💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголо- вок. Добирання заголовків до тексту

Урок 5

Тема: Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголо- вок. Добирання заголовків до тексту

Мета: дати учням уявлення про текст; учити розрізняти текст і групи речень; формува- ти поняття «заголовок тексту»; удосконалювати вміння добирати заголовок відповідно до змісту тексту; розвивати усне мовлення, вміння будувати зв'язне висловлювання; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Буква до букви — І виникло слово.

Слово до слова —

Звучить рідна мова.

і. січовик

II. Актуалізація опорних знань

— Що таке мова?

— Для чого нам потрібна мова?

— яким буває мовлення?

Гра «Яке це мовлення?»

Хлопчики підводять руку, якщо почують про усне мовлення; дівчатка — про писемне.

• Двоє учнів розмовляють.

• Учителька пише на дошці.

• Бабуся розмовляє по телефону.

• Тато читає газету.

• Діти пишуть у зошиті.

III. Повідомлення теми, мети уроку

— Наша мова складається з речень. Сьогодні ми дізнаємося, що саме утворюють декілька речень. Але спочатку проведемо хвилинку каліграфії.

IV. Хвилинка каліграфії

— Напишіть каліграфічно.

У у Ук укр їн

V. робота над словниковими словами

Загадка

• У світі одна — наша мати вона. (Україна)

— Україна — це край, у якому ми живемо. З якої букви будемо писати назву нашого краю?

Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, український.

... — одна з найбільших країн європи. Основне населення держави — ... . Державна мова — ... .

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота з дидактичним матеріалом

 Бджола — це комаха.Мурашки — лісові санітари.

 До нас у вікно залетіла Вони

 муха.поїдають шкідливих гусениць і тлю.

 Мурахи — лісові мешканці. Мурашник — це їх місто.

 різнобарвний метелик сів на Зруйнувати мурашник — загине

 квітку.мурашина сім’я.

— Скільки речень у 1-му стовпчику? (4)

— Про кого йдеться в кожному реченні? (про бджолу, муху, мурах, метелика)

— Скільки малюнків можна намалювати? (4)

— чи можна дібрати заголовок до цих речень?

— Прочитайте, що написано у 2-му стовпчику.

— Скільки тут речень? (4)

— Про кого йдеться в кожному реченні? (про мурашок)

— Скільки малюнків можна намалювати? (1)

— чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень?

Висновок. Порівняйте записи.

— чим вони схожі? (Вони про комах.)

— чим вони відрізняються? (У першому стовпчику про різних комах, це різні речення, а в другому стовпчику — всі про мурашок. речення пов ’язані за змістом.)

 2 Читання правила з таблиці

Текст — це зв’язані за змістом речення. У тексті речення розміщені в певній послідовності. До тексту можна дібрати заголовок.

 3 Робота з деформованим текстом

— Запишіть речення так, щоб вийшов текст. Доберіть до нього заголовок.

Подули сильні вітри. Золотим килимом укрило воно землю. Настала золота осінь. Облетіло листя з дерев.

VII. Фізкультхвилинка

VIII. Осмислення й Узагальнення нових знань

 1 Робота в парі

Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є подані речення текстом.

— Прочитайте речення.

Картка 1

Жили собі дід та баба. Була у них Курочка ряба. А хто, хто в рукавичці живе?

Картка 2

Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка, та й до рукавички. Знесла курочка яєчко.

Картка 3

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів.

— чому це не текст? Доведіть це одне одному.

— Спробуємо виправити, щоб вийшов текст.

— Зайве речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст.

— чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.)

 2 Слухання тексту

Бібліотека — це зібрання книг, які одна людина або багато людей зібрали і зберігають. якщо ти не збираєш книги — почни збирати. Тоді у тебе буде своя бібліотека. Тримай у ній книги в порядку. читай їх і давай читати друзям.

— Про що йдеться в тексті?

— Доберіть заголовок.

— якими словами в тексті автор замінив слово бібліотека, книги?

Висновок. Слова в тексті замінюють для того, щоб не повторювати одне й те саме слово в сусідніх реченнях.

 3 Робота в групах

— Прочитайте текст. Доберіть заголовок з поданих варіантів. Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді, горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка;

б) Осінь;

в) Осінні клопоти;

г) Незабаром зима.

IX. Підсумок уроку

— З чого складається текст?

— Що можна дібрати до тексту?

— як пов’язані між собою речення в тексті?

— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

— Що здалося складним?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2543 | Рейтинг: 0.0/0
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Лукаві "є" та "и"
Наш вернісаж
Урок-повторення. У комп’ютерному класі
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]