Урок 5 Тема: Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголо- вок. Добирання заголовків до текстуМета: дати учням уявлення про текст; учити розрізняти текст і групи речень; формува- ти поняття «заголовок тексту»; удосконалювати вміння добирати заголовок відповідно до змісту тексту; розвивати усне мовлення, вміння будувати зв'язне висловлювання; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Буква до букви — І виникло слово. Слово до слова — Звучить рідна мова. і. січовик II. Актуалізація опорних знань — Що таке мова? — Для чого нам потрібна мова? — яким буває мовлення? Гра «Яке це мовлення?» Хлопчики підводять руку, якщо почують про усне мовлення; дівчатка — про писемне. • Двоє учнів розмовляють. • Учителька пише на дошці. • Бабуся розмовляє по телефону. • Тато читає газету. • Діти пишуть у зошиті. III. Повідомлення теми, мети уроку — Наша мова складається з речень. Сьогодні ми дізнаємося, що саме утворюють декілька речень. Але спочатку проведемо хвилинку каліграфії. IV. Хвилинка каліграфії — Напишіть каліграфічно. У у Ук укр їн V. робота над словниковими словами Загадка • У світі одна — наша мати вона. (Україна) — Україна — це край, у якому ми живемо. З якої букви будемо писати назву нашого краю? Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, український. ... — одна з найбільших країн європи. Основне населення держави — ... . Державна мова — ... . VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота з дидактичним матеріалом Бджола — це комаха.Мурашки — лісові санітари. До нас у вікно залетіла Вони муха.поїдають шкідливих гусениць і тлю. Мурахи — лісові мешканці. Мурашник — це їх місто. різнобарвний метелик сів на Зруйнувати мурашник — загине квітку.мурашина сім’я. — Скільки речень у 1-му стовпчику? (4) — Про кого йдеться в кожному реченні? (про бджолу, муху, мурах, метелика) — Скільки малюнків можна намалювати? (4) — чи можна дібрати заголовок до цих речень? — Прочитайте, що написано у 2-му стовпчику. — Скільки тут речень? (4) — Про кого йдеться в кожному реченні? (про мурашок) — Скільки малюнків можна намалювати? (1) — чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень? Висновок. Порівняйте записи. — чим вони схожі? (Вони про комах.) — чим вони відрізняються? (У першому стовпчику про різних комах, це різні речення, а в другому стовпчику — всі про мурашок. речення пов ’язані за змістом.) 2 Читання правила з таблиці Текст — це зв’язані за змістом речення. У тексті речення розміщені в певній послідовності. До тексту можна дібрати заголовок. 3 Робота з деформованим текстом — Запишіть речення так, щоб вийшов текст. Доберіть до нього заголовок. Подули сильні вітри. Золотим килимом укрило воно землю. Настала золота осінь. Облетіло листя з дерев. VII. Фізкультхвилинка VIII. Осмислення й Узагальнення нових знань 1 Робота в парі Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є подані речення текстом. — Прочитайте речення. Картка 1 Жили собі дід та баба. Була у них Курочка ряба. А хто, хто в рукавичці живе? Картка 2 Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка, та й до рукавички. Знесла курочка яєчко. Картка 3 Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів. — чому це не текст? Доведіть це одне одному. — Спробуємо виправити, щоб вийшов текст. — Зайве речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст. — чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.) 2 Слухання тексту Бібліотека — це зібрання книг, які одна людина або багато людей зібрали і зберігають. якщо ти не збираєш книги — почни збирати. Тоді у тебе буде своя бібліотека. Тримай у ній книги в порядку. читай їх і давай читати друзям. — Про що йдеться в тексті? — Доберіть заголовок. — якими словами в тексті автор замінив слово бібліотека, книги? Висновок. Слова в тексті замінюють для того, щоб не повторювати одне й те саме слово в сусідніх реченнях. 3 Робота в групах — Прочитайте текст. Доберіть заголовок з поданих варіантів. Обґрунтуйте свою відповідь. Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді, горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку. а) Білочка; б) Осінь; в) Осінні клопоти; г) Незабаром зима. IX. Підсумок уроку — З чого складається текст? — Що можна дібрати до тексту? — як пов’язані між собою речення в тексті? — Що вам найбільше сподобалося на уроці? — Що здалося складним? | |
| |
Переглядів: 2543 | |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Лукаві "є" та "и" |
Наш вернісаж |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Всього коментарів: 0 | |