УРОК № 33 Тема: Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення. Знак оклику в кінці речень, що вимовляються з сильним почуттямМета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень; учити учнів переконструйовувати речення, різні за метою висловлювання; розвивати навички правильного інтонування різних видів речень. Обладнання: Роздаткові картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Яке речення в тексті є спонукальним? — Чому ви так думаєте? — Яким словом виражене спонукання? III. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з картками. I варіант. Дайте відповіді на запитання. Запишіть їх. Яка тварина сушить гриби на деревах? Яка пташка підкидає яйця в чужі гнізда? Яка дика тварина любить малину? II варіант. Прочитайте і спишіть, виправляючи помилки. Діти прийшли в клас Вони сіли за парти всі взяли книги, зошити, олівці Вчителька викликала до дошки Андрійка. III варіант. Прочитайте і спишіть. Правильно позначте початок і кінець кожного речення. моя мама лікар мій тато учитель на його уроках діти вчаться малювати фарбами я також люблю малювати. 2. Каліграфічна хвилинка. Переконструювання речень. П По дру зі сад Посадим, друзі, в школі сад! — До якого виду належить записане речення? — Перебудуйте це речення в питальне, потім в розповідне. Запишіть. 3. Інтонування речень. Вправа 149, с. 72. — Підготуйтеся до виразного читання. Подумайте, де будете підвищувати голос, а де — понижувати? — Прочитайте зачин. Яке це речення? — Прочитайте кінцівку. Яке це речення? — Поясніть, чому в кінці ставиться знак оклику. 4. Самостійна робота. Вправа 150, с. 72. — Спишіть спонукальне речення. Перевірка виконання. 5. Фізкультхвилинка. 6. Робота з віршем Л. Компанієць «Ковалівна» (текст записано на дошці). — Звідкіля ти? — Із Стеблева. — А чия ти? — Ковалева. В мене тато — Коваль, І дідусь був Коваль, І мій брат — Коваленко. — А як звуть тебе? — Оленка. — Ну, бувай! Рости здорова, Ковалівно чорноброва! — Прочитайте виразно вірш. Звертайте увагу на інтонацію. — Які речення за метою висловлювання вжито? — Запишіть, І варіант — розповідні речення, II варіант — питальні, III варіант — спонукальні. Перевірка виконання. 6. Гра «На уроці фізкультури». Вправа 151, с. 73. — Подайте команди в заданому порядку. 7.Робота з деформованим текстом. Вправа 152, с. 73. — Складіть і запишіть речення з поданих слів. — Які вони за метою висловлювання? — Переконструюйте речення в питальні та розповідні (усно). IV. Підсумок уроку — Які бувають речення за метою висловлювання? — Які знаки ставляться в кінці? V. Домашнє завдання Вправа 153, с. 73. — Замініть розповідні речення на спонукальні, запишіть їх. | |
| |
Переглядів: 3625 | |
В гостях у Ганнусі |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Конструювання. Курочка Ряба |
Всього коментарів: 0 | |