Тема 58. Які рослини занесені до Червоної книги України?Мета: ознайомити учнів з рослинами свого краю, що охороняються і занесені до Червоної книги України; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Доведіть, що комахи, риби, птахи і авірі, які живуть у водоймі та поблизу неї взаємопов’язані між собою. Розкажіть казку про підводне царство та його водяних мешканців. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рідкісні рослини, які потребують охорони. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота аа підручникам [с. 144-145) — Пригадайте! Які рослини в твоєму краї стають рідкісними? Робота в парі — Складіть перелік рослин, яким, на вашу думку, загрожує небезпека зникнення. — Для чого створили Червону книгу України? Що таке Червона книга? — Червона книга — це важлива книжка і водночас державний документ, у якому представлено перелік багатьох рідкісних рослин і тварин, що зникають. Такі переліки створено у різних країнах, є він і в Україні. Його називають «Червона книга України», він складається із двох товстезних томів. (У кожному з них міститься понад тисячу сторінок!) — Розгляньте фотографії на с. 144. В одному томі зібрані відомості про рослинний світ, а в другому — про тваринний світ. — Роздивіться фотографії рослин, занесених до Червоної книги України, на с. 145, запам'ятайте їх. — Які з рослин, що занесені до Червоної книги України, квітують навесні, а які — влітку? — Які з рослин із Червоної книги України зростають у лісах; степах; горах? — Які з рослин, що занесені до Червоної книги України, виривають для букетів, щоб продавати на базарах та вулицях міст? — Як діяльність людей впливає на життя дикорослих рослин? — Роздивіться і запам'ятайте умовні позначки, які розповідають про причини зменшення кількості рослин у природі. 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота в групі — Поміркуйте, чому рослин у природі стає менше? Що можна зробити для їх охорони? Клас 2. Гра «Чи правильна, що7..» Учні використовують сигнальні картки: якщо висловлювання правильне — зелену, якщо неправильне — червону). ■ Рослини очищають повітря. ■ 3 вини людини на Землі зникло багато рослин. • Усі рослини можна зривати і робити з них букети. ■ Наша держава взяла під охорону рідкісні рослини. ■ Кульбабу відносять до рослин, що охороняються. • Учні повинні знати рослини, які охороняються державою. ■ Ти можеш допомогти рослинам, щоб їх не ставало менше. — Сподіваюся, що тепер серед вас не буде людей, байдужих до рослин рідного краю, а особливо, представників Червоної книги. Я звертаюсь до вас із проханням: не рвіть даремно квіти, охороняйте ніжні й одночасно тендітні й беззахисні рослини. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що таке Червона книга7 — З якою метою створена ця книга7 — Чому необхідно охороняти природу? VII. Домашнє завдання С.144 145. — Намалюйте плакат-звернення «Збережемо рослини!». | |
| |
Переглядів: 11741 | |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Школа ввічливості. Гостини |
Всього коментарів: 0 | |