💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення. Знак оклику в кінці речень, що вимовляються з сильним почуттям

УРОК № 33

Тема: Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення. Знак оклику в кінці речень, що вимовляються з сильним почуттям

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень; учити учнів переконструйовувати речення, різні за метою висловлювання; розвивати навички правильного інтонування різних видів речень.

Обладнання: Роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Яке речення в тексті є спонукальним?

— Чому ви так думаєте?

— Яким словом виражене спонукання?

III. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з картками.

I варіант.

Дайте відповіді на запитання. Запишіть їх.

Яка тварина сушить гриби на деревах?

Яка пташка підкидає яйця в чужі гнізда?

Яка дика тварина любить малину?

II варіант.

Прочитайте і спишіть, виправляючи помилки. Діти прийшли в клас Вони сіли за парти всі взяли книги, зошити, олівці Вчителька викликала до дошки Андрійка.

III варіант.

Прочитайте і спишіть. Правильно позначте початок і кінець кожного речення.

 моя мама лікар мій тато учитель на його уроках діти вчаться малювати фарбами я також люблю малювати.

 2. Каліграфічна хвилинка. Переконструювання речень.

П По дру зі сад

Посадим, друзі, в школі сад!

 — До якого виду належить записане речення?

 — Перебудуйте це речення в питальне, потім в розповідне. Запишіть.

 3. Інтонування речень. Вправа 149, с. 72.

 — Підготуйтеся до виразного читання. Подумайте, де будете підвищувати голос, а де — понижувати?

 — Прочитайте зачин. Яке це речення?

 — Прочитайте кінцівку. Яке це речення?

 — Поясніть, чому в кінці ставиться знак оклику.

 4. Самостійна робота. Вправа 150, с. 72.

 — Спишіть спонукальне речення.

 Перевірка виконання.

 5. Фізкультхвилинка.

 6. Робота з віршем Л. Компанієць «Ковалівна» (текст записано на дошці).

— Звідкіля ти?

— Із Стеблева.

— А чия ти?

— Ковалева.

В мене тато — Коваль,

І дідусь був Коваль,

І мій брат — Коваленко.

— А як звуть тебе?

— Оленка.

— Ну, бувай!

Рости здорова,

Ковалівно чорноброва!

 — Прочитайте виразно вірш. Звертайте увагу на інтонацію.

 — Які речення за метою висловлювання вжито?

 — Запишіть, І варіант — розповідні речення, II варіант — питальні, III варіант — спонукальні.

 Перевірка виконання.

 6. Гра «На уроці фізкультури». Вправа 151, с. 73.

 — Подайте команди в заданому порядку.

7.Робота з деформованим текстом. Вправа 152, с. 73.

— Складіть і запишіть речення з поданих слів.

— Які вони за метою висловлювання?

— Переконструюйте речення в питальні та розповідні (усно).

IV. Підсумок уроку

— Які бувають речення за метою висловлювання?

— Які знаки ставляться в кінці?

V. Домашнє завдання Вправа 153, с. 73.

— Замініть розповідні речення на спонукальні, запишіть їх.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3619 | Рейтинг: 2.0/1
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Звірі
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]