УРОК 84 Тема: Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання і розв'язування задач за малюнкомМета: ознайомити учнів з прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 5 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу — Сьогодні ми знову вирушаємо в гості до казки. Ця казка дуже цікава і повчальна. Щоб дізнатися назву, ми розв’яжемо приклади і повторимо додавання і віднімання в межах 4 з переходом через десяток. 1 Усна лічба — Розв’яжіть приклади і замініть відповіді буквами. 13 - 4 + 4 г 11 - 3 + 1 к 9 + 4 + 1а 6 + 3 + 3 н 10 + 3 - 5 и 9 + 3 - 2е 12 - 4 - 1 ч 9 + 4 + 2 я 11 - 3 + 3 д 12 - 3 - 4 к 6 + 4 + 6е к ч и к еднгаяе 5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 — Молодці, ви здогадалися, що нашим супутником на уроці буде гидке каченя — герой однойменної казки Г.-Х. Андерсена. 2 Повторення складу числа 5 — Перед вами — кошик, у якому мама-качка висиджує своїх пташенят. Яйця починають тріскатися по черзі, і жовтенькі каченята по одному вилазять зі своїх яєць. Поясніть, як це відбувається, спираючись на знання складу числа 5. (4 яйця й 1 каченя; 3 яйця і 2 каченяти; 2 яйця і 3 каченяти, 1 яйце і 4 каченяти) 3 Каліграфічна хвилинка — Гидке Каченя пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно. Ніжку бубликом зігнула, Ручку вправо простягнула. Також вийшла погулять На папері цифра... (п’ять). — Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри. 4 Доповнення до 10 чисел 5; 6; 9 — Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів. Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно. III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 5 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 5. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 5. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (6 + 5; 7 + 5; 8 + 5; 9 + 5) 2 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю додавання числа 5. — Прочитайте таблицю додавання числа 5, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Раз, два — всі пірнають, Три, чотири — виринають. П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили. Дев’ять, десять — всі нагнулись, Обтрусились, потягнулись, І пішли попід горою Снідать травкою смачною. 3 Первинне закріплення — Коли останнє яйце тріснуло, мама-качка побачила, що з нього вилізло незграбне некрасиве каченя. Замість того, щоб крякати, воно пищало. Але мама полюбила і це пташеня, тому що воно плавало по озеру краще за всіх, добре їло і швидко росло. А зараз давайте допоможемо мамі-качці зробити прогулянку по двору, одночасно повчимося додавати число 5 з переходом через десяток. Учитель виставляє на набірному полотні 6 качок і 5 каченят. — Скільки всього качок? Скільки всього каченят? Скільки всього птахів? На дошці — схеми-опори. 6 + 5 = 11 1 + = 6 2 + = 7 3 + = 8 4 + = 9 5 + 5 = 10 6 + = 7 + = 8 + = 9 + = Учитель виставляє 7 гусаків і 5 каченят. Проводиться аналогічна робота. 7 + 5 = 12 3 2 Учні самостійно виставляють 8 курочок і 5 каченят; 9 індиків і 5 каченят. Пояснюють прийоми додавання: 8 + 5 = 139 + 5 = 14 2 314 V. Розвиток математичних знань 1 Складання прикладів за числовою шкалою — Скажіть, а на яких птахів задивлялося Гидке Каченя і не насмілювалось навіть підійти близько? — Так, на лебедів. Вони були для бідного каченяти еталоном краси. Воно називало їх королівськими птахами. Ці красені-птахи принесли нам завдання, а самі зібрались у далеку подорож до теплих країв. Учні самостійно записують приклад на дві дії і замінюють його прикладом на одну дію. 8 + 2 + 2 = 128 + 4 = 12 2 Розв'язування задачі за малюнком — Діти, давайте опишемо той день, коли гидке Каченя залишилося одне-однісіньке, голодне і змерзле. (Діти описують осінній день: похмурий, дощовий, холодний; дерева: голі, безлисті.) — Діти, в задачі, яку нам потрібно розв’язати, йдеться про опалі осінні листочки. Мабуть, вони впали на землю тієї осінньої пори, коли нашому Каченяті було так тяжко і сумно. — Розгляньте малюнок. Скільки листочків було на дереві спочатку? (7) — Налетів сильний вітер. Обірвав 3 листочки. — Скільки листочків залишилось на дереві? — Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому? — Запишіть розв’язання задачі в зошиті. 7 - 3 = 4 (л.) ● Зорова гімнастика 3 Робота з геометричним матеріалом — Згадайте, хто допоміг Гидкому Каченяті пережити зиму. Так, це була бабуся. Але вона не захотіла довго годувати качку, яка не несла яєць. І через деякий час наш герой опинився в іншому будинку, де було тепло і затишно. Діти розтирали йому лапки і приносили мисочки із зерном. Мисочки були різної довжини. Давайте виміряємо відрізки і дізнаємося їх довжину. — Накресліть перший відрізок довжиною 3 см, а другий — на 4 см довший. 4 Самостійне складання і розв'язування прикладів — Як ви пам’ятаєте, у цій дружній родині Гидке Каченя прожило до весни. А коли пригріло сонечко, воно разом з дітьми прийшло до озера. Раптом до нього підплили лебеді і прийняли його у свою родину. — Я — Лебідь. Я — «королівський птах», — подумало Каченя. Його нещастя скінчилися. Почалося самостійне життя. А в нас — теж самостійна робота. Перевірка робіт учителем. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Вам сподобалося подорожувати з Гидким Каченям? — Розкажіть таблицю додавання числа 5. — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко. — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1661 | |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Дикорослі та культурні рослини |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Школа ввічливості. Гостини |
Всього коментарів: 0 | |