо на конкурс «Податки очима дітей» роботи учнів нашого класу. З повагою батьківський комітет класу. 2) 15 вересня 2012 року в актовій залі школи відбудеться прослухування учасників концерту до Дня вчителя. 3) Сашко, зустрінемось на перерві на нашому місці. я намалював для тебе коня. Петрик. — Прочитайте вголос записку. (Записка складається зі звертання, повідомлення або прохання, підпису автора записки. ) — Назвіть в тексті записки звертання і підпис. — Визначте, це записка-прохання чи повідомлення? — Назвіть текст повідомлення. III. Визначення теми і задач уроку — Пригадайте, коли ми звертаємось до написання записки? (Коли треба терміново про щось повідомити чи попросити, а можливості зробити це вголос немає; коли відсутній той, кому адресується прохання чи повідомлення. ) — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати записку. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Бесіда — З чого починається записка? — З чого складається записка? — Для чого потрібна записка? — Кому може адресуватися записка? — які сучасні технічні засоби допомагають нам надсилати записки з повідомленням чи проханням? — як називаються записки, передані по мобільному телефону? — Пам’ятайте! Звертання може складатися з одного або декількох слів. Звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику. 2 Робота над реченнями зі звертаннями — Прочитайте, розставте розділові знаки. Підкресліть звертання. 1)Що ти нам, весно, принесла? 2)Зимонько-снігуронько наша білогрудонько, Не верти хвостом... Л. Глібов 3)Небо, небонько, мерщій Посилай до нас дощі! 4)рідна земле, Волошковий стане, як же не любити нам тебе?! д. Білоус 3 Робота в парі — Прочитайте одне одному звертання із попереднього завдання. Поясніть, які розділові знаки виділяють звертання. 4 Робота в групах — Перебудуйте подані речення таким чином, щоб перше слово стало у формі звертання. (Учитель роздає кожній групі картки.) 1-ша група Оленка поливає квіти. 2-га група Сашко допомагає Петрикові розв’язати задачу. 3-тя група ластівка несе весну на крилах. 4-та група Василь допомагає сестричці одягнутися. 5-та група Півник пісню співає, день новий вітає. 6-та група Бджілка збирає солодкий нектар. 5 Аналіз роботи в групах Заслуховування перебудованих речень. Учні кожної групи читають перебудовані речення, називають звертання, пояснюють, як звертання виділяється на письмі. Фізкультхвилинка V. Осмислення й Узагальнення знань 1 Робота за малюнками — Зверніться до зображення на малюнку із проханням виконати дії, записані на дошці. летіти стрибатиходити бігати плавати рити сідати Учитель використовує малюнки тварин, що відповідають поданим дієсловам. 2 Робота в парі — Складіть усні записки зі звертаннями вчителеві, однокласникам. Пам’ятайте про слова ввічливості! — Назвіть різні варіанти звертання до мами, тата, бабусі, дідуся, брата, сестри. 3 Самостійна робота — Складіть записку-прохання татові або мамі. Запишіть її зміст. 4 Перевірка роботи Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Двоє—троє учнів зачитують свої записки. решта аналізують складені записки за будовою, пояснюють, чи правильно вжите звертання, чи використано слова ввічливості. 5 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — які види записок ви вчилися писати? — З чого складається записка? — Для чого потрібна записка? — Кому можна писати записки? — як часто ви пишете записки своїм батькам? VII. Домашнє завдання Складіть і запишіть записку-повідомлення батькам (другові). | |
| |
Переглядів: 11931 | |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Значення природи для життя людини |
Всього коментарів: 0 | |