Урок 18 Тема: Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонуканняМета: дати учням уявлення про спонукальні речення; розвивати вміння інтонувати спонукальні речення; виховувати бережливе ставлення до хліба. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Робота за малюнком Учитель демонструє малюнок лисиці. — Складіть відповіді на запитання, використовуючи опорні слова. Запишіть їх. (Хитра, спритна, пухнастий) 2 Письмо з коментуванням На дошці вчитель вивішує картку-підказку. (початок речення пишу з великої букви. У кінці речення ставлю..., тому що це речення..., за інтонацією це речення...) 3 Хвилинка каліграфії К к кн кни книга — Запишіть каліграфічно. Книга вчить, як на світі жить. — як ви розумієте цей вислів? III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми ознайомимося ще з одним видом речень. Будемо вчитися правильно інтонувати їх. А також розглянемо, які розділові знаки ставляться в кінці цих речень. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Гра «Знайди "зайве” речення» Кожна тваринка ховається від своїх ворогів. Білка на дереві легко втече від ворога. Зайцю допоможуть швидкі ноги. Діти читали цікаву книгу. У їжака свій захист — колючки. Хто це? яка вона? який у неї хвіст? Це... Вона... та... У неї хвіст... Настав вечір... Хіба вже вечір... який чудовий вечір. — яке речення «зайве»? Запишіть його. — Про що в ньому розповідається? (про книгу) — яке це речення за метою висловлювання? — Перебудуйте речення так, щоб воно стало питальним. (Що читали діти?) — Запишіть це речення. який розділовий знак поставили в кінці речення? 2 Ознайомлення зі спонукальним реченням — Тепер спробуйте прочитати «зайве» речення так, щоб у ньому звучала порада школярам читати книжки. (діти, читайте цікаві книжки!) — А де можна читати книги? (У бібліотеці) — Запросіть дітей до бібліотеки. (дорогі друзі, приходьте, будь ласка, до бібліотеки.) — як треба поводитися з книгою? Спробуйте скласти речення, щоб у ньому прозвучав заклик. (Будь обережним з книгами! не рви їх!) Висновок. У нашому мовленні ми вживаємо різні речення, з різною метою, з різною інтонацією. Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання до дії: прохання, наказ, заклик, порада, застереження, вимога, наказ. Такі речення називаються спонукальними. — який же знак може стояти в кінці спонукального речення? Що за знак — стрункий, мов спис, Він над крапкою завис, Спонука до поклику, Хто ж бо він?.. (Знак оклику). д. Білоус — У кінці спонукального речення може стояти знак оклику або крапка. Знак оклику ставиться тоді, коли у реченні висловлено сильне почуття. 3 Читання вірша-поради Спонукань не жди ніколи. Своєчасно йди до школи. Будь привітним до батьків. Заступайсь за малюків! К. Мухаммаді — Скільки речень у вірші? — які це речення? Для чого вони служать? 4 Вибіркове списування (робота за картками) — Прочитайте текст. Випишіть із тексту спонукальні речення. Ти знаєш, що таке хліб? Хліб — це наше багатство. У нього вкладена велика праця багатьох людей. Шануйте працю хліборобів! Бережіть хліб! 5 Гра «Шифрувальник» люблю, я, українську, мову. — Складіть речення зі слів, розташувавши їх у певному порядку. — яке речення у вас вийшло? 1 варіант. Перебудуйте це речення на питальне. 2 варіант. Перебудуйте це речення на спонукальне. V. Підсумок уроку Гра «Мікрофон» • речення, у якому висловлюється спонукання називається... • У кінці спонукального речення може стояти... • Знак оклику ставиться тоді... — Оцініть свою роботу на уроці. Зелений кружечок — дуже гарно працював. Жовтий — відчував труднощі. червоний — працював не дуже активно. | |
| |
Переглядів: 10492 | |
Уроки чемності |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Всього коментарів: 0 | |