💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителеві, що містять певну інформацію

Урок 63

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання записок, адресованих батькам, однокласникам, учителеві, що містять певну інформацію, прохання тощо

Мета: учити учнів складати текст з метою письмового спілкування з батьками, вчителем, однокласниками, добирати і правильно вживати у мовленні формули звертання, подяки; розвивати і збагачувати мовлення учнів; формувати практичне вміння писати записки; виховувати культуру спілкування.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Українську мову рідну Будемо вивчати,

Та культуру мовлення разом розвивати.

II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

— Послухайте тексти. Визначте, який з текстів — лист, який — записка, а який — оголошення.

 1) Шановні організатори конкурсу! Надсилаємо на конкурс «Податки очима дітей» роботи учнів нашого класу.

З повагою батьківський комітет класу.

 2) 15 вересня 2012 року в актовій залі школи відбудеться прослухування учасників концерту до Дня вчителя.

 3) Сашко, зустрінемось на перерві на нашому місці. я намалював для тебе коня. Петрик.

— Прочитайте вголос записку. (Записка складається зі звертання, повідомлення або прохання, підпису автора записки. )

— Назвіть в тексті записки звертання і підпис.

— Визначте, це записка-прохання чи повідомлення?

— Назвіть текст повідомлення.

III. Визначення теми і задач уроку

— Пригадайте, коли ми звертаємось до написання записки? (Коли треба терміново про щось повідомити чи попросити, а можливості зробити це вголос немає; коли відсутній той, кому адресується прохання чи повідомлення. )

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати записку.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Бесіда

— З чого починається записка?

— З чого складається записка?

— Для чого потрібна записка?

— Кому може адресуватися записка?

— які сучасні технічні засоби допомагають нам надсилати записки з повідомленням чи проханням?

— як називаються записки, передані по мобільному телефону?

— Пам’ятайте! Звертання може складатися з одного або декількох слів. Звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику.

 2 Робота над реченнями зі звертаннями

— Прочитайте, розставте розділові знаки. Підкресліть звертання.

 1)Що ти нам, весно, принесла?

 2)Зимонько-снігуронько наша білогрудонько,

Не верти хвостом...

 Л. Глібов

 3)Небо, небонько, мерщій

Посилай до нас дощі!

 4)рідна земле,

Волошковий стане,

як же не любити нам тебе?!

 д. Білоус

 3 Робота в парі

— Прочитайте одне одному звертання із попереднього завдання. Поясніть, які розділові знаки виділяють звертання.

 4 Робота в групах

— Перебудуйте подані речення таким чином, щоб перше слово стало у формі звертання. (Учитель роздає кожній групі картки.)

1-ша група

Оленка поливає квіти.

2-га група

Сашко допомагає Петрикові розв’язати задачу.

3-тя група

ластівка несе весну на крилах.

4-та група

Василь допомагає сестричці одягнутися.

5-та група

Півник пісню співає, день новий вітає.

6-та група

Бджілка збирає солодкий нектар.

 5 Аналіз роботи в групах

Заслуховування перебудованих речень. Учні кожної групи читають перебудовані речення, називають звертання, пояснюють, як звертання виділяється на письмі.

Фізкультхвилинка

V. Осмислення й Узагальнення знань

 1 Робота за малюнками

— Зверніться до зображення на малюнку із проханням виконати дії, записані на дошці.

 летіти стрибатиходити

 бігати плавати рити

 сідати

Учитель використовує малюнки тварин, що відповідають поданим дієсловам.

 2 Робота в парі

— Складіть усні записки зі звертаннями вчителеві, однокласникам. Пам’ятайте про слова ввічливості!

— Назвіть різні варіанти звертання до мами, тата, бабусі, дідуся, брата, сестри.

 3 Самостійна робота

— Складіть записку-прохання татові або мамі. Запишіть її зміст.

 4 Перевірка роботи

Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Двоє—троє учнів зачитують свої записки. решта аналізують складені записки за будовою, пояснюють, чи правильно вжите звертання, чи використано слова ввічливості.

 5 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— які види записок ви вчилися писати?

— З чого складається записка?

— Для чого потрібна записка?

— Кому можна писати записки?

— як часто ви пишете записки своїм батькам?

VII. Домашнє завдання

Складіть і запишіть записку-повідомлення батькам (другові).

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 11931 | Рейтинг: 2.0/1
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку»
Значення природи для життя людини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]