УРОК № 15 Тема: Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи на засвоєння етикетних форм спілкуванняМета: Учити вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; поглиблювати уявлення дітей про культуру усного та писемного мовлення; розвивати діалогічне мовлення; виховувати культуру спілкування. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Зд До Нара бра здрастуйте до побачення на добраніч Я всміхаюсь сонечку: — Здрастуй, золоте! — Яке слово у реченні є звертанням? Як воно виділяється на письмі? III. Мотивація навчальної діяльності — Які слова ви записали на другому рядку? «Доброго ранку!» — Мовлю за звичаєм. «Доброго ранку» — Кожному зичу я. «Доброго дня вам!» — Людям бажаю. «Вечором добрим» Стрічних вітаю. І посміхаються В відповідь люди,— Добрі слова ж бо Кожному любі. (В. Бірюков ) IV. Повідомлення теми і мети уроку — Які слова любі кожному? — Саме про них ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці. Будемо учитись вживати їх у мовленні, бо кожна ввічлива людина повинна їх знати. V. Вивчення нового матеріалу 1. Вступне слово учителя. — Нашу планету населяють близько 20 тисяч великих і малих народів. У кожного з них свої звичаї, традиції. Але в усіх країнах вітання є виявом гостинності й радості людей. Найпоширенішою формою вітання є рукостискання. «Дивись, моя правиця без зброї, я тобі довіряю» — наче говорять люди один одному. У глибоку давнину деякі народи віталися досить своєрідно: висували язика чи поверталися спинами. Стародавні греки і римляни при зустрічі цілувалися. Жителі Гвінеї вітають один одного словами: «Будь старшим» — маючи на увазі «будь розумним, мудрим». Ще зовсім недавно евенки замість вітання зверталися до гостя із запитаннями: «Що їв?» або «Що добув?», а на Таїті (Тихий океан) й досі вітаються словами: «Приходьпоїсти». Український народ завжди дбав про високу культуру, цінував ввічливість і доброзичливість. Так в селах, навіть великих, і досі вітаються один з одним та з чужими, які приїхали в село. 2. Виконання вправи 75, с. 37. — Прочитайте текст. — Про який давній звичай розповів письменник? — Доберіть слово, близьке за значенням до слова чудесний. — Самостійно виконайте четверте завдання. Перевірка виконаного. 3. Робота з вправою 76, с. 38. — А чи знаєте ви, якими словами вітаються чемні люди? — Сьогодні саме форма привітання «добрий день» набула певного поширення. Маленьке сполучення слів добрий та день. Це вітання, яке використовують люди саме вдень, побажання, щоб день — з ранку до вечора — був добрий та щасливий. — Якими словами можна вітатися вранці; ввечері? — Прочитайте подані слова. Коли ви ними користуєтесь? — Випишіть слова-вітання. 4. Фізкультхвилинка (з імітацією рухів). В садочку у Пилипа Зросла висока липа. Не лінь було Пилипу Щодня полити липу. — Спасибі! — до Пилипа Лопоче листям липа. — Яке слово ввічливості ви почули? — Коли його використовують? 5. Самостійна робота. Виконання вправи 77, с. 38. VI. Закріплення вивченого матеріалу Вправи на формування ввічливого спілкування. — Спробуйте разом з товаришем показати, як ви будете поводитись в таких ситуаціях. 1. Ви зустріли ровесника, вчительку. Як ви будете вітатися? 2. Як ви звернетесь до пасажира, поступаючись йому місцем у міському транспорті? 3. Вам треба дізнатися у незнайомої людини, котра година. 4. Як ви звернетесь до товариша, який зайняв ваше місце в кінотеатрі? VII. Підсумок уроку — Про які слова ми говорили на уроці? — Назвіть їх? — В яких ситуаціях ви їх вживаєте? — Запам’ятайте ці слова, частіше вживайте їх у мовленні, будьте ввічливі. VIII. Домашнє завдання Вправа 78, с. 39. За бажанням діти можуть підготувати діалог зі словами ввічливості. | |
| |
Переглядів: 2565 | |
Незвичайний стадіон |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |