Тема 36. Які турботи приносить зима людям?Мета: розповісти учням, як змінюється життя людей узимку в селі та в місті; розвивати мовлення учнів; виховувати допитливість. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Прочитайте листа до програми теленовин. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які турботи приносить зима людям. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам [є. 88-89] — Розгляньте фотографії зимового пейзажу на с. 88. Які природні явища характерні для зими? Як змінилася температура повітря взимку? — Запам’ятай приказку! • Стало біло навкруги — я розтрушую сніги, наганяю холоди, води сковую в льоди. Розгляньте фотографії. Як люди дбають про утеплення приміщень у себе вдома та на роботі? — Необхідно дбати про утеплення приміщень. Для збереження тепла в приміщеннях на зиму потрібно заклеювати вікна, зачиняти двері у під’їздах. Розгляньте фотографії на с. 89. Розкажіть, що роблять узимку на вулицях міста і села. — У місті снігозбиральні машини прибирають сніг з вулиць. Двірник посипає лід піском. У селі господарі чистять свої подвір’я від снігу, обтрушують сніг з молодих фруктових дерев. — Скільки снігу випало взимку? Виміряйте за допомогою лінійки товщину снігового покриву. Робота в парі — Складіть розповідь про те, як змінюється життя людини взимку в селі та в місті. — Перевірте, чи справджуються зимові народні прикмети про погоду. ■ Дим із димаря стелиться по землі — буде снігопад. ■ Якщо червоне сонце заходить не за хмару — завтра буде морозна погода. ■ Коли горобці принишкли — скоро піде сніг без вітру. ■ Граки, галки і ґави сідають на верхівки дерев — буде мороз, на нижні гілки — вітер, на сніг — відлига. 2. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Гра «Збери прикмету» 1) Синиця з ранку починає пищати — 1)буде сніг. 2) Білка по верхівках скаче —2) чекай морозу. 3) Якщо ворони і галки в’ються в повітрі —3)буде гарна погода. 4) Ворони і галки сідають на землю —4) до відлиги. Правильні відповіді: 1-2; 2—3; 3—1; 4—4. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які турботи приносить зима людям? VII. Домашнє завдання С. 88-89. — Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду взимку знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому? Поміркуйте і розкажіть, за що люблять зиму люди? ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 39 1. Робота в парах — Підкресліть весняні явища. ■ Постійний сніговий покрив. ■ Відлига. ■ Відтавання ґрунту. ■ Снігопади. ■ Льодохід. ■ Заморозки. • Повінь. 2. Гра «Продовж речення» — Ці речення поповнять ватпі знання про ознаки весни. Піднялося вище... {сонечко). Почав танути... {сніг). На горбках з’явилися перші... {проталини). Весело задзвеніли... {струмочки). 3. Робота в групах Кожна група отримує картку з ознаками весни в неживій природі. Завдання: дібрати відповідні слова. Навесні природа прокидається від зимового сну. Сонце піднімається над горизонтом і день стає . Люди знімають зимові шуби і шапки, тому що на вулиці стає_______. Сонце гріє сильніше, на річках починається . По весняному льоду ходити І Від снігу, що розтанув, і льоду водойми переповнюються і затоплюють сушу, це явище називається . 4. Робота над весняними прикметами — Погода навесні мінлива. Поясніть прикмети, що завбачають погоду. • Довгі бурульки — на довгу весну. ■ Ранній приліт граків — на теплу весну. ■ У квітні така погода, що раз сонце, а раз — негода. ■ Весною зверху припікає, а знизу морозить. | |
| |
Переглядів: 13107 | |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |