УРОК 26 Тема. Водії попереджають. Спеціальні машини Мета: вчити учнів розпізнавати попереджувальні сигнали водіїв; розширити уявлення прспеціальні машини та їх призначення; формувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Автомобілями перевозять вантажі, виконують різні роботи. Уже понад строків служать автомобілі людям. Яких тільки автомобілів вони не сконструювали! Вам давнвідомо, щавтомобілі за призначенням поділяються на вантажні, пасажирські і спеціальні. Щоб виділятись серед інших автомобілів, спеціальні машини особливпофарбовані. Вони обладнані звуковими пристроями типу «сирена » і проблисковими маячками синього, червоногабзеленогкольору. 2. Робота за підручником (С. 118-121) — Куди мчать машини пнаших дорогах? — Розгляньте малюнок на с. 118. Які машини, зображені на ньому, ви впізнали? — Чому водієві слід бути уважним і дотримуватися правил дорожньогруху? — Як можна запобігти зіткненню машин і машин з пішоходами? — Чому пішоходи мають стежити за сигналами водіїв? — Чи чули ви звукові сигнали машин? — Прщцим сигналом водій попереджає інших водіїв та пішоходів? — Розгляньте дорожній знак. Дякої групи знаків йогтреба віднести? — Щвін означає? — Коли дозволяється подавати звукові сигнали? — А щозначають світлові сигнали машин? — Які світлові сигнали має кожна машина? — Для чогу машини фари? — Для чогу машини світлові покажчики повороту? — Де вони розміщені? — Щпоказують їх жовті вогники? — Розгляньте верхній малюнок на с. 119. Визначте напрям руху машин. Обґрунтуйте свою думку. — Як водій машини може подавати сигнали, якщсвітлових покажчиків повороту нема абвони несправні? — Куди водій здійснює поворот, якщйогліва рука витягнута вбік? — Куди водій здійснює поворот, якщйогліва рука витягнута вбік і зігнута в лікті під прямим кутом угору? — Розгляньте нижні малюнки. Визначте напрям руху машин. Обґрунтуйте свою думку. 3. Фізкультхвилинка ВИШЕНЬКИ В сад прийшли під вишню ми Ранньою порою; Нас умили гілочки свіжою росою. Стали рвати вишеньки із самогранку,— На солодке вишеньки будуть дсніданку. Рвали, рвали вишеньки кожен поодинці, А нарвали вишеньок кожен пкорзинці! Чисті-чисті вишеньки, наче їх помито. За червоні вишеньки уклонімось літу! 4. Продовження роботи за підручником (С. 120—121) Учитель. Інколи можна побачити автомобілі «швидкої допомоги», міліції, пожежні автомобілі, щмчать на терміновий виклик із ввімкненими сиренами й проблисковими маячками. Усупереч сигналам світлофора вони можуть їхати навіть на червоне світло. Пішоходи і водії транспорту зобов’язані звільнити їм дорогу. Обґрунтуйте самостійндоцільність такогправила. — Яким машинам дозволенпроїжджати на червоне світлсвітлофора? — Розгляньте малюнки машин на с. 120. Яке їх призначення? — Які машини називають спеціальними машинами? — Як їх відрізняти від інших машин? — Чим вони обладнані? — Чим вони різняться? — За якої умови спеціальні машини мають правпроїжджати на червоне світлсвітлофора? — Чому в разі наближення машин з увімкненими проблисковими маячками червоногабсиньогкольору і спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утримуватися від переходу дороги абнегайнзвільнити її? — Розгляньте малюнок на с. 121. У статті «Спеціальні машини» знайдіть і прочитайте відповідний текст. — Виберіть правильну відповідь. На те, в який бік поверне машина, вказують: а) фари; б) проблискові маячки; в) світлові покажчики повороту. 5. Підсумок уроку — Коли водії машин подають звукові сигнали? — Які попереджувальні сигнали може подати водій? — Як треба поводитись, якщводій подає світловий абзвуковий сигнал? — Щозначають світлові сигнали? — За допомогою чогподаються світлові сигнали? — Коли водій машини подає сигнали лівою рукою? — Чому пішоходи мають стежити за попереджувальними сигналами водіїв? — Які машини називають спеціальними? Чому їх так називають? — Які назви машин спеціальногтранспорту вам відомі? — Коли спеціальні машини мають правпроїжджати на червоне світлсвітлофора? | |
| |
Переглядів: 3321 | |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Всього коментарів: 0 | |