УРОК № 14 Тема: Сила голосу і швидкість мовленняМета: Дати дітям уявлення про залежність сили голосу і швидкості мовлення від його мети і мовленнєвої ситуації; поглиблювати вміння вживати звертання у мовленні з відповідною інтонацією та відокремлювати його на письмі; розвивати зв'язне мовлення; виховувати культуру спілкування. Обладнання: Фішки для складання звукових моделей, предметні малюнки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Які букви ви вставили в слова? — Змініть ці слова на звертання. Як би ви покликали цих тварин у зоопарку? III. Каліграфічна хвилинка Ол те сьо од бібліотека змагання диктант Оленко, ходімо сьогодні до бібліотеки. — Знайдіть в цьому реченні звертання. Зверніть увагу, як воно виділене на письмі? IV. Мотивація навчальної діяльності — Згадайте, які вимоги висуваються до усного мовлення? — Як потрібно поводитися під час розмови? — Сьогодні ми поговоримо про силу голосу і швидкість мовлення. V. Вивчення нового матеріалу — Як ви вважаєте, від чого залежить сила голосу і швидкість мовлення? (Від ситуації). 1. Робота з підручником. — Розгляньте малюнки вправи 71, с. 34. Скажіть, де діти можуть розмовляти голосно, навіть кричати, а де треба розмовляти звичайним голосом, тихо або пошепки. 2. Робота в парах. Розвиток діалогічного мов— Уявіть себе в якійсь ситуації. Підготуйте з товаришем діалог, в якому покажете, з якою силою голосу потрібно розмовляти в бібліотеці, вдома, на уроці, на стадіоні, в зоопарку, в лісі тощо. 3. Виконання вправи 72, с. 35. — Прочитайте уривки з казок. Поміркуйте, з якою силою голосу треба читати кожне речення. Прочитайте уривки виразно один одному. — Прочитайте речення із звертаннями. Назвіть слова-звертання. Зверніть увагу, як вони виділені на письмі? А як треба виділяти їх в усному мовленні? (Паузами). — Прочитайте правило на с. 36. Запам'ятайте його. — Виконайте завдання 3 до вправи. 4. Спостереження за доречністю голосного мов- лапті • — Послухайте вірш про дівчинку і скажіть, чи правильно вона використовувала силу голосу. Юля з Танею зі школи Ідуть сквериком поволі. — Ой, дивись,— горлає Юля,— Листки клена шелестять І, як літачки, летять! — Ой-ой-ой,— верещить, заливається,— Горобці у пилюці купаються! Чути Юлю так далеко, Що лякаються й лелеки... Може, в Тані щось зі слухом Чи болить сьогодні вухо? — В мене все гаразд зі слухом, Не болить сьогодні вухо. Ти для чого так кричала, В небі птахів налякала? Висновок. Звичайно, дівчинці Юлі бракує мовної культури: спокійно треба говорити, не кричати, але й не шепотіти. (Л. Павленко) 5. Фізкультхвилинка. Ототошки-ототушки! На котика потягушки, А на Сашка росту шки. Підрости хоч трошки! А у нашого Сашка Тепла шуба хутряна, На голові шапочка, А під носом капочка. 6. Вправа на швидкість мовлення. — Подумайте, коли треба говорити повільно, а коли швидко. Позмагайтеся, хто швидко і без помилок прочитає скоромовку. — Складіть звукові схеми слів лис і лось. Чим вони відрізняються? 7. Робота над фразеологізмами «Строчить як із кулемета» та «Треба тягти за язик». VI. Підсумок уроку — Як виділяється слово-звертання на письмі? А в усному мовленні? — Від чого залежить сила голосу та швидкість мовлення? — А чи дотримуєтесь ви культури мовлення при спілкуванні? Коли говориш — не... (кричи). Слів поганих — не... (вживай). На всі боки — не... (крутись). У вічі співрозмовнику... (дивись). Говори спокійно, чемно. Спілкуватись тоді буде... (приємно). VII. Домашнє завдання Пояснення виконання вправи 75, с. 37. | |
| |
Переглядів: 2518 | |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Всього коментарів: 0 | |