УРОК 2 Не одежа красить людину, а добрі діла. Тема. О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка».Мета: формувати вміння сприймати зміст твору, визначати його головну думку, вчити оцінювати учинки дійових осіб; розвивати спостережливість, навички читання; виховувати чуйність, доброту. Обладнання: складова таблиця 3, предметні малюнки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Артикуляційні вправи. 1) Тверда вимова звука [ч]. У ч и т е л ь . Вимовляйте чітко звук [ч] у складах і словах. Не допускайте пом'якшення, але й не вимовляйте його занадто твердо. Учитель показує предметні малюнки, учні називають їх: чашка, чайка, чайник, човен, ключ, м'яч, вудочка. 2) Вивчення скоромовки. Научала мама Тоню: «Чепурушкою будь, доню, Заплітай сама косички, Не заляпуй черевички». II. Мотивація навчальної діяльності Формування читацьких навичок. 1) Робота зі складовою таблицею. Читати рядки складів з буквосполученням «пл», «пр», «пт», «вч». Добір слів із цими буквосполученнями (плаття, площа, плутанка, праця, Дніпро, пташка, пшоно, навчання). III. Опрацювання нового матеріалу 1. Самостійна робота. Робота над оповіданням О. Буценя «На вулиці». 1) Самостійне читання оповідання учнями. 2) Після прочитання учні вибирають правильну відповідь серед запропонованих. Мама несе портфель, бо: а) він дуже важкий; б) дівчинка лінива; в) дівчинка хвора. 2. Бесіда. Мовно-логічний аналіз тексту. — Чи сподобалась вам дівчинка, про яку написано у творі? — Як ви розумієте слово «чепуруха»? — Які споріднені слова ви можете дібрати до цього слова? (Чепуритися, чепурний). — Доберіть близькі за значенням слова до слова «чепуритися». (Прибиратися, наряджатися, хорошитися). — А тепер доберіть до слова чепуруха. (Охайна, акуратна). — А хто вас збирає до школи? — Які обов'язки ви маєте вдома? 3. Завдання учням. Скласти прислів'я і пояснити його значення. Не поспішай нього він сьогодні 3 тебе ти завтра - 3 смієшся посміхатися а 3 іншого 4. Робота з текстом. Учні працюють над оповіданням В. Струтинського «Сідайте, будь ласка». 1) Читання оповідання ланцюжком. 2) Словникова робота. — Які незнайомі слова вам зустрілися? — З'єднайте слова лівої колонки з відповідним 5. Бесіда. 1) Аналіз тексту оповідання. — Про що ви дізналися з оповідання? — Яким настроєм пройнятий текст? — Чи підказує нам про це заголовок? — Де відбувалися події, описані в оповіданні? — Кому поступився місцем Сергійко? — Як ви оцінюєте вчинок хлопчика? — Як ви гадаєте, що хотів відкреслити автор такою назвою оповідання? — Чи доводилося вам бути на місці Сергійка? Розкажіть. — Подумайте, як закінчити речення: 2) Вибіркове читання. — Знайдіть і прочитайте слова ввічливості, які автор використав у тексті. — Прочитайте, як назвала бабуся дівчинку. — Про що це свідчить? — Який настрій був у Сергійка? 3) Учні обирають правильну відповідь серед запропонованих . Сергійкові було приємно, бо: а) йому подякували; б) він гарно навчився читати; в) він не запізнився до школи; г) він поступився місцем старшим. IV. Підбиття підсумків уроку тлумаченням у правій колонці салон пильно зітхнути блимає дуже уважно моргає, дивиться, поглядає внутрішнє приміщення автобуса, трамвая тощо, де сидять пасажири сильно вдихнути і видихнути Бесіда. — Прочитайте прислів'я. Чи підходить воно до оповідань, що ми читали? красить и діла Не Добрі одежа людину — Поясніть свою думку. V. Домашнє завдання 1) Читати оповідання. 2) Дібрати твори з теми ввічливості і прочитати в класі. 3) Підготувати розповідь із цієї теми з особистого життя. | |
| |
Переглядів: 3082 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Всього коментарів: 0 | |