УРОК 18 Тема. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо Мета: розширити уявлення учнів прпричини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні служби; виховувати обережність, увагу. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Дітям првогонь», «Поведінка під час виникнення пожеж». ХІД УРОКУ 1. Відгадування загадок • Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь) • Шкварчить і злиться, води боїться. (Вогонь) • Лежать у порядку дерев’яні малятка, Білі, здорові, всі чорноголові. (Сірники) Учитель. Ви вже знаєте, щтреба робити, якщпожежа виникла у вашому помешканні. А щробити, коли пожежа сталася у сусідів абв під’їзді? 2. Робота за підручником (С. 86-88) Читання тексту. — Щробити, якщна сходовому майданчику багатдиму? — Як захистити від диму помешкання? — Чому не вартвибігати на сходову площадку? — Чому треба спокійнчекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон? — Розгляньте верхній малюнок на с. 87. — Щробити, якщкімната наповнилася димом? — Розгляньте нижній малюнок. — Чому діти вирішили саме так чекати на допомогу? — Розгляньте верхній малюнок на с. 88. — Щробити, якщкімната наповнилася димом? Аналіз ситуації Ти живеш у сільській місцевості. У твоїх сусідів виникла пожежа. І ти знаєш, щв них нікогвдома немає. Якими будуть твої дії? Вибери правильну відповідь: • Повідомлю сусідів прпожежу в їхньому будинку. • Викличу пожежників, повідомлю їм прпожежу й адресу сусідів. • Буду намагатися самотужки погасити пожежу. • Кликатиму на допомогу людей з інших будинків. — Який предмет може допомогти людині при пожежі? — Чи є у вас вдома вогнегасник? — Чи вмієте ви ним користуватися? Висновок: усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна, тому дуже важливзавчаснразом з дорослими обміркувати, якими будуть ваші дії. 3. Фізкультхвилинка ДЕРЕВЦЕ Віє вітер нам в лице, Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше, Деревце все вище, вище. (Діти імітують рухи за змістом вірша.) 4. Робота в зошиті (С. 26-27) 1) № 1. Щналежить дгорючих матеріалів? Підкресліть. Сталь, папір, вата, пісок, вугілля, бензин, скло, дерево, вода, пластмаса, гума, тканина, гас, фарба, лак, вовна. 2) № 2. Поясніть прислів’я. • Криком вогню не згасиш. • Сірник маленький, а біда від ньогвелика. • Не грайся з вогнем, бпопечеш собі руки. 3)№ 3. Розгляньте малюнок. Це — протипожежний щит. На ньому прикріплені: • вогнегасник; • відро; • лопата; • під щитом — ящик з піском. Дайте відповіді на запитання. — Чому протипожежний щит червоногкольору? — Яке призначення предметів на ньому? — Для чогпотрібний ящик з піском? 4) № 4. Виберіть правильну відповідь. За яким телефоном викликають пожежників? а) 101; б) 102; в) 103; г) 104. 5) № 6. Як будете «діяти», якщо: • у приміщенні багатдиму; • загорівся одяг; • приміщення заповнилося чадним газом? Укладіть з товаришем ппарті діалог між «потерпілим» та «оператором» служби «101». 6) № 7. Розгляньте малюнки. Щстанеться, якщзалишити без нагляду ці речі? Розкажіть, як це може статися. 5.Підсумок уроку — Розкажіть, як ви чи хтось з ваших рідних, знайомих ледь не постраждали під час пожежі. — Якими будуть ваші дії під чає пожежі у вашому будинку? — Якими будуть ваші дії, якщу під’їзді виявили дим? | |
| |
Переглядів: 3093 | |
З Елзіком по планеті |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Всього коментарів: 0 | |