УРОК 96 Тема: Вимова і написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словникомМета: Учити дітей правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом, користуючись при цьому словником; розвивати вміння розпізнавати в словах ненаголошені голосні, робити висновки; виховувати мовну культуру. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хви- линка Н На ка ви дн оз календар На календарі вихідні дні позначено червоним кольором. — Поставте наголос в кожному слові речення. — Знайдіть слова з ненаголошеним [е]. — Спробуйте дібрати до них перевірні. Чи вдалося це вам? III. Повідомлення теми і мети уроку — Саме про такі слова і способи перевірки їх написання ми будемо сьогодні говорити. IV. Осмислення нових знань 1. Робота над загадками. — Відгадайте загадки. Слова-відгадки запишіть, якщо сумніваєтесь, яку букву треба писати, залиште місце. Довгий прут з води стирчить, Китиця на нім висить. ( Очерет ). Як натиснеш на педалі, Побіжить в далекі далі. (Велосипед ). Маю жовтий вусок, Запашний колосок, Буде з мене мука Й паляниця м'яка. ( Пшениця ). Вдень з ногами, А вночі без ніг. (Черевики). Я гірка і завжди свіжа. Всім подобаюсь. Одначе, Хто мене ножем уріже, Неодмінно сам заплаче. (Цибуля ). Дуже довга в неї шия І смугаста, як у змія. Через це через паркан Заглядає, ніби кран. (Жирафа). — Визначте наголос в словах-відгадках. Підкресліть букви, що позначають ненаголошені звуки [е], [и]. Чи можна дібрати до них перевірні? — Подумайте, що ж робити в такому випадку? (Скористатися словником). 2. Робота з орфографічними словниками. Перевірка написання слів-відгадок. 3. Висновок. — Частина слів має в собі ненаголошені е, и, які неможливо перевірити, змінивши слово. Такі слова треба запам'ятовувати або перевіряти за орфографічним словником. У. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з деформованим текстом. Вправа 149, с. 65. — Прочитайте слова. Об'єднайте їх в речення і запишіть. — Поясніть написання слів з пропущеними буквами. 2. Робота над віршем. Вправа 150, с. 65—66. — Прочитайте вірш. Хто його написав? — З яким проханням звертається поет до дощика, житечка, вітра? — Прочитайте слова-звертання. — Перечитайте вірш ще раз. Які за метою висловлювання є всі речення в ньому? Чому? — Запишіть виділені слова і доберіть до них споріднені. 3. Фізкультхвилинка. 4. Робота над описом. Вправа 153, с. 66. — Прочитайте опис. — З скількох речень він складається? — Спишіть останнє речення. Усно встановіть зв'язок між словами. — Підкресліть головні члени речення. — Яке слово в реченні треба перевіряти за словником? 5. Самостійна робота. Вправа 154, с. 67. — Спишіть слова. Підкресліть в них букви, які треба перевірити. Перевірка виконаного. — Чи є слово верба перевірним до слова вербове? Чому? — До записаних слів усно доберіть спільнокорене-ві слова — назви предметів. 6. Робота в парах. Вправа 155, с. 67. — Прочитайте слова. Написання скількох букв в кожному слові вимагає перевірки? — Доберіть до кожного слова по два перевірних. Запишіть їх. Взаємоперевірка. VI. Підсумок уроку — Як слід перевіряти слова з ненаголошеними [е], [И]? — А якщо не можна дібрати перевірне слово? VII. Домашнє завдання. Вправа 152, с. 66 — Спишіть текст, вставляючи пропущені букви. — До виділених слів доберіть слова, протилежні за значенням. Запишіть їх парами. | |
| |
Переглядів: 5101 | |
Охорона тварин |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
У школі детективів |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Всього коментарів: 0 | |