Які рослини занесені до Червоної книги України?

Тема 58. Які рослини занесені до Червоної книги України?

Мета: ознайомити учнів з рослинами свого краю, що охороняються і занесені до Червоної книги України; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 — Доведіть, що комахи, риби, птахи і авірі, які живуть у водоймі та поблизу неї взаємопов’язані між собою. Розкажіть казку про підводне царство та його водяних мешканців.

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рідкісні рослини, які потребують охорони.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота аа підручникам [с. 144-145)

 — Пригадайте! Які рослини в твоєму краї стають рідкісними?

 Робота в парі

 — Складіть перелік рослин, яким, на вашу думку, загрожує небезпека зникнення.

 — Для чого створили Червону книгу України? Що таке Червона книга?

 — Червона книга — це важлива книжка і водночас державний документ, у якому представлено перелік багатьох рідкісних рослин і тварин, що зникають. Такі переліки створено у різних країнах, є він і в Україні. Його називають «Червона книга України», він складається із двох товстезних томів. (У кожному з них міститься понад тисячу сторінок!)

 — Розгляньте фотографії на с. 144. В одному томі зібрані відомості про рослинний світ, а в другому — про тваринний світ.

 — Роздивіться фотографії рослин, занесених до Червоної книги України, на с. 145, запам'ятайте їх.

 — Які з рослин, що занесені до Червоної книги України, квітують навесні, а які — влітку?

 — Які з рослин із Червоної книги України зростають у лісах; степах; горах?

 — Які з рослин, що занесені до Червоної книги України, виривають для букетів, щоб продавати на базарах та вулицях міст?

 — Як діяльність людей впливає на життя дикорослих рослин?

 — Роздивіться і запам'ятайте умовні позначки, які розповідають про причини зменшення кількості рослин у природі.

 2. Фізкультхвилинка

 V. Узагальнення й систематизація знань

 1. Робота в групі

 — Поміркуйте, чому рослин у природі стає менше? Що можна зробити для їх охорони?

Клас

2. Гра «Чи правильна, що7..»

Учні використовують сигнальні картки: якщо висловлювання правильне — зелену, якщо неправильне — червону).

 ■ Рослини очищають повітря.

 ■ 3 вини людини на Землі зникло багато рослин.

 • Усі рослини можна зривати і робити з них букети.

 ■ Наша держава взяла під охорону рідкісні рослини.

 ■ Кульбабу відносять до рослин, що охороняються.

 • Учні повинні знати рослини, які охороняються державою.

 ■ Ти можеш допомогти рослинам, щоб їх не ставало менше.

— Сподіваюся, що тепер серед вас не буде людей, байдужих до рослин рідного краю, а особливо, представників Червоної книги. Я звертаюсь до вас із проханням: не рвіть даремно квіти, охороняйте ніжні й одночасно тендітні й беззахисні рослини.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що таке Червона книга7

— З якою метою створена ця книга7

— Чому необхідно охороняти природу?

VII. Домашнє завдання

С.144 145.

— Намалюйте плакат-звернення «Збережемо рослини!».

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 11682 | Рейтинг: 1.7/3
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Птахи
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Дикорослі та культурні рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]