Тема 55. Чи всі лісові ягоди можна куштувати?Мета: поглибити знання учнів про їстівні та неїстівні лісові ягоди; розвивати вміння спостерігати, логічно і творчо мислити; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які лікарські рослини зростають на луках? — Коли краще заготовляти лікарські рослини і як їх зберігати? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про їстівні та неїстівні лісові ягоди. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 138-139) — Пригадайте! Які лісові рослини ви знаєте? Яку користь приносять ліси людям? — Розгляньте фотографії. — З якими лісовими ягодами познайомив вас їжачок Хитрячок? — Яку пораду він дав? — Які бувають ягоди? Під маленькими яличками у смарагдовій траві літо виросло суничками — то по одній, то по дві. Л. Костенка -Що ви дізналися про суницю лісову? — Де росте малина? — Коли вона достигає? Де росте? — Чому люблять її і дорослі, і діти? — Що ви дізналися про чорницю, брусницю і ожину? — Чому їстівних ягід стає дедалі менше в наших лісах? — Роздивіться уважно, як виглядають отруйні рослини (с. 139). Запам’ятайте їх назви! — Що ви про них прочитали? — Обережно! Ніколи навіть не торкайтеся, а тим більше — не їжте лісових ягід, яких не знаєте] Гра «Хто "зайвий”?» • Чорниця, вороняче око, суниця, ожина. ■ Костяниця, брусниця, вовчі ягоди, малина. 2. Фізкультхвилинка Імітація збирання ягід Сунички — нахиляються, збирають у траві; малина — рвуть стоячи; аґрус — рвуть навприсядки; вишні — дістають з висоти; виноград — з висоти; чорниця — присідають; обліпиха — стоячи; вовчі ягоди — викидають геть. V. Узагальнення й систематизація знань Гра «Не помились/» — Закресліть назви отруйних ягід. Журавлина, суниця, чорниця, беладонна, пасльон, вороняче око, вовчі ягоди, обліпиха, малина. — Підкресліть назви ягід, які можна збирати. Малина, чорниця, морошка, брусниця, пасльон, суниця, вовчі ягоди, беладонна. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Наведіть приклади дерев лісу. — Наведіть приклади кущів лісу. — Наведіть приклади лісових ягід. VII. Домашнє завдання С. 138 139. — Уявіть, що до вас завітав друг з далекої країни. Розкажіть йому, які з наших лісових ягід смачні й корисні, а які — небезпечні й навіть отруйні. ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 57 1. Складання правил поведінки на луках — Чи може хто-небудь знищити луки? ([Людина) — Чим вона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумна пасти тварин) — Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? {Дотри жуватися правил поведінки на луках.) Правила поведінки на луках 1) Не рвіть оберемки квітів. 2) Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у багатьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння. 3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них ніякої шкоди людині не приносить. 4) Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні частини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів. 5) Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи зни-щуть рослини. 2. Робота в групах Кожна група отримує висловлювання на картках. — Біля яких висловлювань ви б написали «Дозволено», а біля яких — «Заборонено»? 1) Смітити на берегах. 2) У водойми не кидати відходи. 3) Не мити машини у водоймах. 4) Не скидати промислові відходи. 5) Вирубувати ліси по берегах водойм. 6) Обмежити вилов риби. 7) Дозволити необмежену риболовлю. — Які заходи щодо охорони водойм ви можете запропонувати? | |
| |
Переглядів: 5535 | |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Всього коментарів: 0 | |