УРОК 24 Тема. Перехід проїжджої частини дороги під час ремонту дороги. Групи дорожніх знаків Мета: поглибити знання учнів прдорожні знаки; вчити називати групи дорожніх знаків; розкрити значення дорожніх знаків; виховувати бажання дотримуватися правил дорожнього руху. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Повідомлення вчителя Учитель. Особливої уваги потребує рух в місцях, де ремонтують дорогу. Тут, як правило, спостерігається більша скупченість автомобілів, зменшується швидкість їхньогруху, можуть утворюватись транспортні «пробки». Ремонтні роботи проводяться з використанням різноманітної спеціальної техніки: котків, бульдозерів, скреперів тощо. Ці машини великі за розмірами і створюють багатшуму. Такі особливості спеціальної техніки заважають пішоходам правильнсприймати дорожню обстановку. Наявність у місцях, де ремонтують дорогу, глибоких ям, траншей створює додаткову небезпеку для пішоходів. З метою виключення травмувань такі місця позначаються спеціальними засобами: попереджувальними знаками, огорожею. Таким чином, у місцях, де ремонтують дорогу, слід бути особливуважним та обережним. 2. Робота за підручником (С. 108-115) — Який дорожній знак зображенна малюнку на с. 108? — Прщвін розповідає? — Чому ремонтні роботи на дорозі створюють незручності як для водіїв, так і для пішоходів? — Якщремонтують, наприклад, тротуар, то, обходячи цю ділянку, де ви маєте рухатися? — Перш ніж вийти на дорогу, у чому треба переконатися? — Розгляньте малюнок на с. 109. Чи правильнчинить хлопчик, зображений на ньому? Обґрунтуйте свою думку. Учитель. Неприємності з вуличним рухом почалися з тих пір, як люди стали селитися в містах. Автомобілів тоді, звичайно, ще не бул— пвулицях повільнїздили візки, запряжені конями і волами. Але пішоходи і транспорт вже в той час заважали одне одному. Майже п’ятсот років тому великий італійський художник і вчений Леонардда Вінчі навіть придумав двоповерхову вулицю, щоб відокремити транспортні засоби від пішоходів. Зрештою, пішоходи і водії все-таки поділили вулицю. Середину віддали машинам, краї — пішоходам. А щоб на дорозі був порядок, щоб ніхтне їздив і не ходив, як заманеться, розробили дорожні пра- вила, обов’язкові для всіх. На вулицях установили численні дорожні знаки, щразом з дорожньою розміткою показують водіям, куди можна і куди не можна їхати, де треба повернути і де зупинитися. Пішоходу теж кориснзнати найважливіші знаки. Тоді небезпечна ситуація на дорозі не стане для ньогнесподіванкою. Дорожні знаки повинні бути помітні здалеку, тому вони пофарбовані в яскраві кольори. — Чому дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв? — Які функції дорожніх знаків? — Які дорожні знаки вам відомі? — Прщвони розповідають? — Як їх зображують? — Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори? — Які знаки позначенбілими трикутниками з чорними та червоними символами в червоній облямівці? — Прщвони попереджують? — Розгляньте малюнки на с. 109. — Назвіть попереджувальні знаки. — Які знаки позначенбілими абсиніми кругами з чорними, червоними символами в червоній облямівці? — Щвони можуть забороняти? — Розгляньте малюнки на с. 110. Назвіть заборонні знаки. — Які знаки позначенголубими кругами з білими символами? — Прщвони повідомляють? — Щвони дозволяють? — Розгляньте малюнки на с. 111. — Назвіть наказові знаки. — Які знаки позначенголубими, зеленими, жовтими, білими прямокутниками і квадратами із символами та написами? — Щвони підказують? — Який з цих знаків пішоходу обов’язковтреба запам’ятати? — Як повинні рухатися машини там, де є такий знак? (Тільки в одному напрямі.) — Розгляньте малюнки на с. 112. — Назвіть інформаційно-вказівні знаки. — Які знаки позначенбілими прямокутниками з чорними символами на тлі голубих прямокутників? — Які важливі відомості вони сповіщають водіям, пішоходам? — Розгляньте малюнки на рис. 113. — Назвіть знаки сервісу. — Щозначають білі прямокутники з чорними символами абнаписами? — Які додаткові відомості на них вказуються? — Поміркуйте, чому водієві важливзнати прце. — Розгляньте малюнки на с. 114. — Назвіть таблички ддорожніх знаків. — Розгляньте малюнки на с. 115. — Щозначають ці знаки? Дякої групи дорожніх знаків вони належать? 3. Фізкультхвилинка ЯБЛУЧКА Ой, хороші яблучка у саду, Та високвиросли на біду! У зеленім листячку миготять, А упасти з гілочки не хотять. Не відірве яблучка і вітрець, Хоч нагнув нам гілочку, молодець! Нижче, вітре, гілочку нахили, Щоб дістати яблучкми змогли! 4. Робота в зошиті (С. 40-42) 1) № 1. Поміркуйте, напишіть, чим небезпечний рух у місцях, де ремонтують дорогу. Довідничок: скупченість автомобілів, «пробки», шум ремонтної техніки, глибокі ями, траншеї. 2) № 2. Дайте відповіді на запитання. • Для чогпризначені дорожні знаки? • Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією? Яке їхнє призначення? • Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією? Прщвони попереджають? • Які знаки зображені у кругах синьогкольору? Прщвони говорять? • Які знаки зображені у прямокутниках синьогкольору? Прщвони повідомляють? 3) № 3. Практична робота. Проведення конкурсу «Хткраще знає дорожні знаки?» 1.Розгляньте дорожні знаки. Який з них установлюється біля пішохідногпереходу? 2. Розгляньте дорожні знаки. Підпишіть їх. 5) № 4. Робота у групах. Укладіть казку «Зниклі знаки». 6) № 5. Вивчення вірша. І дівчаткам і хлоп’ятам Треба знаки пам’ятати. Все вони тобі підкажуть, Вірний напрямок покажуть, Допомогу де знайти, Де дорогу перейти... Не прості це знаки, діти! Знаки можуть говорити! (О. Чеботарьов) 5. Підсумок уроку — Для чогпризначені дорожні знаки? — На які групи поділяються дорожні знаки? — Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією? — Яке їхнє призначення? — Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією? — Прщвони попереджають? — Які знаки зображені в кругах синьогкольору? — Прщвони говорять? — Які знаки зображені в прямокутниках синьогкольору? — Прщвони повідомляють? | |
| |
Переглядів: 2362 | |
Урок малювання |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Продовження екскурсії |
Всього коментарів: 0 | |