💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чим займаються люди в місті та селі навесні?

Тема 48. Чим займаються люди в місті та селі навесні?

Мета: встановити зв'язки між працею людей у місті і в селі при настанні весни і змінах у навколишній природі; розвивати увагу, спостережливість; виховувати працьовитість.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 — Розкажіть правила поведінки серед природи у весняну пору.

 Презентація екологічних листівок чи знаків. Групування їх відповідно до

правил і порівняння із ними.

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які радості і турботи приносить весна людям у місті та селі.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота за підручникам (с. 118-119)

 — Пригадайте! Як люди восени та взимку піклувалися про чистоту вулиць рідного міста чи села?

 — Розгляньте репродукції картин у художній галереї Матінки Природи (с. 118). Що зобразили художники? Коли це відбувається?

 — Які роботи потрібно проводити, щоб ваше рідне місто чи село причепурилося навесні? (Дорослі білять дерева. Обрізають дерева в парках, підстригають кущі, прибирають територію навколо будинків.)

 Робота в парі

 — Складіть розповідь про те, як учні дбають про чистоту і порядок на шкільному подвір’ї. (Садять дерева і кущі; висаджують розсаду квіткових рослин, сіють на клумбі насіння квіткових рослин.)

 — Які рослини цвітуть на клумбах у парках та садах навесні? (Братики, тюльпани, нарциси, півонія, бузок)

 — Синьокрила Сойка поцікавилася: «Як передбачити погоду навесні?».

 * У березні

 На поверхні криги, що вкриває річки та озера, з’явилася вода — скоро настане тепло.

 * У квітні

 Бджоли рано вилетіли із вуликів — ознака ранньої і дружної весни.

 * У травні

 У травні два холоди: коли черемха цвіте та коли дуб розпускається.

 Пам'ятка друга природи

 Не забудьте допомогти дорослим посіяти навесні айстри, чорнобривці, майори та інші рослини, насіння яких назбирали восени.

 2. Фізкультхнилинка

 V. Узагальнення й систематизація знань

 1. Розповідь учителя про народні прикмети

 — Добре допомагають хліборобам народні прикмети. За ними визначають час проведення польових робіт. З’явилися підсніжники — пора орати. Зацвіла

Дата

Клас

осика — сій моркву, черемха — висаджуй картоплю. Розпустилося листя на березі — пора сіяти овес, підросла трава — час гречки, зацвіла біла акація — висаджуй розсаду помідорів.

У народі є такі прислів’я: «Усяк Еремій про себе розумій: коли сіяти, коли жати, коли в скирти метати», «Всяке сім’я знає свій час*. Як ви їх розумієте? (Від того, коли люди проведуть сівбу. залежить урожай рослин, скільки буде зібрано хліба, овочів.)

— У прислів’ях, приказках, прикметах відбито зв’язок між весняними явищами у дерев і традиційними сільськими роботами.

 ■ Час орати, коли грім гримить, ліс в листя одягається, жайворонок заспівав,

а водяні жаби кумкати починають.

 • У берези рушив сік — земля відтанула.

 ■ Зацвіла верба — ґрунт достиг, час у поле виїжджати.

 ■ Пшеницю сій, коли черемха зацвітає.

 ■ Вільха зацвіла — сій гречку.

 ■ Ячмінь сіють, поки цвіте калина.

 ■ Зацвіла осика — час сіяти буряк і моркву.

 ■ Почала порошити вільха — час вулики виставляти.

 ■ Зазеленіла береза — час картоплю саджати.

 ■ Зацвіла яблуня — час сморчки збирати, розсаджувати огірки, помідори,

капусту.

2.Гра «Закінчи речення»

На городі сіють... (моркву, буряки, огірки).

На полі сіють зерно... (жито, пшеницю, соняшник).

На квітнику висівають... (чорнобривці, айстри,ромашки).

У садку саджають... (яблуні, груші).

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Порівняйте заняття людей у місті та селі навесні.

VII. Домашнє завдання

— Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи завжди справджуються ці прикмети? Чому?

— Виростіть разом із дорослим розсаду чорнобривців, майорів. Коли настане тепло, висадіть рослини у ґрунт.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 14102 | Рейтинг: 0.0/0
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]