УРОК № 32 Тема: Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних реченьМета: Ознайомити дітей з новим видом речень, розділовими знаками в кінці спонукальних речень; розвивати вміння правильно інтонувати спонукальні речення; виховувати мовну культуру; повторити правила пішоходів. Обладнання: Малюнок світлофора. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань учнів 1. Повторення. — Які види речень ви знаєте? — З якою метою вони вживаються в мові? — Які розділові знаки ставляться в кінці? 2. Каліграфічна хвилинка. Л Лю бі завжди Любіть завжди свій рідний край. — До чого закликають у реченні? III. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу — Прочитайте вірш, записаний на дошці: Роси, роси, дощику, ярину. Рости, рости, житечко, на лану. На крилечках, вітрику, полети, Колосочки золотом обмети. (О. Олесь) — Про що просять дощик? — Про що просять житечко, вітер? IV. Вивчення нового матеріалу — Такі речення, в яких висловлюється прохання, застереження, запрошення, заклик, порада, спонукання до якоїсь дії, називаються спонукальними. 1. Ознайомлення із правилами на с. 70, 71. — Прочитайте правила. — Які речення називають спонукальними? — Які знаки ставляться в кінці таких речень? Вас до дії спонукають, Почуття в нас викликають. «Нагодуйте кошеня»,— Спонукальне речення. — Запишіть в зошитах: «Спонукальне речення». Поділіть ці слова для переносу. 2. Робота з підручником. Виконання вправи 144, с. 70. — Прочитайте речення. Які спонукання висловлені в кожному з них? — Знайдіть речення із звертанням. Як звертання виділено на письмі? — Запишіть речення, в якому звучить заклик. 3. Виконання вправи 145, с. 71. — Відгадайте загадку. — До чого спонукають сигнали світлофора? — Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень. Поясніть їх. — Випишіть спонукальні речення. — Придумайте спонукальні речення, які б закликали нас дотримуватись правил дорожнього руху. V. Фізкультхвилинка Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу, все гаразд. — З яких речень складалась фізкультхвилинка? — До чого спонукали ці речення? (Виконувати якісь дії). VI. Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 147, с. 71. — Прочитайте колискову пісеньку. — Скільки в ній речень? Які вони? — Про що просять кожного котика? — Назвіть слова, що виражають спонукання. — Спишіть останнє речення. 2. Робота з прислів 'ями. — Дуже часто прислів'я бувають спонукальними реченнями. Прочитайте на дошці прислів'я. Як ви розумієте їх значення? — Запишемо одне прислів'я на вибір. Не вчи вченого їсти хліба печеного. Не брудни криниці, бо схочеш водиці. Доброго тримайся, поганого цурайся. 3. Гра «М'ячик піймай — спонукальне речення називайї» Діти кидають один одному м'яч. Той, хто зловив, повинен придумати спонукальне речення. VII. Підсумок уроку — Який вид речень вивчили на уроці? — З якою метою вони вживаються у мовленні? — Який знак ставиться в кінці цих речень? Вправа 141, с. 72. — Спишіть текст, вставляючи потрібні слова. — Вивчіть правило. | |
| |
Переглядів: 4147 | |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Всього коментарів: 0 | |