Тема 48. Чим займаються люди в місті та селі навесні?Мета: встановити зв'язки між працею людей у місті і в селі при настанні весни і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; виховувати працьовитість. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Розкажіть правила поведінки серед природи у весняну пору. Презентація екологічних листівок чи знаків. Групування їх відповідно до правил і порівняння із ними. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які радості і турботи приносить весна людям у місті та селі. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 118-119) — Пригадайте! Як люди восени та взимку піклувалися про чистоту вулиць рідного міста чи села? — Розгляньте репродукції картин у художній галереї Матінки Природи (с. 118). Що зобразили художники? Коли це відбувається? — Які роботи потрібно проводити, щоб ваше рідне місто чи село причепурилося навесні? (Дорослі білять дерева. Обрізають дерева в парках, підстригають кущі, прибирають територію навколо будинків.) Робота в парі — Складіть розповідь про те, як учні дбають про чистоту і порядок на шкільному подвір’ї. (Садять дерева і кущі; висаджують розсаду квіткових рослин, сіють на клумбі насіння квіткових рослин.) — Які рослини цвітуть на клумбах у парках та садах навесні? (Братики, тюльпани, нарциси, півонія, бузок) — Синьокрила Сойка поцікавилася: «Як передбачити погоду навесні?». * У березні На поверхні криги, що вкриває річки та озера, з’явилася вода — скоро настане тепло. * У квітні Бджоли рано вилетіли із вуликів — ознака ранньої і дружної весни. * У травні У травні два холоди: коли черемха цвіте та коли дуб розпускається. Пам'ятка друга природи Не забудьте допомогти дорослим посіяти навесні айстри, чорнобривці, майори та інші рослини, насіння яких назбирали восени. 2. Фізкультхнилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Розповідь учителя про народні прикмети — Добре допомагають хліборобам народні прикмети. За ними визначають час проведення польових робіт. З’явилися підсніжники — пора орати. Зацвіла Дата Клас осика — сій моркву, черемха — висаджуй картоплю. Розпустилося листя на березі — пора сіяти овес, підросла трава — час гречки, зацвіла біла акація — висаджуй розсаду помідорів. У народі є такі прислів’я: «Усяк Еремій про себе розумій: коли сіяти, коли жати, коли в скирти метати», «Всяке сім’я знає свій час*. Як ви їх розумієте? (Від того, коли люди проведуть сівбу. залежить урожай рослин, скільки буде зібрано хліба, овочів.) — У прислів’ях, приказках, прикметах відбито зв’язок між весняними явищами у дерев і традиційними сільськими роботами. ■ Час орати, коли грім гримить, ліс в листя одягається, жайворонок заспівав, а водяні жаби кумкати починають. • У берези рушив сік — земля відтанула. ■ Зацвіла верба — ґрунт достиг, час у поле виїжджати. ■ Пшеницю сій, коли черемха зацвітає. ■ Вільха зацвіла — сій гречку. ■ Ячмінь сіють, поки цвіте калина. ■ Зацвіла осика — час сіяти буряк і моркву. ■ Почала порошити вільха — час вулики виставляти. ■ Зазеленіла береза — час картоплю саджати. ■ Зацвіла яблуня — час сморчки збирати, розсаджувати огірки, помідори, капусту. 2.Гра «Закінчи речення» На городі сіють... (моркву, буряки, огірки). На полі сіють зерно... (жито, пшеницю, соняшник). На квітнику висівають... (чорнобривці, айстри,ромашки). У садку саджають... (яблуні, груші). VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Порівняйте заняття людей у місті та селі навесні. VII. Домашнє завдання — Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи завжди справджуються ці прикмети? Чому? — Виростіть разом із дорослим розсаду чорнобривців, майорів. Коли настане тепло, висадіть рослини у ґрунт. | |
| |
Переглядів: 14095 | |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Лукаві "є" та "и" |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Всього коментарів: 0 | |