💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання і розв'язування задач за малюнком

УРОК 84

Тема: Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання і розв'язування задач за малюнком

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 5 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

— Сьогодні ми знову вирушаємо в гості до казки. Ця казка дуже цікава і повчальна. Щоб дізнатися назву, ми розв’яжемо приклади і повторимо додавання і віднімання в межах 4 з переходом через десяток.

1 Усна лічба

 — Розв’яжіть приклади і замініть відповіді буквами.

13 - 4 + 4 г 11 - 3 + 1 к 9 + 4 + 1а 6 + 3 + 3 н

10 + 3 - 5 и 9 + 3 - 2е 12 - 4 - 1 ч 9 + 4 + 2 я

11 - 3 + 3 д 12 - 3 - 4 к 6 + 4 + 6е

к ч и к еднгаяе

5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

— Молодці, ви здогадалися, що нашим супутником на уроці буде гидке каченя — герой однойменної казки Г.-Х. Андерсена.

 2 Повторення складу числа 5

— Перед вами — кошик, у якому мама-качка висиджує своїх пташенят. Яйця починають тріскатися по черзі, і жовтенькі каченята по одному вилазять зі своїх яєць. Поясніть, як це відбувається, спираючись на знання складу числа 5. (4 яйця й 1 каченя; 3 яйця і 2 каченяти; 2 яйця і 3 каченяти, 1 яйце і 4 каченяти)

 3 Каліграфічна хвилинка

— Гидке Каченя пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно.

Ніжку бубликом зігнула,

Ручку вправо простягнула.

Також вийшла погулять На папері цифра... (п’ять).

— Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри.

 4 Доповнення до 10 чисел 5; 6; 9

— Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів. Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно.

III. Повідомлення мети і задач уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 5 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 5. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик.

Другим доданком у виразі є число 5.

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (6 + 5; 7 + 5; 8 + 5; 9 + 5)

 2 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю додавання числа 5.

— Прочитайте таблицю додавання числа 5, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

Раз, два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають.

П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — всі нагнулись,

Обтрусились, потягнулись,

І пішли попід горою Снідать травкою смачною.

 3 Первинне закріплення

— Коли останнє яйце тріснуло, мама-качка побачила, що з нього вилізло незграбне некрасиве каченя. Замість того, щоб крякати, воно пищало. Але мама полюбила і це пташеня, тому що воно плавало по озеру краще за всіх, добре їло і швидко росло. А зараз давайте допоможемо мамі-качці зробити прогулянку по двору, одночасно повчимося додавати число 5 з переходом через десяток.

Учитель виставляє на набірному полотні 6 качок і 5 каченят.

— Скільки всього качок? Скільки всього каченят? Скільки всього птахів?

На дошці — схеми-опори.

6 + 5 = 11

1 + = 6

2 + = 7

3 + = 8

4 + = 9

5 + 5 = 10

6 + =

7 + =

8 + =

9 + =

Учитель виставляє 7 гусаків і 5 каченят. Проводиться аналогічна робота.

7 + 5 = 12 3 2

Учні самостійно виставляють 8 курочок і 5 каченят; 9 індиків і 5 каченят. Пояснюють прийоми додавання:

8 + 5 = 139 + 5 = 14

2 314

V. Розвиток математичних знань

 1 Складання прикладів за числовою шкалою

— Скажіть, а на яких птахів задивлялося Гидке Каченя і не насмілювалось навіть підійти близько?

— Так, на лебедів. Вони були для бідного каченяти еталоном краси. Воно називало їх королівськими птахами. Ці красені-птахи принесли нам завдання, а самі зібрались у далеку подорож до теплих країв.

Учні самостійно записують приклад на дві дії і замінюють його прикладом на одну дію.

8 + 2 + 2 = 128 + 4 = 12

 2 Розв'язування задачі за малюнком

— Діти, давайте опишемо той день, коли гидке Каченя залишилося одне-однісіньке, голодне і змерзле. (Діти описують осінній день: похмурий, дощовий, холодний; дерева: голі, безлисті.)

— Діти, в задачі, яку нам потрібно розв’язати, йдеться про опалі осінні листочки. Мабуть, вони впали на землю тієї осінньої пори, коли нашому Каченяті було так тяжко і сумно.

— Розгляньте малюнок. Скільки листочків було на дереві спочатку? (7)

— Налетів сильний вітер. Обірвав 3 листочки.

— Скільки листочків залишилось на дереві?

— Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому?

— Запишіть розв’язання задачі в зошиті.

7 - 3 = 4 (л.)

 ● Зорова гімнастика

 3 Робота з геометричним матеріалом

— Згадайте, хто допоміг Гидкому Каченяті пережити зиму. Так, це була бабуся. Але вона не захотіла довго годувати качку, яка не несла яєць. І через деякий час наш герой опинився в іншому будинку, де було тепло і затишно. Діти розтирали йому лапки і приносили мисочки із зерном. Мисочки були різної довжини. Давайте виміряємо відрізки і дізнаємося їх довжину.

— Накресліть перший відрізок довжиною 3 см, а другий — на 4 см довший.

 4 Самостійне складання і розв'язування прикладів

— Як ви пам’ятаєте, у цій дружній родині Гидке Каченя прожило до весни. А коли пригріло сонечко, воно разом з дітьми прийшло до озера. Раптом до нього підплили лебеді і прийняли його у свою родину.

— Я — Лебідь. Я — «королівський птах», — подумало Каченя. Його нещастя скінчилися.

Почалося самостійне життя. А в нас — теж самостійна робота.

Перевірка робіт учителем.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Вам сподобалося подорожувати з Гидким Каченям?

— Розкажіть таблицю додавання числа 5.

— Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко.

— Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1661 | Рейтинг: 0.0/0
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Дикорослі та культурні рослини
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Школа ввічливості. Гостини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]