💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголо- вок. Добирання заголовків до тексту

Урок 5

Тема: Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголо- вок. Добирання заголовків до тексту

Мета: дати учням уявлення про текст; учити розрізняти текст і групи речень; формува- ти поняття «заголовок тексту»; удосконалювати вміння добирати заголовок відповідно до змісту тексту; розвивати усне мовлення, вміння будувати зв'язне висловлювання; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Буква до букви — І виникло слово.

Слово до слова —

Звучить рідна мова.

і. січовик

II. Актуалізація опорних знань

— Що таке мова?

— Для чого нам потрібна мова?

— яким буває мовлення?

Гра «Яке це мовлення?»

Хлопчики підводять руку, якщо почують про усне мовлення; дівчатка — про писемне.

• Двоє учнів розмовляють.

• Учителька пише на дошці.

• Бабуся розмовляє по телефону.

• Тато читає газету.

• Діти пишуть у зошиті.

III. Повідомлення теми, мети уроку

— Наша мова складається з речень. Сьогодні ми дізнаємося, що саме утворюють декілька речень. Але спочатку проведемо хвилинку каліграфії.

IV. Хвилинка каліграфії

— Напишіть каліграфічно.

У у Ук укр їн

V. робота над словниковими словами

Загадка

• У світі одна — наша мати вона. (Україна)

— Україна — це край, у якому ми живемо. З якої букви будемо писати назву нашого краю?

Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, український.

... — одна з найбільших країн європи. Основне населення держави — ... . Державна мова — ... .

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота з дидактичним матеріалом

 Бджола — це комаха.Мурашки — лісові санітари.

 До нас у вікно залетіла Вони

 муха.поїдають шкідливих гусениць і тлю.

 Мурахи — лісові мешканці. Мурашник — це їх місто.

 різнобарвний метелик сів на Зруйнувати мурашник — загине

 квітку.мурашина сім’я.

— Скільки речень у 1-му стовпчику? (4)

— Про кого йдеться в кожному реченні? (про бджолу, муху, мурах, метелика)

— Скільки малюнків можна намалювати? (4)

— чи можна дібрати заголовок до цих речень?

— Прочитайте, що написано у 2-му стовпчику.

— Скільки тут речень? (4)

— Про кого йдеться в кожному реченні? (про мурашок)

— Скільки малюнків можна намалювати? (1)

— чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень?

Висновок. Порівняйте записи.

— чим вони схожі? (Вони про комах.)

— чим вони відрізняються? (У першому стовпчику про різних комах, це різні речення, а в другому стовпчику — всі про мурашок. речення пов ’язані за змістом.)

 2 Читання правила з таблиці

Текст — це зв’язані за змістом речення. У тексті речення розміщені в певній послідовності. До тексту можна дібрати заголовок.

 3 Робота з деформованим текстом

— Запишіть речення так, щоб вийшов текст. Доберіть до нього заголовок.

Подули сильні вітри. Золотим килимом укрило воно землю. Настала золота осінь. Облетіло листя з дерев.

VII. Фізкультхвилинка

VIII. Осмислення й Узагальнення нових знань

 1 Робота в парі

Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є подані речення текстом.

— Прочитайте речення.

Картка 1

Жили собі дід та баба. Була у них Курочка ряба. А хто, хто в рукавичці живе?

Картка 2

Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка, та й до рукавички. Знесла курочка яєчко.

Картка 3

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів.

— чому це не текст? Доведіть це одне одному.

— Спробуємо виправити, щоб вийшов текст.

— Зайве речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст.

— чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.)

 2 Слухання тексту

Бібліотека — це зібрання книг, які одна людина або багато людей зібрали і зберігають. якщо ти не збираєш книги — почни збирати. Тоді у тебе буде своя бібліотека. Тримай у ній книги в порядку. читай їх і давай читати друзям.

— Про що йдеться в тексті?

— Доберіть заголовок.

— якими словами в тексті автор замінив слово бібліотека, книги?

Висновок. Слова в тексті замінюють для того, щоб не повторювати одне й те саме слово в сусідніх реченнях.

 3 Робота в групах

— Прочитайте текст. Доберіть заголовок з поданих варіантів. Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді, горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка;

б) Осінь;

в) Осінні клопоти;

г) Незабаром зима.

IX. Підсумок уроку

— З чого складається текст?

— Що можна дібрати до тексту?

— як пов’язані між собою речення в тексті?

— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

— Що здалося складним?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2557 | Рейтинг: 0.0/0
Народні промисли України
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]