УРОК 14 Тема: У школі всі такі знайомі. Правила шкільного життя. Правила спілкування з учителем. У бібліотеці. У шкільній їдальні. На прийомі у лікаряМета: вчити шанобливого ставлення до всіх працівників школи; на конкретних прикладах знайомити учнів із правилами спілкування з учителями та обслуговуючим персоналом; розвивати вміння чемно поводитись; виховувати уважність і тактовність у спілкуванні. Обладнання: спеціально випущений рукописний журнал із правилами поведінки на вулиці, у бібліотеці, у гостях, в їдальні, у музеї, на святах, пам’ятка про вибір подарунків, листівки з пародіями на тих, хто порушує правила поведінки; репродукція картини І. Куїнджі «Місячна ніч над Дніпром»; книга з риторики. Скринька нових слів: Музей — науково-дослідний та культурно-освітній заклад. Рефлексія — уміння аналізувати свої дії, дії однокласників і дорослих людей. ХІД УРОКУ I. Організація учнів до ходу уроку II. Оголошення теми і мети уроку — Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми, друзі, відправимося в гру-подорож. Запрошуємо всіх взяти участь — повеселитися, погратися, послухати і посміятись. І, звичайно, ми просимо всіх уважно подумати над тим, що ви побачите і почуєте. Отже, розпочинаємо нашу подорож. Наш потяг відправляється. Сідайте швидше, займайте місця всі, хто бажає. Поїхали. III. Робота над темою уроку I зупинка «Загадка» Стоїть вулик придорожній, Уночі завжди порожній, Вранці і вдень гуде, оживає, А вночі відпочиває. — Що це таке? — Правильно, — це школа. Раніше це слово звучало як схоле, воно теж іншомовного походження, означало заняття, лекція. А тепер, діти, давайте вивчимо всі разом віршик, який буде вашим правилом у шкільному житті. Нашу школу, парту, книгу — Все це нам дала держава. Берегти майно громадське — Наша перша справа. — Які свята проводяться у нашій школі, класі? — До яких подій приурочуються названі свята? — Якою є ваша участь у традиційних шкільних святах? — Які ти знаєш правила поведінки в школі? — Якщо, наприклад, той чи інший учень поводиться у школі розв’язано, то він порушує не лише правила поведінки школяра, але й моральні норми. Своєю поганою поведінкою він демонструє неповагу до оточуючих, тобто до учнів та вчителів. — Що ти повинен зробити, коли побачив знайому людину на вулиці? — Так, привітатися. Коли ми, зустрічаємось зі знайомим на вулиці, ми вітаємося з ним. Отже, ми розуміємо, що під час зустрічі зі знайомим необхідно вітатися. II зупинка «Клас» — Зайшовши до класу, що ти повинен сказати? — Як ти повинен спілкуватися з учителем? — Пам’ятай, розмовляти з учителем необхідно ввічливо, спокійно, потрібно вміти вислухати все те, що говорить вчитель. Наступна загадка — це нова зупинка, але не відгадка, а її хатинка. Відгадаймо її хутчіш, Будемо знати, про що мова далі піде. Бачити — не бачить, Чути — не чує, Мовчки говорить, Добре мудрує. Діток навчає, Втоми не має. (Книга) — А де живуть книги? (У бібліотеці) III зупинка «Бібліотека» — Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків. Підійшов Толясик до Андрійка в читальному залі й каже голосно: — Ходімо звідси, тут нічого робити. Тільки книжки і все. Не цікаво. Андрійко йому нічого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв, тихо... — А як ви думаєте, чому? — А ви знаєте, що роблять у бібліотеці? — Так. У бібліотеці читають книжки, журнали, газети. Народне прислів’я стверджує: «Точність — ввічливість королів». Це, безумовно, не означає, що лише королі можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто відвідує бібліотеки. А як потрібно поводитись у бібліотеці? — У бібліотеці не можна голосно розмовляти, сміятись. — Як ти вчиниш, коли: • взяв у бібліотеці книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторінку; • пообіцяв бібліотекареві принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати; • взяв дивиться журнал і побачив, що там вирвано кілька сторінок; • загубив бібліотечну книгу? IV зупинка «Нехворійко» — Тут можна побачити людей у білих халатах. Але дуже часто сюди потрапляють ті, хто знаходиться на попередніх станціях. Чому? — Зараз ми зустрінемося з лікарем нашої лікарні. Уважно послухайте і запам’ятайте поради лікаря. — Як потрібно поводитися у лікарні на прийомі у лікаря? — Всі знають багато прислів’їв про здоров’я. А ви знаєте прислів’я? • У здоровому тілі — здоровий дух. • Чистота — запорука здоров’я. • Здоров’я — всьому голова. IV. Підсумок уроку — Ось і підходить до кінця наша подорож «До країни шкільного життя». Остання наша зупинка — «Підсумкова» — Що вам найкраще запам’яталося? — На яких зупинках ви побували? — Що нового ви взяли для себе з цього уроку? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2323 | |
Підсумковий урок за І семестр |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Всього коментарів: 0 | |