💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за словами — назвами дій

УРОК 69

Тема: Спостереження за словами — назвами дій

Мета: Закріплювати вміння розпізнавати дієслова за питаннями, закріплювати знання про текст; розвивати зв'язне мовлення, вміння добирати слова близькі і протилежні за значенням; виховувати взаємоповагу, вміння дружити.

Хід Уроку

І. Організація класу до уроку

 II. Каліграфічна хвилинка. Актуалізація опорних знань

Др жб ве велика Дружба — велика сила.

— Як ви розумієте цей вислів?

— Що означають слова в цьому реченні? (Назви предметів і назву ознаки).

— Доберіть до цих слів близькі за значенням. (Товаришування, надмірна, міць).

— Доберіть протилежні за значенням слова. (Ворожнеча, мала, слабкість).

 III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо учитись добирати слова близькі і протилежні за значеннями до слів, що означають назви дій.

 IV. Основна частина уроку

1. Робота над вдосконаленням тексту. (Текст записаний на дошці або індивідуальних картках).

— Прочитайте текст. Знайдіть в ньому невдало вжиті слова — назви дій і замініть їх близькими за значенням. Прочитайте вдосконалений текст.

 Страшний звір

Олесь і Галинка поплентались в ліс по гриби. В дуплі дерева вони угледіли страшного звіра. Діти жбурнули кошики і щодуху понеслися з лісу. Дорогою вони здибали лісника і про все розбазікали йому. Лісник з гвинтівкою пришкандибав до дупла і витяг звідти переляканого котика.

— Запишіть парами близькі за значенням слова. Зразок. Приплентались — пішли,

угледіли — побачили...

2. Робота з підручником. Виконання вправи 22, с. 14 (усно).

— Прочитайте текст.

— Про кого в ньому йдеться?

— Яким ви уявляєте Чіпку?

— Що ви можете сказати про поведінку дітей?

— Як би ви повелись на їхньому місці?

— Знайдіть в тексті початок, основну частину і кінцівку.

3. Виконання вправи 23, с. 14 (з коментуванням).

— Випишіть з попередньої вправи слова — назви дій.

— Підкресліть слова, що відповідають на питання що зробить?, що зроблять?

— До слова глузувати доберіть слова, близькі за значенням (сміятися, насміхатися, підсміюватися).

4. Фізкультхвилинка. Гра «Навпаки».

Учитель називає дію, діти виконують протилежну.

Наприклад:«Сядьте» — діти встають.

«Стійте» — діти біжать.

«Мовчіть» — діти шумлять.

«Опустіть руки» — діти піднімають.

— Назвіть протилежні за значенням дії.

5. Виконання вправи 24, с. 14.

— Прочитайте виразно вірш.

— Про кого розповідала поетеса?

— Знайдіть у вірші вислів, близький за значенням до виразу дуже боліло.

— Спишіть, підкресліть слова, протилежні за значенням.

6. Гра «Протилежності».

Учні по черзі називають слова — назви дій, клас добирає протилежні за значенням.

7. Робота з прислів 'ями.

Учитель читає прислів'я, діти виписують парами слова — назви дій, протилежні за значенням.

Праця годує, а лінь марнує.

Що посієш, те й збереш.

Умів узяти, умій і віддати.

Високо злетів, та низько сів.

Згода будує, а незгода руйнує.

V. Підсумок уроку

— Які за значенням можуть бути слова — назви дій?

— Наведіть приклади.

VI. Домашнє завдання. Вправа 25, с. 15—16

— Прочитайте текст, спишіть виділені речення. Підкресліть слова — назви дій. Поділіть для переносу слова візьми, Андрійко.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3871 | Рейтинг: 0.0/0
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Свійські тварини рідного краю
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Ґрунт. Як дбати про землю
Чим ми бачимо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]