УРОК 16 Тема: Секрети вихованих людей. У країні добрих і ввічливих людейМета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних, близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих людей. Обладнання: вислови «Будь справжньою людиною», «Життя дається людині на добрі справи», «Добрий день», «Добрий ранок», «Здрастуйте», «Будь ласка». ХІД УРОКУ I. Організація класу Учитель «Здрастуйте!» — мовлю за звичаєм. «Доброго дня Вам!» — кожному зичу я. «Доброго дня Вам!» — людям бажаю. «Доброго дня Вам!» — гостей вітаю. І посміхаються у відповідь люди! Добрі слова ж бо для кожного любі! Сійся-родися Ніжне «Будь ласка», Вдячне «Спасибі», «Вибач» — тремтливе. Слово у серці, як зернятко в ниві, «Доброго ранку», «Світлої днини» — Щедро даруй ти людям, дитино. «Будь ласка», «Спасибі», «Будьте здорові», — Слова необхідні і корисні в мові. Приємно їх чути від мами, від вчителя й просто знайомих. Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте, Даруйте сміливіше радісний настрій. І кожен свій день, як завжди, зачинайте Із слів: «Добрий день», «Вітаю», «Здрастуй». II. Повідомлення теми уроку — Дорогі діти! Сьогодні ми зустрілись на урок, щоб провести розмову. Але цей урок буде незвичайний. Бо я хочу провести вас у чарівну країну. Готуючись до цієї зустрічі, я хотіла провести її так, щоб у нас з вами вийшла щира розмова, така розмова, яка буває між рідними та близькими людьми. Тому невипадково я запросила вас сісти так, щоб діти сиділи біля своїх батьків, а батьки — поряд із дітьми, а всі ми утворили велике коло, адже ми теж сім’я. У житті людина робить різні справи — добрі і не зовсім добрі, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає добра іншим. Та інколи забуває про зовсім зрозумілі перестороги, що чинити необхідно добро, а остерігатися зла. Людина починається з країни дитинства. Вона, як ріка, що бере свій початок із чистих джерел. А як необхідно жити в цій країні? Дружно! Розкажіть про це, діти. 1-й учень Дружи з усіма: з деревом, пташкою і комашкою. Пам’ятай: без твоєї дружби — ох і тяжко їм. 2-й учень Подаруй мамі усмішку, квітку пісню і сонечко. Знай: це для неї кращий дарунок від донечки. 3-й учень Не забудь і про плаксу — маленького братика. Розкажи йому казочку про бубликів в’язочку 4-й учень Для бабусі тихенько проспівай колискову. Вір: від слів твоїх ніжних вона стане здорова. (Н. Михольчук) III. Основна частина Учитель. Добрі, ніжні слова можуть творити дива. Говоріть їх, діти. «Найвище щастя і радість для кожного з нас — спілкуватися з людьми», — писав Василь Олександрович Сухомлинський. Тож сьогодні на уроці ми будемо вчитися ввічливо розмовляти один з одним, культурно звертатися до друзів, щоб нести людям радість і добро. А робити це можуть тільки добрі і ввічливі діти. А хто ж такі ввічливі дівчатка? Хлопчики — Чесно кажучи, на ввічливу, охайну, добру дівчинку і подивитися приємно! Такі дівчатка трішки подібні до казкових принцес. — Ввічливі дівчатка дуже делікатно розмовляють зі всіма знайомими і незнайомими людьми. — Вони ніколи не кричать, не сперечаються, не сваряться і не вимовляють грубі, некрасиві слова. — Ввічлива, добра дівчинка — справжня хазяйка в домі. Вона не допустить, щоб на книжкових полицях або на столі був пил. — Вона охоче вимиє після сніданку або обіду посуд. Підмете підлогу, поллє квіти. Напоїть молоком кошенятко. — Допоможе бабусі начистити картоплі, випере свої носові хустинки й фартушок. — Така дівчинка ніколи не капризує, не вередує. — Вона привітна, весела і добра зі своїми друзями, турботливо ставиться до своїх батьків. — І звичайно будь-який по-справжньому ввічливий хлопчик з радістю готовий дружити з такою дівчинкою. — Дівчатка! Будьте принцесами! — Будьте ввічливими! Хто ж такі ввічливі хлопчики? Дівчатка — Гарному хлопчику хочеться бути подібним до казкового принца або лицаря. — А казкові лицарі і принци дуже, дуже, дуже ввічливі зі всіма хлопчиками і дівчатками. — У ввічливого хлопчика завжди багато друзів. Він може дружити і з малюками, і з хлопчиками, і з дівчатками. — Він ніколи не забуває вітатися, навіть із тими, хто зовсім маленький. — Ввічливий хлопчик обов’язково поступиться місцем у трамваї або автобусі жінці і навіть дівчинці. — Він ніколи не всядеться за стіл, доки за цим столом не займуть свої місця дівчатка. — Ввічливий хлопчик обов’язково допоможе дівчинці зняти пальто, подасть кімнатні тапочки мамі і бабусі, допоможе їм по дому. — І звичайно, ввічливий хлопчик ніколи не буде ображати дівчаток. — Хлопчики! Будьте лицарями! — Будьте ввічливими, добрими хлопчиками. — Ми дуже-дуже вас просимо! Учитель. А тепер послухайте віршик про дівчинку і скажіть, чому на неї всі ображаються. Я дуже ввічлива і тихенька дівчина! Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі. Та я ж не чіпаю нікого ніколи, Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо, А з цього виходить одне тільки лихо! Оце я сказала — така в мене звичка — Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка. Що в Каті спідничка — неначе з рогожі, Та гце й черевики на човники схожі. Що в Тані волосся нечесане досі, Що очі Мар’янки маленькі та косі, Що в зошиті Лесі самі тільки плями: Напевне, бруднющими пише руками. Я ж правду кажу їм. І що тут такого? Та я ж не чіпаю ніколи нікого. Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо? — Чому сердяться дівчатка? Учитель. В цій чудовій країні, до якої ми з вами потрапили, є свої незвичайні правила. Послухайте їх. У країні ми прижились, правил добрих ми навчились. Ось послухайте ви їх і дотримуйтесь усіх. Перше правило — учись дуже старанно й відмінно. Друге правило — трудитись, батькам вдома помагати. Бути чесним і правдивим — третє правило у нас. Бути другом незрадливим: клас — за тебе, ти — за клас. Мудре правило четверте — знай і друзям розкажи, Наполегливо й уперто економ і бережи Парту, книгу, кожну річ. Берегти, любить природу — Це наказ мого народу. — А зараз ми пограємо у гру «Ввічливо чи не ввічливо?» Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні — мовчите. Прибери мерщій в кімнаті, і чистим, вмитим, за сніданком Привітайся до матусі: — Рідна, з добрим ранком! Потім радісним, привітним поспішай до трав, до квітів, А щоб день пройшов немарно — з усіма поводься гарно. У дівчаток гарні кіски, але надто вже малі. А щоб більше виростали, ми їх тягнемо до землі. Без запрошення йди в гості, не вітайся там ні з ким. І нізащо слів «Будь ласка» і «Пробачте» не кажи. Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук. Не потрібне це заняття, і не варте стільки мук. Друг в біді не лишить, щирим словом потішить, — Отакий він не зрадливий справжній друг! Галасуй, пищи, гукай, коли хтось відпочиває! Не роби комусь зле, якщо цього ніхто не бачить. Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте», Усміхнися квіточці — хай вона цвіте! Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра». Друзям усміхнися, побажай добра. Учитель. Кожна дитина вчиться сіяти відображенням і віддзеркалює ту доброту, щедрість і любов, що отримує від оточуючих. Недарма вони схожі так на тих, хто їх оточує. Матуся Сію дитині в серденько ласку, Мудрість і розум, віру у казку, Мамину ніжність, татову силу, Щоб була добра, щедра і мила. Щоб завжди душі людські зігрівала, Щоб для навколишніх сонечком стала. Тебе люблять — голубить матуся, Тебе пестить та ніжить бабуся, Любить — береже татусь, Мудрості — навчає дідусь. Вчитель у школі, лікар, художник, друзі... Кожен струмочок і пташка у лузі Всі малятко люблять, плекають, Щастям, любов’ю оберігають. Що ростеш ти людиною, Дякуй усім. Кожну улюблену рідну дитину, Щиро плекає ненька-Батьківгцина. Ти повинен про це, любий мій, пам’ятати, Спробуй теж для людей сонечком стати. 1-й учень Ми даємо клятву гциру, Жити в радості і мирі. 2-й учень Слухатись, любити, вчитись, Навіть крихтою ділитись. 3-й учень Маму вранці цілувати І всім допомагати. 4-й учень Гратись, щиро посміхатись, Чемно з усіма вітатись. 5-й учень Тож ростуть у нашім класі Добрі, чемні хлопчики й дівчатка. IV. Підсумок уроку — Ось і підходить до кінця наша чудова зустріч в чудовій країні. На завершення послухайте вірш Миколи Луків, який вам прочитає один із батьків. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2392 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Прикраси для ялинки |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |