Урок 28 Тема: Слова, близькі за значеннямМета: дати учням уявлення про слова, близькі за значенням; учити використовувати їх в усному і писемному мовленні, попереджувати повтори у тексті; розширювати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, мовне чуття. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Хвилинка каліграфії Жж Жж Жж жай во рон ок Загадка • Що за пташка в небі в’ється, Заливається, сміється? Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні. Так назви ж бо без відмовок, Що ця пташка... (жайворонок). — Запишіть це слово каліграфічно. — Допишіть назви ще 2—3 пташок. — Назвіть їх одним словом. — Утворіть і запишіть речення зі словом жайворонок. у небі маленький1молодий жайворонок летитьспі ваєнад полем — які ці речення за змістом? — які ці речення за інтонацією? III. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення зі словами. На гостину до нас завітали слова, які про одне й те саме говорять по-різному. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над удосконаленням тексту — Прочитайте текст. Знайдіть у ньому недоліки. Виправте їх. Запишіть удосконалений текст. На День народження батьки подарували мені кошеня. Кошеня було маленьке. Кошеня любило гратися. Кошеня пило молочко з миски. Кошеня любило спати на моєму ліжку. Ми дуже здружилися з кошеням. — чи сподобався вам текст? чому? — як уникнути слів, які весь час повторюються? (Замінити слово) — Давайте спробуємо. — Для цього скористаємося словами-підказками. (Воно, Мур-чик, пухнастик, котик, із ним) — Прочитайте текст, який у вас вийшов. — якими словами ви замінили слово кошеня? Висновок. Отже, слова, що по-різному називають одне й те саме, — це синоніми. — є синоніми — іменники, прикметники, дієслова. 2 Гра «Знайди слову братика» — З’єднайте слова. підручник дорога хороший бігає іти шлях гарний шкандибати книжка ганяє 3 Продовження синонімічного ряду лелека, листопад, золотий. (Бузько, чорногуз, веселик; падолист, зимник, хмурень; жов- тий, жовтогарячий) 4 Фізкультхвилинка V. Осмислення й Узагальнення нових знань 1 Робота над фразеологізмами — Замініть словосполучення одним словом, близьким за значенням. Запишіть. Набрати в рот води — ... (мовчати) Накивати п’ятами — ... (втекти) Клювати носом — (дрімати) Бити байдики — ... (лінуватися) Зарубай собі на носі — ... (запам ’ятай) 2 Самостійна робота — Прочитайте. Зі слів, близьких за значенням, виберіть найбільш влучне. Запишіть. Вузька покручена (стежка, дорога) вела через поле. За селом починався березовий (гай, ліс). Школа розташована у великому кам’яному (палац, будинок, дім). ліс восени став (багряний, рум ’яний, червоний). VI. Підсумок уроку. Рефлексія — чи цікавий був урок? — З якими словами ознайомилися? — якщо вам було все зрозуміло, підніміть сигнальну картку, на якій намальована крапка. — якщо вам потрібна допомога, не все зрозуміло, підніміть сигнальну картку, на якій намальований знак питання. | |
| |
Переглядів: 9551 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Водойми рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |