💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Змінювання прикметників разом з іменниками за зразком: один — багато

УРОК № 59

Тема: Змінювання прикметників разом з іменниками за зразком: один — багато

Мета: Закріплювати знання про слова — назви ознак; формувати вміння змінювати прикметники разом з іменниками за зразком: один — багато; впізнавати прикметники в тексті; розвивати зв'язне мовлення; виховувати естетичні почуття.

Обладнання: Предметні малюнки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

Т ВІ і ти ін іній

То не квіти у садках,

Висне іній на гілках.

 (М. Підгірянка)

— Побудуйте звукову схему слова іній.

III. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте завдання, які ви підготували для класу.

Учні виконують завдання (усно).

IV. Мотивація навчальної діяльності

На дошці предметні малюнки: в одному стовпчику з зображенням одного предмета, в другому — з зображенням декількох.

— Назвіть, які предмети зображено на малюнках. Зразок. Жовте курча — жовті курчата.

Червоне яблуко — червоні яблука.

— Що ви помітили?

— На які питання відповідають слова-ознаки до предметів першого стовпчика?

— На яке питання відповідають слова-ознаки до предметів другого стовпчика?

V. Сприйняття та усвідомлення матеріалу

1. Змінювання словосполучень за зразком: один — багато. Виконання вправи 262, с. 120.

— Змініть слова за зразком.

— На які питання відповідають слова-ознаки в першому стовпчику? В другому?

— Запишіть словосполучення за зразком.

— З двома словосполученнями усно складіть речення.

2. Вибірковий диктант.

— Запишіть тільки слова, що означають багато предметів, разом з словами-ознаками, що відповідають на питання які?

 Срібні дерева

Срібні дерева,

Срібне гілля,

Сріблом пухнастим Вкрита земля.

Срібні

У синьому небі Хмарки,

В срібних заметах Срібні стежки.

Срібний — пресрібний Ліс приберіг Білочці срібній Срібний горіх.

(Л. Первомайський)

— Прочитайте записані словосполучення.

— Чи зрозуміли, чому все стало срібним?

3. Виконання вправи 263, с. 120.

— Прочитайте вірш.

— Чому в кінці перших двох речень стоїть знак оклику?

— Спишіть виділені слова. Змініть їх так, щоб вони означали назви багатьох ознак та предметів.

VI. Фізкультхвилинка

VII. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з текстом. Вправа 264, с. 120.

— Прочитайте текст. Що ви помітили?

— Щоб правильно визначити межі речення, згадайте, що повинно виражати речення? Як його кінець позначається голосом? Як позначаються межі речення на письмі?

— Запишіть два останні речення.

— Підкресліть в них головні слова. Чи є головними словами у реченні слова, що називають ознаки?

2. Творча робота.

— Запишіть невеличкий текст з 2—3 речень.

I ряд.Якого кольору добрий вчинок.

II ряд.Якого кольору щира посмішка.

III ряд. Якого кольору праця і якого кольору лінь.

VIII. Підсумок уроку

— Як ми змінювали на уроці слова?

— На які питання відповідають слова, що є ознаками одного предмета? А багатьох?

IX. Домашнє завдання. Вправа 265, с. 121

— Спишіть назви ознак і слова, з якими вони зв'язані. Підкресліть назви ознак, близьких за значенням.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3225 | Рейтинг: 0.0/0
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Дикорослі та культурні рослини
Підсумковий урок за І семестр
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]