Тема 34. Як звірі пристосувалися до життя взимку?Мета: сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; розвивати мовлення, мислення; виховувати допитливість, любов до тварин, що мешкають у лісах. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, за якими птахами ви спостерігали взимку. — Розкажіть про зимове життя синичок, горобців та голубів. Як ви вважаєте, чому вони не відлітають у теплі краї? 2. Гра «Так чи ні?» ■ Сонце стоїть низько на небосхилі. (Так) ■ Річки й ставки вкрились льодом. (Так) ■ Падають рясні дощі. (Ні. Сніг.) • Небо часто вкривають темні хмари. (Так) ■ Всі дерева стоять голі. (Ні. Хвойні дерева зелені.) • Повітря надворі тепле (Ні. Холодне.) • На землю падає сніг. (Так) — Які зміни сталися в неживій природі з настанням зими? (Сонце з’являється ненадовго, піднімається невисоко, дає мало тепла і світла, похо лоднішало, річки замерзли, опади — сніг.) — Безумовно, зміни в неживій природі вплинули на життя звірів. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, хто із звірів залягає у сплячку, а хто продовжує вести активний спосіб життя. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с. 84-85) — Пригадайте, як звірі восени готуються до зими. Чому вони накопичують жирові запаси? Для чого звірі на зиму змінюють своє хутряне вбрання? — Роздивіться фотографії на с. 84 і порівняйте, як змінилося забарвлення хутра у білки та козулі взимку? Чому? — Хутро у звірів узимку стає густішим, теплішим і набуває світлішого забарвлення. — Як змінилося забарвлення хутра у лося, благородного оленя? — Що розповіла Синьокрила Сойка про зимове життя звірів? — Де взимку сплять їжаки? Чи роблять вони запаси на зиму? Які ще звірі залягають на зиму спати? Зображувальний ряд: їжак у кублі під пеньком, борсук у норі, ведмідь у барлозі. — Які звірі взимку ведуть активний спосіб життя? — Вепри вночі викопують цілі траншеї, вишукуючи під снігом жолуді. Або влаштовують набіги на поля. Може, там випадково щось їстівне залишилося? Лисиці — мишкують, ловлять мишей під снігом. Хижаки вовки темними ночами бродять лісом у пошуках поживи. Велетні лосі поодинці і родинами ходять лісом, об’їдаючи кору і гілки осики, горобини, берези. Усім звірам сутужно взимку із кормом. Тому, трапляється, тримаються вони там, де поживи більше, ближче до житла людини. Дата, Клас — Чому їжак узимку спить, а заєць — ні? — Складіть ланцюг живлення у зимовому лісі. 2.Фізкультхнилннка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Гра «Так—ні» — Чи вірите ви, що...: ■ взимку у ведмедиці народжуються ведмежата? ■ білка всю зиму спить у дуплі? ■ заєць узимку живиться тими запасами, які він приготував з осені? ■ лисиця ловить мишей під снігом? 2. Робота в парах — Хто чим живиться? Кора і гілкиптахи насіння і ягодибілки і птахи горіхи кабани жолуді лосі, зайці, олені 3. Тестування 1) Хто живиться корою дерев? а) Заєць; б) лисиця; в)вовк. 2) Хто взимку смокче лапу? а) Кабан; б) лось; в) ведмідь. 3) Хто найнебезпечніший ворог мишей? а) Кабан; б) лось; в) заєць; г) лисиця. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Як переживають зиму звірі? VII. Домашнє завдання С. 84-85. — Пригадайте казки і мультфільми, у яких розповідається про зимове життя звірів. | |
| |
Переглядів: 7470 | |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Прикраси для ялинки |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Всього коментарів: 0 | |