УРОК 13 Варіант 2 Тема. Гармонія відносин із природою. Що таке гармонія? Ти і природа. Стану я природі другом. Телеграми з лісу Мета: закріплювати правила поведінки в спілкуванні з природою; розширювати потреби в такому спілкуванні; розширювати кругозір; розвивати естетичний смак; виховувати любов до природи. Тип уроку: комбінований. Обладнання: чисті аркуші паперу, макети лугових квітів, малюнки звірів, конверт із телеграмою. ХІД УРОКУ I. Організація класу Лунає чарівна музика зі співом птахів і природних звуків. На підлозі — яскраві макети квітів, на стінах — малюнки із зображенням звірів. II. Повідомлення теми, мети уроку — Діти, сьогодні ми поговоримо про дім природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми — живі творіння природи на планеті Земля. Природа землі не тільки красива і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. І ставитися до природи необхідно дуже обережно і дбайливо. Інколи чуєш: «Людина — цар природи». Але хто поставив людину над природою? Сама людина. А хто така людина без природи? Природа нам щедро дарує повітря, воду, спів птахів, шелест листя, пахощі квітів. А замість цього просить тільки любові до неї. III. Робота над темою уроку — Ми повинні жити в цілковитій гармонії з природою. Тільки так ми зможемо зберегти нашу Землю такою красивою. Діти, а що таке гармонія? — Так, гармонія — це єдність в багатогранностІ. Це поєднання, злагодженість, взаємна відповідність якостей (предметів, явищ, частин цілого). Учень читає вірш Олександра Пархоменка «Казкова країна Добра і Краси». Тату, ти знаєш, чого мені треба? Чистого догцику з синього неба. Треба і чути, і бачити літом, Як заливається жайвір над житом. Як підпадьомкують в мідній пшениці Досвітком тихим перепелиці. Треба, щоб в лісі для лиса і лося Місця живого хоч трохи знайшлося. Треба ще рибок малих і великих В чистих—пречистих озерах і ріках. Треба, щоб я по морському купанні Не одмивавсь од мазуту у ванні. Треба сніданків і треба обідів, Тільки, будь ласка, без жодних нуклідів. Треба, виходить, не так і багато... Люди, чи важко про все це подбати? — А як у нас в Україні держава допомагає зберігати природу? (Створюються заповідники, заказники.) — Діти, в Конституції України є стаття 66 (на дошці записаний зміст статті). «Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завданні ним збитки». — Давайте запишемо в зошитах зміст цієї статті. — Подумайте, чи тільки дорослі мають дбати про чистоту довкілля? Обґрунтуйте свою відповідь. (До класу заходить листоноша і приносить лист.) — Діти, до нас надійшов незвичайний лист. Прочитайте, що на ньому написано. (Конверт прикрашений різними фігурками тварин і рослин. На конверті великими буквами написано «ДОПОМОЖІТЬ!!!» Учні хором читають це слово. Вчитель відкриває конверт. Один учень читає зміст листа. «Любі діти!До вас звертаються мешканці лісу. Ви — майбутні господарі нашої блакитноокої планети Земля. Людство зробило багато помилок, у результаті яких нам, тваринам і рослинам, стає жити все важче і важче. Допоможіть нам!» — Можемо ми допомогти лісу? Так, можемо. Учні колективно створюють правила поведінки в природі: 1. Не ламай гілля дерев кущів. 2. Не зривай в лісах та на луках квітів. 3. Не лови метеликів, джмелів та інших комах. 4. Не руйнуй мурашники. 5. Не руйнуй пташині гнізда. 6.Не лови диких тваринок і не принось їх додому. IV. Фізкультхвилинка Під звуки музики діти виконують танцювальні вправи. V. Читання учнями віршів про природу — Діти, ми з вами є невід’ємною частинкою природи і не мислимо себе поза природою. Зараз візьміть аркуші паперу і намалюйте себе серед природи. (Кожен учень демонструє свій малюнок і коментує намальоване.) VI. Читання вчителем розповіді дівчинки Оленки Одного разу я поїхала до бабусі в село. Вона мене повела в поле, де цвіли волошки. Бабуня сказала, що Природа пофарбувала ці квіти й мої очі в колір неба. Потім вона дала мені кілька квіточок. «А чого ви так мало зірвали? Хіба вам шкода?» — запитала я. А бабуся відповіла: «Ні, дитинко, не шкода для тебе. Треба тільки знати, що воно живе. Ти побавишся і кинеш під ноги. І воно помре. А людині квіти приносять радість, красу, здоров’я. Не можна без потреби знищувати те, що Природа створила для людини. Ми — діти Землі, а вона — наша Мати. І треба все в ній любити і зберігати». Обговорення змісту прочитаного. VII. Підсумок уроку — Ви бачите, який цікавий і загадковий світ. А тепер прочитаємо, що необхідно робити для того, щоб ми жили в гармонії з природою. (Вчитель вивішує плакат.) На плакаті: • Саджати дерева, кущі і квіти у дворах, парках, на пустирях. • Очищувати джерельця і струмочки, не засмічувати їх брудом. • Не смітити на дворах і вулицях. • Не сипати сміття на берегах річок і ставків. • Обсаджувати береги водоймі вербами, тому що верба очищає природу. • Не рубати і не ламати дерев. VIII. Домашнє завдання Скласти «Книгу скарг природи». Спостерігати за природою. Саджати квіти, дерева. Доглядати за ними. | |
| |
Переглядів: 1978 | |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Всього коментарів: 0 | |