УРОК 6 Варіант 1 Тема. Жити по совісті. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки Мета: вчити розрізняти поняття чесність, справедливість, переконувати учнів у тому, що краще гірка правда, ніж солодка брехня, розвивати вміння аналізувати свої вчинки; виховувати бажання жити по совісті. Обладнання: сюжетні малюнки, картонки з прислів’ями, карта подорожі. ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель Знову день почався, діти! Всі зібрались на урок. Тож пора нам починати — Кличе в подорож дзвінок. II. Оголошення теми і мети уроку — Діти! Сьогодні ми будемо розмовляти про людські чесноти. А тема нашого уроку: «Жити по совістІ. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки». III. Робота над темою уроку — Щоб краще зрозуміти ці поняття, ми з вами відправимось у далеку подорож до країни Добрих і Ввічливих людей. Чи бажаєте ви здійснити туди мандрівку? Шлях буде нелегкий. Але я думаю, що ми подолаємо всі труднощі, допомагаючи і підтримуючи один одного... Отже, в дорогу! Перша зупинка. Поляна Совісті 1. Проблемна ситуація. — Цікаво, кого ж ми тут зустрінемо? А що ж це за хлопчики, і чому вони такі сумні? Можливо, їм потрібна допомога? Ось, що з ними трапилося. Петрик і Тарасик були хорошими друзями, доки з ними не трапилася прикра пригода. Якось вони їхали автобусом зі школи додому. На зупинці зайшли дві старенькі бабусІ. Петрик помітив, що їм важко стояти і відвернув очі до вікна. — Сідайте, будь ласка, бабусю, — раптом почув він і озирнувся. Тарасик стояв, рукою вказуючи на вільне місце для однієї із бабусь. — Дякую, синку, — мовила та і погладила хлопчика по голівці, — з тебе виросте совісна людина. Тарасик усміхнувся, йому стало так світло на душі від зробленого вчинку. А Петрикові стало соромно. Його щічки палали, та все ж він не поступився місцем для бабусі. На кінцевій зупинці бабуся звернулися до Петрика з такими словами: — А з тебе, сину, не виросте хорошої людини, бо не поважаєш ти старших. Але пам’ятай, як ти будеш ставитися до людей, так і вони ставитимуться до тебе. Ти ще малий. Подумай над моїми словами. Петрику стало соромно, і він образився на свого друга. Адже, якби Тарасик не звільнив місця, то бабуся не звернула б уваги на нього. 2. Бесіда. — Чи правильно вчинив Петрик? Тарасик? — Чому було соромно Петрикові? — Чому бабуся назвала Тарасика чесною, совісною людиною? — А якби ви вчинили на місці хлопчиків? — Чи справедливо звинуватив Петрик Тарасика у своєму вчинку? — Бувають вчинки, про які ми жалкуємо все життя. їх хочеться забути, а пам’ять повертає до них знову і знову — це наша совість не дає нам спокою. Совість — це критична оцінка людиною власних вчинків. Недарма кажуть, що найцінніша прикраса — чиста совість. — Діти, я думаю, що Петрик зрозуміє свою помилку і стане хорошим, ввічливим хлопчиком. А ми помандруємо до наступної зупинки. Друга зупинка. Озеро Чесності — Діти, яких людей можна назвати чесними? — Можливо, ви не раз були в таких ситуаціях: • розбили мамину улюблену чашку; • отримали двійку з читання; • розбили сусідське вікно. І як хочеться це приховати, як хочеться сказати: «Це не я»! Але, хоч і важко, та потрібно сказати правду. Адже гірка правда краща за солодку брехню, і як би ми не намагалися приховати її, вона завжди стає відомою. 3. Робота в зошитах. Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів’я. Правда з дна моря виринає, ... ....велику неправду. Хто не дотримується слова свого, ... .... а сама потопає. Маленька правда переможе ....... той сам себе зневажає. Краще гірка правда, ... .... ніхто не повірив. Коли у брехуна хата зайнялася .......ніж солодка брехня. — Молодці! Із цим завданням ви впоралися! 4. Осмислення поняття людських чеснот. 1) Читання та обговорення оповідання «Не обманюй!» — Яка основна думка цього твору? — Що трапиться, якщо всі казатимуть неправду? IV. Фізкультхвилинка Третя зупинка. Перевал Кмітливих Гра-змагання «Закінчіть речення». Щоб друзів мати, необхідно .... Справедлива людина завжди .... Четверта зупинка. Мінне поле Гра-змагання «Речення з помилками». • Чесність — запорука біди. • Усе краще у людині починається з брехні. • Чемний хлопчик завжди смикає дівчат за коси. V. Оцінювання учнів VI. Підсумок уроку — Ось і підійшла до кінця наша подорож. З усіма завданнями всі впоралися. Подорож скінчилася, але це не означає, що ми маємо забути, що за кожний свій вчинок, ми маємо відповідати перед батьками, перед старшими людьми і перед самим собою. Хай ваші душі будуть чистими, серця відкритими, чуйними, справедливими. VII. Домашнє завдання Написати твір-мініатюру на тему «Як ви розумієте вислів жити по совісті». | |
| |
Переглядів: 3563 | |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
Природа Українських Карпат |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Всього коментарів: 0 | |