💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики

Урок № 10

Тема: Розвиток логічного мислення і математичних здібностей. Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики.

Мета уроку:

  • знайомити учнів із історією створення електронно-обчислювальної машини в Україні;
  • розвивати пам’ять, пізнавальні інтереси, логічне мислення;
  • виховувати дбайливе ставлення до устаткування кабінету.

Обладнання: програма «Лабіринт».

Хід уроку

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, ми з вами знаходимось у комп’ютерному кабінеті. Скажіть, чи дотримувались учні правил техніки безпеки, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?

1.      Спостережлива вчителька на уроці інформатики виявила, що неуважний учень жує жуйку і запропонувала йому з нею розстатися. Неуважний учень розстався з жуйкою і приліпив її до розетки.

  • Які правила техніки безпеки він порушив?

2.      Перед уроком інформатики в учнів 5 класу була фізкультура. Спортивну форму і м’яч вони принесли з собою на урок інформатики.

  • Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Робота над запитаннями

Діти, ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі; вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.

  • А яку тему вивчали на минулому уроці? (З історії виникнення обчислювальних машин).
  • Діти, пригадайте, хто створив першу обчислювальну машину? (Звали його Блез Паскаль)
  • Які можливості мала ця машина? (Вона могла тільки додавати)
  • Які машини були створені пізніше? (Пізніше були створені машини, які могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити).

А тепер дайте відповідь на таке запитання.

  • Як отримати слово. Зашифроване в лабіринті? (Для того, щоб зробити крок у потрібному напрямку, треба знайти на екрані кнопку з відповідною літерою і натиснути на неї за допомогою миші).

2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 21 з підручника.

Розминка.

На минулому уроці ви виконували завдання з пропущеними числами. Ви добре справилися з цим завданням. А сьогодні будемо розв’язувати задачі для допитливих.

  • Чи можна, користуючись двома відрами, в одне з яких вміщується 8 л води, а в друге – 5л води, відміряти 2л води?
  • Визнач числову закономірність і доповни числовий ряд:

2, 4, 7, 9, …

  • Оленка і Іринка однакового росту. Оленка вища за Олю, а Таня вища за Іру. Хто вищий: Таня чи Оля?

Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні ми ознайомимося з історією створення електронно-обчислювальної машини в Україні. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Це цікаво знати». (Тема записана на дошці).

Завдання:

На цьому уроці ви дізнаєтесь про історію створення однієї з перших в Європі електронно-обчислювальної машини, виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою грою.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

  • Діти, які ви знаєте пристрої, щоб рахувати. (Учні називають).

А сьогодні продовжуємо розповідь про машину часу. Саме в Україні, у нашій столиці Києві була створена одна з перших в Європі електронно-обчислювальна машина. Ця подія відбулася у 1951 р.

Вона займала площу, що дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та правильно рахувати. За своїми можливостями ця ЕОМ не поступалася існуючим американським. Цю машину створив С.О.Лебєдєв.

2. Робота з підручником.

Діти, ви послухали розповідь про машину часу. А тепер відкрийте підручник на с. 22 і самостійно прочитайте текст.

Питання:

  • Хто створив першу ЕОМ?
  • Де вона була створена?

3.  Фізкультхвилинка.

Вітер очерет гойдає

І додолу нагинає.

Вліво, вправо нахилив

Й знову, й знову закрутив.

Раптом тихо жук підліз,

Потягнувся на весь зріст,

Свій почистив язичок

Й закрутився у вальсок.

ІV. Робота за комп’ютером.

1. Бесіда.

А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером.

  • Пригадайте, як тримати спину, на якій відстані від екрану монітора слід сидіти.

Сідайте тихенько за свій комп’ютер.

2.  Повторення гри «Знайди слово, зашифроване в лабіринті».

А тепер будемо грати в таку гру. Вона дуже цікава. Знайти для кожного складу його місце у відповідному слові і перенести його на це місце. Тоді ви прочитаєте загадку. Спробуйте тепер відгадати її.

3. Релаксація.

Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази.
  2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.

V. Закріплення знань учнів.

Підсумок уроку.

Урок наближається до кінця; перевіримо, як засвоїли тему уроку.

  • Хто створив ЕОМ
  • Де саме вона була створена?

VІ. Домашнє завдання.

Виконати 2 завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 23 у підручнику.

Перше завдання легше (яке число повинно бути на кожній піці)?

Друге завдання – складніше (на логічне мислення). Потрібно дізнатись, на чому грала Тетянка, Лера і Надійка.

Вибирайте завдання за власним бажанням.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 1464 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда
Гори України
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Лукаві "є" та "и"
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]