УРОК 94 Тема: Опрацювання текстів зі словами з ненаголошеними [е], [и]Мета: Актуалізувати знання учнів про творчість Т. Г. Шевченка; закріпити знання про правила правильної вимови слів з не-наголошеними [е], [и]; розвивати вміння правильної вимови слів з ненаголошеними голосними, вміння користуватися орфографічним словником; виховувати любов до творчості Т. Г. Шевченка. Обладнання: Орфографічні словники. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Ш ТГ вч дж ння 9 березня — день народження Тараса Григоровича Шевченка. — Поясніть правопис слів з великої букви. — Побудуйте звукову модель слова березня. — Який звук позначає буква я? — Яким словом можна перевірити ненаголошений [е] в другому складі цього слова? (Бере за). III. Повідомлення теми і мети уроку Мотивація навчальної діяльності — Сьогодні наш урок ми присвятимо віршам відомого українського поета Т. Г. Шевченка. — Розгляньте портрет поета в підручнику на с. 62. — Що ви знаєте про Т. Г. Шевченка? — Тарас Григорович зазнав в житті багато горя. Народився в кріпацькій сім'ї. Рано втратив батька і матір. З дитинства почав писати вірші і малювати. Мріяв стати художником. Та кріпацьке життя ніяк не давало хлопчику здійснити його мрію. Лише після того, як став вільним, Шевченко зміг розкрити свій талант. Тепер його вірші відомі не тільки в Україні, а й по всій Землі. Т. Г. Шевченко писав про рідну землю, про її природу, про українців. Багато з його віршів ввійшли до дитячих книг. — Сьогодні ми будемо працювати з віршами поета. III. Актуалізація опорних знань Робота з картками. — Спишіть уривки з віршів Т. Г. Шевченка. Випишіть слова з ненаголошеними голосними, доберіть до них перевірні. I варіант. Тече вода з-під явора Яром на долину, Лишається над водою 4...рвона калина. П...иіається калинонька, Явір молодіє, А кругом їх в...рболози И лози зел...ніють. II варіант. В...сна зиму проганяє, 13...лений по з...млі В...сна килим розстилає; Із ірію журавлі Л...тять високо ключами, А ст..пами та шляхами Чумаки наДін пішли. III варіант. В.. .сна. Садочки зацвіли, Неначе полотном укриті, Росою Божою умиті, Біліють. Вес...ло з...млі. IV варіант. Не щебече соловейко, Не кує зозуля, В.. .сна швидко прол...тіла І літо минуло, Гай з...лений вже жовтіє, Листя опадає, Шина т...пло, мина добро, Холод наступає. IV. Основна частина уроку 1. Виконання вправи 141, с. 62. — Прочитайте вірш Богдана Лепкого. — Про кого в ньому говориться? — А чи знаєте ви, як називається село, в якому народився Т.Г. Шевченко? (Моринці). — Випишіть з вірша слова з ненаголошеним [е] в корені. Доберіть до них перевірні. — Правопис якого слова треба запам’ятати? Складіть з ним речення. 2. Письмо з пам'яті. Вправа 142, с. 62—63. — Прочитайте вірш, передаючи голосом почуття, з яким поет звертається до вечірньої зорі. — Виконайте самостійно завдання 2—4. (Перевірка виконаного). 3. Фізкультхвилинка. 4. Виконання вправи 142, с. 63. Робота з орфографічним словником. — Прочитайте вірш. — Яку пору доби описав поет? — Доберіть близьке за значенням слово до слова гомоніти. — Спишіть два останні рядки вірша. Написання якого слова можна перевірити, змінивши його? — Яке слово треба перевіряти за словником? Попрацюйте з орфографічним словником. 5. Вибірковий диктант. — Випишіть з вірша слова з ненаголошеними [е], [и]. Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива, Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма. — Поясніть правопис виписаних слів. Доберіть до них перевірні. 6. Цікаве завдання. Вправа 144, с. 63. — Як у трьох клітинках записати замерзла вода, щоб у кожній клітинці було по одній букві? (Лід). — Чи зможете ви в чотирьох клітинках записати суха трава? (Сіно). V. Підсумок уроку VII. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 145, с. 63 | |
| |
Переглядів: 1379 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Дикорослі рослини рідного краю |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Всього коментарів: 0 | |