УРОК 73 Тема: Уявлення про службові слова і їх роль у реченніМета: Дати учням уявлення про службові слова, їх роль у реченні; формувати навички правильного вживання службових слів у мовленні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати уважність, любов до природи. Обладнання: Малюнок-таблиця« Службові слова». Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Мотивація навчальної діяльності. Каліграфічна хвилинка Ск до на із у Скаче дощик по долині — Зупинився на стежині. Із сонечком подружився, У веселку перелився. — Спишіть каліграфічно. — Знайдіть у вірші слова, що означають назви предметів, ознак, дій. Які питання ви до них поставили? — До яких слів ви не змогли поставити питання? III. Повідомлення теми і мети уроку — Це службові слова. З ними ми і ознайомимося сьогодні на уроці. IV. Пояснення нового матеріалу 1. Казка. — Колись у королівстві Граматики жили слова. І кожна група слів жила окремо. Окремо жили слова — назви предметів, слова — назви ознак, слова — назви дій. І от королева Граматика вирішила подружити їх і послала на допомогу службові слова. Так і бігають ці маленькі помічники з речення в речення. Скрізь треба встигнути, всім допомогти, бо без них слова не можуть ні в гості сходити, ні на лаві посидіти, ні у вікно визирнути. — Ай справді, спробуйте прочитати вірш каліграфічної хвилинки без службових слів. Чи виходить у вас текст? — Службові слова допомагають зв'язувати інші слова в реченні. 2. Робота з таблицею. — Розгляньте таблицю. Назвіть службові слова. Складіть з ними речення за таблицею. — Чи змогли б ви без допомоги службових слів розказати, де знаходяться предмети на малюнку? V. Фізкультхвилинка Учитель дає команди (руки за голову, руки перед собою, присісти біля парти), а діти, виконуючи їх, називають службове слово, що прозвучало в команді. VI. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з підручником. Виконання вправи 37, с. 21. — Прочитайте речення. — Спишіть речення, яке відповідає схемі. — Скільки слів у записаному реченні? — Поставте питання до кожного слова. — До якого слова ви не змогли поставити питання? — Як називаються такі слова? — Знайдіть у другому реченні службове слово. — Чи можна обійтися без цих слів у реченнях? 2. Робота в парах. Виконання вправи 38, с. 21. — Прочитайте речення. Спишіть їх. Знайдіть службові слова. Поясніть, як ви це зробили. 3. Колективна робота. Виконання вправи 39, с. 21. — Прочитайте діалог самостійно. — Між ким відбувалася розмова? — Чому батьки не пускали Андрійка на ковзанку? — Що означає слово сновиґають? — Прочитайте діалог в особах. Звертайте увагу на інтонацію читання. — Випишіть з тексту службові слова. VII. Підсумок уроку — Про які слова говорили сьогодні на уроці? — Що ви про них дізналися? — Назвіть, які службові слова ви запам'ятали? VIII. Домашнє завдання. Вправа 18, с. 12 | |
| |
Переглядів: 4146 | |
У царстві букв і звуків |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Всього коментарів: 0 | |