Тема 57. Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин і тварин луків та водойм; вчити пояснювати зв'язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання Робота в парах Слухання розповідей про одну з тварин лісу. 2. Розгадування кросворда «Луки» 1) Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола) 2) Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг без копит. (Жук) 3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар) 4) На капусті я вродився І капустою живився, На капусті я умер, Та ізнов ожив тепер. Тільки вже й не той я став, Що в капусті плазував: Не плазую, а літаю, Бо прегарні крильця маю. (Метелик) НІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 142-143] — Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Розгляньте фото водойми і луки (с. 142). — Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити? — Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах? — До якої групи комах належить жук-гнойовик? Клас — Чи погоджуєтеся ви із Синьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися7* Про яких птахів ви прочитали? Я деркач, я маю крила, як увесь пташиний рід, та в ногах у мене сила, я птятпина — скорохід. Л. Компанієць — Якого птаха занесли до Червоної книги України? — Що додав до розповіді їжачок Хитрячок? — Яких звірів можна побачити на луках? Робота в групі — Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірна, жаба озерна. — Роздивіться фотографії на с. 148 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм. — Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм? — Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку. 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань [див. Додаток нас. 120,126) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які тварини зустрічаються на луках та водоймах? — Який вплив людина чинить на луки? — Як треба охороняти луки, водойми? VII. Домашнє завдання С. 142 148. — Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та поблизу неї, взаємопов'язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців. | |
| |
Переглядів: 8037 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Всього коментарів: 0 | |