Жити по совісті. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки

УРОК 6

Варіант 1

Тема. Жити по совісті. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки

Мета: вчити розрізняти поняття чесність, справедливість, переконувати учнів у тому, що краще гірка правда, ніж солодка брехня, розвивати вміння аналізувати свої вчинки; виховувати бажання жити по совісті.

Обладнання: сюжетні малюнки, картонки з прислів’ями, карта подорожі.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Учитель

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати —

Кличе в подорож дзвінок.

II. Оголошення теми і мети уроку

— Діти! Сьогодні ми будемо розмовляти про людські чесноти. А тема нашого уроку: «Жити по совістІ. Чесність. Справедливість. Моральна відповідальність за свої вчинки».

III. Робота над темою уроку

— Щоб краще зрозуміти ці поняття, ми з вами відправимось у далеку подорож до країни Добрих і Ввічливих людей.

Чи бажаєте ви здійснити туди мандрівку? Шлях буде нелегкий. Але я думаю, що ми подолаємо всі труднощі, допомагаючи і підтримуючи один одного... Отже, в дорогу!

Перша зупинка. Поляна Совісті

1. Проблемна ситуація.

— Цікаво, кого ж ми тут зустрінемо? А що ж це за хлопчики, і чому вони такі сумні? Можливо, їм потрібна допомога? Ось, що з ними трапилося.

Петрик і Тарасик були хорошими друзями, доки з ними не трапилася прикра пригода.

Якось вони їхали автобусом зі школи додому. На зупинці зайшли дві старенькі бабусІ. Петрик помітив, що їм важко стояти і відвернув очі до вікна.

— Сідайте, будь ласка, бабусю, — раптом почув він і озирнувся.

Тарасик стояв, рукою вказуючи на вільне місце для однієї із бабусь.

— Дякую, синку, — мовила та і погладила хлопчика по голівці, — з тебе виросте совісна людина.

Тарасик усміхнувся, йому стало так світло на душі від зробленого вчинку. А Петрикові стало соромно. Його щічки палали, та все ж він не поступився місцем для бабусі.

На кінцевій зупинці бабуся звернулися до Петрика з такими словами:

— А з тебе, сину, не виросте хорошої людини, бо не поважаєш ти старших. Але пам’ятай, як ти будеш ставитися до людей, так і вони ставитимуться до тебе. Ти ще малий. Подумай над моїми словами.

Петрику стало соромно, і він образився на свого друга. Адже, якби Тарасик не звільнив місця, то бабуся не звернула б уваги на нього.

2. Бесіда.

— Чи правильно вчинив Петрик? Тарасик?

— Чому було соромно Петрикові?

— Чому бабуся назвала Тарасика чесною, совісною людиною?

— А якби ви вчинили на місці хлопчиків?

— Чи справедливо звинуватив Петрик Тарасика у своєму вчинку?

— Бувають вчинки, про які ми жалкуємо все життя. їх хочеться забути, а пам’ять повертає до них знову і знову — це наша совість не дає нам спокою.

Совість — це критична оцінка людиною власних вчинків. Недарма кажуть, що найцінніша прикраса — чиста совість.

— Діти, я думаю, що Петрик зрозуміє свою помилку і стане хорошим, ввічливим хлопчиком. А ми помандруємо до наступної зупинки.

Друга зупинка. Озеро Чесності

— Діти, яких людей можна назвати чесними?

— Можливо, ви не раз були в таких ситуаціях:

• розбили мамину улюблену чашку;

• отримали двійку з читання;

• розбили сусідське вікно.

І як хочеться це приховати, як хочеться сказати: «Це не я»! Але, хоч і важко, та потрібно сказати правду. Адже гірка правда краща за солодку брехню, і як би ми не намагалися приховати її, вона завжди стає відомою.

3. Робота в зошитах.

Поєднавши відповідні частини, утворіть прислів’я.

Правда з дна моря виринає, ... ....велику неправду.

Хто не дотримується слова свого, ... .... а сама потопає.

Маленька правда переможе ....... той сам себе зневажає.

Краще гірка правда, ... .... ніхто не повірив.

Коли у брехуна хата зайнялася .......ніж солодка брехня.

— Молодці! Із цим завданням ви впоралися!

4. Осмислення поняття людських чеснот.

1) Читання та обговорення оповідання «Не обманюй!»

— Яка основна думка цього твору?

— Що трапиться, якщо всі казатимуть неправду?

IV. Фізкультхвилинка

Третя зупинка. Перевал Кмітливих Гра-змагання «Закінчіть речення».

Щоб друзів мати, необхідно ....

Справедлива людина завжди ....

Четверта зупинка. Мінне поле

Гра-змагання «Речення з помилками».

• Чесність — запорука біди.

• Усе краще у людині починається з брехні.

• Чемний хлопчик завжди смикає дівчат за коси.

V. Оцінювання учнів

VI. Підсумок уроку

— Ось і підійшла до кінця наша подорож. З усіма завданнями всі впоралися. Подорож скінчилася, але це не означає, що ми маємо забути, що за кожний свій вчинок, ми маємо відповідати перед батьками, перед старшими людьми і перед самим собою. Хай ваші душі будуть чистими, серця відкритими, чуйними, справедливими.

VII. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему «Як ви розумієте вислів жити по совісті».

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3613 | Рейтинг: 0.0/0
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). ...
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Задачі на збільшення ...
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Коротка форма пояснення письмового віднімання. Розв’язання простих і складени...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]