УРОК 36 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і числаМета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вчити порівнювати вираз і число; вправляти в розв'язуванні прикладів виду 6 + 1 + 2; 7 - 2 + 1, у складанні й розв'язанні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Мовчанка» (робота із числовими віялами) 2 Робота над задачами • Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок. — Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання. • На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла. — Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання. 3 Гра «Допоможи Незнайкові» 6 9 75 4 Робота за індивідуальними картками Картка № 1Картка № 2 а) 4 + 1 + 1 = 5 + 1 + 1 =а) 3 + 1 + 1 = 8 + 1 + 1 = 7 - 1 + 1 = 10 - 1 - 1 = 6 - 1 + 1 = 9 - 1 - 1 = б) Порівняй числа.б) Порівняй числа. 9 □ 6 8 □ 105 □ 7 10 □ 9 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом) — Покладіть 1 червоний кружечок, до нього додайте ще 1 червоний кружечок, а потім ще 1. — Скільки кружечків одержали? (3) — Скільки кружечків додали? (2) — Запишемо: 1 + 2 = 3. — Як додавали? (Спочатку 1, а потім — ще 1.) Таким чином складається вся таблиця додавання, інші приклади діти диктують учителеві й записують у зошит, а вчитель — на дошці. Потім необхідно проаналізувати таблицю: перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат — сума — теж збільшується на 1. Аналогічно проводиться робота над складанням таблиці «Відняти 2». Діти записують приклади у зошит, а вчитель — на дошці. — Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 2. 2 Гра «День — ніч» — Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9. — Яке число стоїть між 6 і 8? — Прочитайте приклад з такою відповіддю. 3 Порівняння виразу і числа 1) Підготовча робота. — Порівняйте числа: 2 □ 25 □ 8 9 П7 2) Пояснення нового матеріалу. — 3 + 2; 8 - 1; 10 - 5 - 2; 7 + 1 - 1 — це вираз. Порівняємо вираз і число. Учитель записує на дошці: 3 + 2 Д 7. — Скільки буде 3 + 2? (5) Запишемо це число під виразом. Тепер ми бачимо, що необхідно порівняти числа 5 і 7. — Який знак поставимо? (Менше) Чому? (Тому що 5 менше 7.) — Отже, запишемо вираз 3 + 2 < 7. 3) Первинне закріплення. 7 + 1 □ 910 - 1 □ 6 5 + 1 □ 6 ● Фізкультхвилинка «Зайченята» Сірі зайчики маленькі (Вушка є у них довгенькі) В лісі грались, веселились, — Працювати вже стомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім’ялись Й до роботи знову взялись. IV. Розвиток математичних знань 1 Робота за таблицею — Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій — від 1 до 8.) — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. 2 Розв'язування прикладів за таблицями додавання і віднімання числа 2. Запис у зошиті 8 + 1 - 26 - 2 + 15 + 1 - 2 ● Пальчикова гімнастика Ми писали, ми писали, А тепер всі дружно встали, Ніжками потупали, Ручками поплескали, Потім пальчики стиснемо; Сядемо й писати почнемо. 3 Складання, розв'язування і запис задач за малюнками — Повторіть умову задачі. — Назвіть питання задачі. — Назвіть розв’язання. — Назвіть відповідь задачі. Аналогічно працюємо над другою задачею. Запис розв’язання в зошит. — Чому першу задачу розв’язували відніманням, а другу додаванням? 4 Задача на кмітливість На яблуні росло 8 яблук, а на сосні — на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на сосні? V. Підсумок уроку. Рефлексія — Прочитайте відповіді таблиць «Додати 2», «Відняти 2». — Ми рахували? — Ми писали? — Ми задачі розв’язували? — Оцініть свою роботу на уроці сонечком, якщо вам було легко. Намалюйте хмаринку, якщо у вас виникли труднощі на уроці. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3789 | |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Культурні рослини рідного краю |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |