Урок 54 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання зв'язного висловлювання на задану темуМета: формувати в учнів практичні уявлення про зв'язне висловлювання як єдине ціле на основі вмінь упізнавати істотні ознаки тексту в процесі його сприйняття; роз- вивати мовлення, уміння порівнювати; виховувати культуру мовлення. Хід Уроку I. Організаційний момент Українську мову рідну Будемо вивчати, Та культуру мовлення разом розвивати. II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів 1 Зіставлення тексту і набору слів Спочатку вчитель читає окремі слова: кіт, очі, кинувся, ніс, бігти, гніздо, клювати, дерево, ворона, пташенята, побачив, вліз, стара, одного разу, Васька, вона, злякався. А потім читає текст: Одного разу кіт Васька побачив у гнізді пташенят. Але тільки він виліз на дерево, як прилетіла стара ворона. Вона стала клювати кота в очі і ніс, злякався кіт і кинувся бігти. — Що ви почули під час першого читання? — Що звучало під час другого читання? Висновок. У другому випадку діти переконуються в тому, що можна красиво розповісти, а розказане — показати, зобразити за допомогою картинки або намалювати. А в першому випадку — набір слів. 2 Зіставлення тексту й одного речення У цьому завданні текст порівнюється з діафільмом, а речення — з одним кадром цього діафільму. 1) Він жив в Альошиному чоботі. 2) В Альоші був їжачок. Він жив в Альошиному чоботі. — Що ви почули в першому читанні? — Що звучало у другому читанні? Висновок. У першому випадку незрозуміло, про кого йдеться, а в другому випадку зрозуміло про кого йде мова, можна намалювати картинку. 3 Зіставлення тексту і набору речень — Зіставте дві групи речень. Скажіть, який із них є текстом. 1) Восени деякі пташки летять у вирій. У зайця довгі вуха і короткий хвіст. Укрився багрянцем клен. Присмерком садок зустрів нас тишею і казковим вбранням дерев. 2) Жовтокоса чарівниця-осінь примчала на золотому коні у ліс. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. чудово навкруги! III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми вчитимемося складати зв’язне висловлювання на задану тему. IV.Основна частина уроку 1 Складання пам’ятки «Як створити текст» план розповіді про подію 1) Намалюй подумки подію, про яку будеш розповідати. 2) Поміркуй, про які предмети треба розповісти. 3) Подумки розташуй предмети в таблицю. 4) Порахуй, скільки у твоєму оповіданні речень. план розповіді про предмет 1) Намалюй предмет оповідання (подумки). 2) Що ти побачив? 3) Подумки потримай предмет — який він? 4) До яких предметів його можна віднести? 2 Робота в парі — Складіть текст про свою улюблену іграшку, використовуючи слова: машина, люблю, їде, тато, бережу. 3 Робота в групі — Придумайте цікаву історію, використовуючи слова: Василько, вовк, заєць, дивився, злякався, втік, повернувся, розсміявся, мультфільм. Фізкультхвилинка 4 Самостійна робота — Складіть і запишіть зв’язне висловлювання на тему «Мій котик» . 5 Перевірка роботи Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх. Зразок 1) У мене є іграшковий котик. Він рудого кольору. я з ним граюся. 2) У мене живе кіт Мурчик. Усі його дуже люблять. 6 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. V. Підсумок уроку — Що на уроці запам’яталося? чим саме? — яка розповідь найбільше сподобалася? VI. Домашнє завдання Скласти і записати зв’язне висловлювання на тему «У лісі». | |
| |
Переглядів: 2470 | |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Звірі |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Всього коментарів: 0 | |