💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Усний твір за ілюстрацією та запитаннями за її змістом. Робота над інтонацією розповідних і питальних речень

УРОК № 31

Тема: Усний твір за ілюстрацією та запитаннями за її змістом. Робота над інтонацією розповідних і питальних речень.

Мета: Учити дітей складати твір за ілюстрацією та запитаннями; працювати над інтонацією розповідних і питальних речень; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте речення. Поясніть, які знаки ви поставили в них. Чому?

— Прочитайте розповідні речення.

III. Каліграфічна хвилинка

 О Ос Сі нь ли осінь В далекому лісі осінь килим ткала.

— Складіть звукову модель слова осінь. Чому звуків в цьому слові менше, ніж букв?

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми будемо складати текст за малюнком.

V. Основна частина уроку

1. Актуалізація опорних знань.

— Відгадайте загадку.

 Голі поля.

 Мокне земля.

 Вітер гуляє —

 Лист облітає.

 Коли це буває?

— А чи бували ви з сім'єю на прогулянці в осінньому лісі чи парку?

— Що вам найбільше запам'яталося?

— Послухайте, як описує осінь Катерина Перелісна.

Золота осінь

 В парках і садочках На доріжки й трави Падають листочки Буро-золотаві.

 Де не глянь, навколо Килим кольористий,

 Віти напівголі,

 Небо синє чисте.

 Метушні немає,

 Тиша й прохолода.

 Осінь золотая Тихо-ніжно ходить.

— Якою називає поетеса осінь?

2. Робота з підручником. Виконання вправи 140, с.68.

— Чи така осінь зображена на малюнку?

— Кого ще ви бачите на малюнку?

— Що вони роблять?

— Який підпис ви дібрали б до малюнка?

— Прочитайте питання і дайте на них відповідь.

— Складіть з відповідей текст.

— Запишіть його в зошити (за допомогою учителя).

3. Фізкультхвилинка.

 Раз, два — дерева,

 Три,чотири —

 Вийшли звірі,

 П'ять, шість —

 Пада лист.

 Сім, вісім —

 Птахи в лісі.

 Дев'ять, десять —

 Це сунички Підвели червоні личка.

 (Н. Забіла)

4. Виконання вправи 141, с. 69.

— Прочитайте вірш в особах.

— Знайдіть у вірші розповідні речення. Поясніть розділові знаки.

— Назвіть питальні речення. Читайте їх з правильною інтонацією.

— Самостійно спишіть речення, що відповідають поданим схемам. (Перевірка виконання).

5. Вправа на розвиток вміння правильно інтонувати речення.

— Прочитайте вірш, записаний на дошці.

Гуси

 — Гуси, гуси,

Де ви були?

 — В синім небі Між хмар пливли.

 — Де ж те небо?

 — Впало в воду.

 — А де вода?

 — Коло броду.

 — А де той брід?

— А там, де ліс.

— А де той ліс?

— А там, де й ріс...

(В. Підпалий)

Повправляйтесь парами в правильному інтонуванні речень.

— Прочитайте питальні речення.

— Знайдіть речення із звертанням.

6. Виконання вправи 142, с. 69.

— Прочитайте прислів'я, подані у вправі.

— Про яку людину так кажуть?

— Запишіть слово холодну, поділяючи його для переносу.

VI. Підсумок уроку

— Про які речення ми сьогодні говорили?

— З якою метою їх вживають у мовленні?

VII. Домашнє завдання Вправа 143, с. 69.

— Прочитайте прислів'я. Про що вони?

За зразком складіть питальні речення і запишіть

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2112 | Рейтинг: 0.0/0
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]