💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання і розв'язування задач за малюнком

УРОК 84

Тема: Таблиця додавання числа 5. Складання прикладів за числовою шкалою. Складання і розв'язування задач за малюнком

Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 5 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

— Сьогодні ми знову вирушаємо в гості до казки. Ця казка дуже цікава і повчальна. Щоб дізнатися назву, ми розв’яжемо приклади і повторимо додавання і віднімання в межах 4 з переходом через десяток.

1 Усна лічба

 — Розв’яжіть приклади і замініть відповіді буквами.

13 - 4 + 4 г 11 - 3 + 1 к 9 + 4 + 1а 6 + 3 + 3 н

10 + 3 - 5 и 9 + 3 - 2е 12 - 4 - 1 ч 9 + 4 + 2 я

11 - 3 + 3 д 12 - 3 - 4 к 6 + 4 + 6е

к ч и к еднгаяе

5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

— Молодці, ви здогадалися, що нашим супутником на уроці буде гидке каченя — герой однойменної казки Г.-Х. Андерсена.

 2 Повторення складу числа 5

— Перед вами — кошик, у якому мама-качка висиджує своїх пташенят. Яйця починають тріскатися по черзі, і жовтенькі каченята по одному вилазять зі своїх яєць. Поясніть, як це відбувається, спираючись на знання складу числа 5. (4 яйця й 1 каченя; 3 яйця і 2 каченяти; 2 яйця і 3 каченяти, 1 яйце і 4 каченяти)

 3 Каліграфічна хвилинка

— Гидке Каченя пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно.

Ніжку бубликом зігнула,

Ручку вправо простягнула.

Також вийшла погулять На папері цифра... (п’ять).

— Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри.

 4 Доповнення до 10 чисел 5; 6; 9

— Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів. Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно.

III. Повідомлення мети і задач уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 5 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 5. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик.

Другим доданком у виразі є число 5.

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (6 + 5; 7 + 5; 8 + 5; 9 + 5)

 2 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю додавання числа 5.

— Прочитайте таблицю додавання числа 5, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

Раз, два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають.

П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — всі нагнулись,

Обтрусились, потягнулись,

І пішли попід горою Снідать травкою смачною.

 3 Первинне закріплення

— Коли останнє яйце тріснуло, мама-качка побачила, що з нього вилізло незграбне некрасиве каченя. Замість того, щоб крякати, воно пищало. Але мама полюбила і це пташеня, тому що воно плавало по озеру краще за всіх, добре їло і швидко росло. А зараз давайте допоможемо мамі-качці зробити прогулянку по двору, одночасно повчимося додавати число 5 з переходом через десяток.

Учитель виставляє на набірному полотні 6 качок і 5 каченят.

— Скільки всього качок? Скільки всього каченят? Скільки всього птахів?

На дошці — схеми-опори.

6 + 5 = 11

1 + = 6

2 + = 7

3 + = 8

4 + = 9

5 + 5 = 10

6 + =

7 + =

8 + =

9 + =

Учитель виставляє 7 гусаків і 5 каченят. Проводиться аналогічна робота.

7 + 5 = 12 3 2

Учні самостійно виставляють 8 курочок і 5 каченят; 9 індиків і 5 каченят. Пояснюють прийоми додавання:

8 + 5 = 139 + 5 = 14

2 314

V. Розвиток математичних знань

 1 Складання прикладів за числовою шкалою

— Скажіть, а на яких птахів задивлялося Гидке Каченя і не насмілювалось навіть підійти близько?

— Так, на лебедів. Вони були для бідного каченяти еталоном краси. Воно називало їх королівськими птахами. Ці красені-птахи принесли нам завдання, а самі зібрались у далеку подорож до теплих країв.

Учні самостійно записують приклад на дві дії і замінюють його прикладом на одну дію.

8 + 2 + 2 = 128 + 4 = 12

 2 Розв'язування задачі за малюнком

— Діти, давайте опишемо той день, коли гидке Каченя залишилося одне-однісіньке, голодне і змерзле. (Діти описують осінній день: похмурий, дощовий, холодний; дерева: голі, безлисті.)

— Діти, в задачі, яку нам потрібно розв’язати, йдеться про опалі осінні листочки. Мабуть, вони впали на землю тієї осінньої пори, коли нашому Каченяті було так тяжко і сумно.

— Розгляньте малюнок. Скільки листочків було на дереві спочатку? (7)

— Налетів сильний вітер. Обірвав 3 листочки.

— Скільки листочків залишилось на дереві?

— Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? Чому?

— Запишіть розв’язання задачі в зошиті.

7 - 3 = 4 (л.)

 ● Зорова гімнастика

 3 Робота з геометричним матеріалом

— Згадайте, хто допоміг Гидкому Каченяті пережити зиму. Так, це була бабуся. Але вона не захотіла довго годувати качку, яка не несла яєць. І через деякий час наш герой опинився в іншому будинку, де було тепло і затишно. Діти розтирали йому лапки і приносили мисочки із зерном. Мисочки були різної довжини. Давайте виміряємо відрізки і дізнаємося їх довжину.

— Накресліть перший відрізок довжиною 3 см, а другий — на 4 см довший.

 4 Самостійне складання і розв'язування прикладів

— Як ви пам’ятаєте, у цій дружній родині Гидке Каченя прожило до весни. А коли пригріло сонечко, воно разом з дітьми прийшло до озера. Раптом до нього підплили лебеді і прийняли його у свою родину.

— Я — Лебідь. Я — «королівський птах», — подумало Каченя. Його нещастя скінчилися.

Почалося самостійне життя. А в нас — теж самостійна робота.

Перевірка робіт учителем.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Вам сподобалося подорожувати з Гидким Каченям?

— Розкажіть таблицю додавання числа 5.

— Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко.

— Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1684 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Усне віднімання виду 40 – 8. Вправи та задачі на закріплення прийому відніман...
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]