💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зв'язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слова ґудзик

УРОК № 58

Тема: Зв'язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слова ґудзик

Мета: Показати учням на прикладах зв'язок прикметників з іменниками; вчити розпізнавати прикметники, ставити до них питання, працювати з текстом, ділити його на частини; засвоїти вимову і написання слова ґудзик; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, почуття товариськості.

Обладнання: Предметні малюнки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

Пр Ґ ґ ґу ґудзик

Приший мені, мамо, ґудзик на сорочку.

— З якою буквою пишеться слово ґудзик?

— Зробіть його звукову модель.

— Поділіть слово на склади.

— Знайдіть у реченні слово-звертання.

III. Актуалізація опорних знань

— Які слова ми почали вивчати на попередньому уроці? Що вони означають?

1. Гра «Хто більше».

— До поданих слів доберіть слова-ознаки. Виграє той, хто назве останню ознаку.

 Сонце—....

 Вітер—....

 Ліс —........

 Дівчинка—..

 Мова—....

2. Слухання вірша.

— А тепер послухайте, скільки ознак до слова мова дібрав автор вірша.

 Ніжна, мила, світанкова,

 Ясна, чиста, колискова,

 Мелодійна, дзвінкотюча,

 Дивна, радісна, співуча,

 Лагідна, жива, казкова,

 Красна, чарівна, шовкова,

 Найдорожча, добра, власна,

 Мудра, сонячна, прекрасна,

 Солов’їна, барвінкова — українська мова.

— Які слова-ознаки ви запам’ятали?

— Запишіть речення про мову, дібравши до неї якомога більше ознак.

Мова...,...,.

IV. Мотивація навчальної діяльності

— Прочитайте вірш.

Сине..., синє..., білий... вдалині.

Понад морем — сині... й білі... , наче сніг.

— Чи зрозуміло, про що в ньому йдеться? Чому?

— Слово-ознака завжди зв'язане зі словом-назвою предмета. Бо не може ознака існувати без предмета.

V. Сприйняття та усвідомлення матеріалу

1. Добір пропущених слів. Постановка питань.

— З довідки доберіть потрібні слова і вставте їх у вірш.

Слова для довідки: небо, море, парус, гори, хмари.

— Чи зрозуміло тепер, про що йдеться?

Синєнебо, синеГморе, білийпарус вдалині.

Понад морем синГгори й біліхмари, наче сніг.

(Н. Забіла)

— Від вставлених слів до інших ознак поставте питання.

— Які питання ви ставили?

2. Робота з підручником. Виконання вправи 257, с. 118.

— За зразком випишіть назви предметів та зв'язані з ними назви ознак. Поставте питання.

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота з текстом. Вправа 258, с. 118.

— Прочитайте текст.

— Скільки в ньому абзаців?

— Про що йдеться в кожному абзаці?

— Знайдіть у тексті слова, які вказують на різні пори доби. Доберіть до них протилежні за значенням.

— Знайдіть в тексті назви предметів та зв'язані з ними назви ознак. Поставте питання.

— Запишіть за зразком.

VI. Узагальнення та систематизація знань

1. Добір назв ознак до назв предметів. Виконання вправи 259, с. 118.

— Доберіть назви ознак до назв предметів, поставте питання.

— Якого предмета не вистачає, щоб пришити ґудзик? А який — зайвий?

2. Робота в парах. Вправа 260, с. 119.

— Прочитайте текст, замінюючи малюнки словами. Дайте імена дітям.

— Прочитайте діалог в особах.

— Спишіть слова ввічливості.

3. Гра-естафета «Яка? Який? Яке?»

На дошці предметні малюнки: диня, яблуко, огірок. Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова-ознаки. Виграє та команда, яка швидше впорається з завданням.

VII. Підсумок уроку

— З якими словами зв'язані у мовленні слова-озна-ки?

— Які питання можна поставити до слів-ознак?

VIII. Домашнє завдання. Вправа 261, с. 119

— Запишіть словосполучення, замінюючи виділені слова назвами ознак.

Для бажаючих — придумати свої завдання для класу за зразком словосполучень, вміщених у вправі.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2150 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: розучування ігор, які сприяють весе­лому настрою
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Жива і нежива природа
З чого все почалося
Людина — частина живої природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]