УРОК 95 Тема: Письмовий твір на тему «Рання весна» (за ілюстрацією та матеріалами у підручнику)Мета: Учити дітей складати розповідь за малюнками та запитаннями, записувати її; розвивати зв'язне мовлення, вміння давати повні відповіді на питання, дотримуватись логічної послідовності при складанні розповіді; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Мотивація навчальної діяльності — Послухайте загадку, про яку пору року в ній йдеться? Тане сніжок, квітне лужок, День прибуває, коли це буває? (Навесні). — Що в загадці допомогло вам її відгадати? — А ось як описує весну Н. Забіла. Весела, гарна й кучерява, Маленька дівчинка Весна Біжить, сміється, сіє трави, І пісня ллється голосна. По всіх усюдах пісня лине, Усе пробуджує від сну. І всі комашки, всі рослини Вітають дівчинку Весну. — Яке порівняння вам сподобалось у вірші? — Що за пісня ллється по всіх усюдах? — Так, навесні пробуджується земля, оживає природа. Від теплого подиху весни пробуджуються перші весняні квіти. І дихається на повні груди, і співається на весь голос. — А які пісні співаються навесні? — Ми говорили з вами про те, як українці закликали пташок. А чи знаєте ви, які птахи повертаються з вирію першими? — Про жайворонків навіть складена народна пісенька. — Ой, чого ти, жайворонку, Рано з вирію вилітав? Ще на горах сніженьки лежать, По долинах криженьки стоять. — А я тії сніженьки Крильцями розмечу, А я тії криженьки Ніжками потопчу! — А які ознаки весни ви спостерігаєте зараз в природі? — Яка зараз весна — рання чи пізня? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо учитися складати розповідь на тему «Рання весна» за малюнком в підручнику і запитаннями. IV. Складання розповіді учнями за малюнками 1. Відповіді на питання. — Розгляньте малюнок. — Що робиться із снігом? Що з'являється під ним? — Чи всюди вже розтав сніг? — Як змінилася річка? Чи чули ви такий вислів «Крига скресла»? Що означає слово скресла? — Які крижинки пливуть по річці? Якого кольору вода в річці? Як ви гадаєте, чому вода в річці синя? — Якого кольору весняне небо на малюнку? На що схожі хмаринки на небі? — Які стоять дерева? На якому деревці вже з'явився цвіт? (На вербі з'явилися котики). — Як стало гріти сонце? — Яким реченням треба закінчити розповідь? Яка пора року настає? 2. Фізкультхвилинка. 3. Добір заголовка до розповіді. — Як ви назвали текст? Про яку весну ми говорили? 4. Складання усного твору. Розказують 2—3 учні. 5. Орфографічна підготовка. Слова, правопис яких діти ще не вивчали, записуються на дошці. Коли учні будуть записувати речення, звертати увагу на правопис цих слів. 6. Запис тексту в зошити під керівництвом вчителя. V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 148, с. 65 | |
| |
Переглядів: 4861 | |
Свято, коли весело |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Всього коментарів: 0 | |