Урок № 6
Тема: «Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми».Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи. Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Привітання: – Дзвінко пролунав дзвінок, Всіх покликав на урок. Тож сідайте всі в рядок — Починається урок! 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на столах. ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу: 1. Бесіда: – А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку. – Навесні веселить, Влітку холодить, Восени годує, А взимку гріє. (Ліс) – Так, подорожувати будемо до лісу. Ось тихо вузенькою стежкою заходимо до лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, казкове, що є в лісі. – Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу. І хочу, щоб ви також були любителями природи і вчилися бачити все чарівне в природі. – Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево». 2. Гра «Вгадай дерево»: Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки. – Я — дерево-красень, А звуть мене... (ясен). – Зелена, а не гай, Біла, а не сніг, Кучерява, та без волосся. (Береза) – Живе один батько і тисячі синів має. Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді) – Весною росте, влітку цвіте, Восени осипається, взимку відсипається. А квітки — на медок. Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа) – У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду. (Калина) – Восени намистом рясним Вона віти прикрашала. Як весна-красна настала, Намистин уже не стало. Без окраси залишилась Ти, красуне, не даремно. Взимку пташок годувала Намистинами ти, певно. (Горобина) III. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи: 1. Беремо папір квадратної форми. 2. Обводимо контури однієї із симетричних частин листочка. 3. Вирізуємо. 4. Розгорнувши папір, дістанемо листочок, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин. 5. Фізкультхвилинка – Ми — берізки і кленці, В нас тоненькі стовбурці, Ми в стрункі стаєм ряди, Виправляємо гілки. Ледь зіп’явшись з корінців, Дістаєм до промінців. Наші ніжні пагінці Хиляться на вітерці Вправо, вліво... І весь сад Нахиливсь вперед — назад. ІV. Практична діяльність учнів: – А зараз разом зі мною будете складати папір квадратної форми, який лежить у вас на партах, у такій послідовності, яка подана в технологічній карті. Тепер за шаблоном кожен із вас обведе частину листочка. Але перед вирізуванням пригадайте правила безпечного користування ножицями. V. Самостійна робота учнів: Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує вірш В. Бутрім «Берізка». – Чом ти плачеш, красуне струнка? Чом зажурена й тиха така? Не сумуй, озирнися навколо. Он тобі посміхнулась тополя. Небо чисте, ясне, голубе Обіймає ласкаво тебе. Вже весна завітала в гаї, Кучерявіють коси твої. То, чому ж ти, берізко, сумна? А у відповідь каже вона: «Злії люди згубили мене. Мабуть, серце у них кам’яне. Бачиш, рана глибока яка! З неї сік — моя кров — витіка. Скоро зелень покриє гаї, Прилетять гомінкі солов’ї: Я любила пісні солов’їв, Та мені не почути той спів. Це для мене остання весна. Я помру. Ось тому я й сумна». Ні, берізонько, ти не помреш, І у зелені ти розцвітеш. Я тебе не покину, кохана, Залікую глибокую рану, Я замажу її й обгорну. Ще не раз ти зустрінеш весну! VI. Аналіз і виставка дитячих робіт VII. Підсумок уроку: – Що нового, цікавого дізналися на уроці? – Чи сподобалася вам подорож у ліс? – Як треба поводитися в природі? | |
| |
Переглядів: 3553 | |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Птахи |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Всього коментарів: 0 | |