💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чим займаються люди в місті та селі навесні?

Тема 48. Чим займаються люди в місті та селі навесні?

Мета: встановити зв'язки між працею людей у місті і в селі при настанні весни і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; виховувати працьовитість.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 — Розкажіть правила поведінки серед природи у весняну пору.

 Презентація екологічних листівок чи знаків. Групування їх відповідно до

правил і порівняння із ними.

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які радості і турботи приносить весна людям у місті та селі.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота за підручникам (с. 118-119)

 — Пригадайте! Як люди восени та взимку піклувалися про чистоту вулиць рідного міста чи села?

 — Розгляньте репродукції картин у художній галереї Матінки Природи (с. 118). Що зобразили художники? Коли це відбувається?

 — Які роботи потрібно проводити, щоб ваше рідне місто чи село причепурилося навесні? (Дорослі білять дерева. Обрізають дерева в парках, підстригають кущі, прибирають територію навколо будинків.)

 Робота в парі

 — Складіть розповідь про те, як учні дбають про чистоту і порядок на шкільному подвір’ї. (Садять дерева і кущі; висаджують розсаду квіткових рослин, сіють на клумбі насіння квіткових рослин.)

 — Які рослини цвітуть на клумбах у парках та садах навесні? (Братики, тюльпани, нарциси, півонія, бузок)

 — Синьокрила Сойка поцікавилася: «Як передбачити погоду навесні?».

 * У березні

 На поверхні криги, що вкриває річки та озера, з’явилася вода — скоро настане тепло.

 * У квітні

 Бджоли рано вилетіли із вуликів — ознака ранньої і дружної весни.

 * У травні

 У травні два холоди: коли черемха цвіте та коли дуб розпускається.

 Пам'ятка друга природи

 Не забудьте допомогти дорослим посіяти навесні айстри, чорнобривці, майори та інші рослини, насіння яких назбирали восени.

 2. Фізкультхнилинка

 V. Узагальнення й систематизація знань

 1. Розповідь учителя про народні прикмети

 — Добре допомагають хліборобам народні прикмети. За ними визначають час проведення польових робіт. З’явилися підсніжники — пора орати. Зацвіла

Дата

Клас

осика — сій моркву, черемха — висаджуй картоплю. Розпустилося листя на березі — пора сіяти овес, підросла трава — час гречки, зацвіла біла акація — висаджуй розсаду помідорів.

У народі є такі прислів’я: «Усяк Еремій про себе розумій: коли сіяти, коли жати, коли в скирти метати», «Всяке сім’я знає свій час*. Як ви їх розумієте? (Від того, коли люди проведуть сівбу. залежить урожай рослин, скільки буде зібрано хліба, овочів.)

— У прислів’ях, приказках, прикметах відбито зв’язок між весняними явищами у дерев і традиційними сільськими роботами.

 ■ Час орати, коли грім гримить, ліс в листя одягається, жайворонок заспівав,

а водяні жаби кумкати починають.

 • У берези рушив сік — земля відтанула.

 ■ Зацвіла верба — ґрунт достиг, час у поле виїжджати.

 ■ Пшеницю сій, коли черемха зацвітає.

 ■ Вільха зацвіла — сій гречку.

 ■ Ячмінь сіють, поки цвіте калина.

 ■ Зацвіла осика — час сіяти буряк і моркву.

 ■ Почала порошити вільха — час вулики виставляти.

 ■ Зазеленіла береза — час картоплю саджати.

 ■ Зацвіла яблуня — час сморчки збирати, розсаджувати огірки, помідори,

капусту.

2.Гра «Закінчи речення»

На городі сіють... (моркву, буряки, огірки).

На полі сіють зерно... (жито, пшеницю, соняшник).

На квітнику висівають... (чорнобривці, айстри,ромашки).

У садку саджають... (яблуні, груші).

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Порівняйте заняття людей у місті та селі навесні.

VII. Домашнє завдання

— Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи завжди справджуються ці прикмети? Чому?

— Виростіть разом із дорослим розсаду чорнобривців, майорів. Коли настане тепло, висадіть рослини у ґрунт.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 14095 | Рейтинг: 0.0/0
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Лукаві "є" та "и"
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]