УРОК 111 Тема: Позначення м'якості приголосних перед [о]. Перенос слів зі знаком м'якшенняМета: Вчити позначати на письмі м'якість приголосних перед [о] та переносити слова зі знаком м'якшення; виробляти навички літературної вимови слів з м'яким приголосним звуком; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного краю. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань — Якими буквами позначається м'якість приголосних на письмі? — Назвіть парні за м'якістю — твердістю приголосні звуки. Гра «Впіймай м'який звук». — Послухайте вірш. Якщо почуєте в слові м'який звук, плесніть в долоні. Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдуть, Співають, ідучи, дівчата, А матері вечерять ждуть. (Т.Шевченко) III. Каліграфічна хвилинка Пт по льо лю ля Птиця створена для польоту, а людина — для роботи. — Назвіть слова з м'яким звуком [л']. — Якими буквами позначена м'якість цього звука? — Як би читалося слово польоту без знака м'якшення? — Що позначає знак м'якшення перед [о]? IV. Вивчення нового матеріалу 1. Ознайомлення з правилом на с. 96. 2. Спостереження за роллю знака м'якшення у словах перед [о]. Вправа 229, с. 96. — Прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте? — Спишіть виділені слова. — Вимовте у них звуки і назвіть букви. — Що означає знак м'якшення в цих словах? 3. Самостійна робота. Вправа 230, с. 96. — Спишіть вірш, вставляючи пропущені букви. — Назвіть у вірші звертання. Як вони виділяються на письмі? — Складіть звукову модель слова синьому. — Скільки в цьому слові звуків? Скільки букв? — Назвіть м'який приголосний у слові. Як позначається його м'якість на письмі? — Спробуйте поділити це слово на склади для переносу. 4. Ознайомлення з правилом на с. 96. — Як переносяться слова зі знаком м'якшення? 5. Виконання вправи 232, с. 97. — Випишіть з вірша слова з буквосполученням ьо. Поділіть їх на склади. V. Фізкультхвилинка VI. Узагальнення і систематизація набутих знань 1. Робота над текстом. Вправа 231, с. 97. — Прочитайте текст. — Про яке місто в ньому йдеться? — Хто народився в цьому місті? — Хто такий Юрій Гагарін? — Випишіть слова з буквосполученням ьо та йо. — Поділіть їх для переносу. — Запишіть речення, користуючись схемою. 2. Виконання вправи 234, с. 98 (усно). — Відгадайте загадку. — Вимовіть у слові-відгадці звуки. — Знайдіть у загадці слова, в яких м’якість приголосного позначено буквами є, ь. 3. Робота над загадками. — Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки і поділіть їх для переносу. В чистім полі він росте На високих ніжках, В зелених панчішках. Квіточки блакитні, Оченьки привітні. (Льон ). Солоне, а не сіль, Біжить, а не річка, Блищить, а не золото, Коли б угадати, Та менш його знати. ( Сльози ). Що залишається після зрубаного дерева? (Пеньок ). Грибочок чепурненький В сім’ї величенькій На пеньку зростає, На сонці засмагає. ( Опеньок ). (Л. Гребенькова) — Яке слово не ділиться для переносу? Чому? VII. Підсумок уроку — Як позначається м’якість приголосного перед [о]? — Як переносяться слова з ь та ьо? VIII. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 233, с. 98 | |
| |
Переглядів: 2940 | |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Знайомтесь — клавіатура |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Всього коментарів: 0 | |