Тема 32. Як рослини пристосувалися до зими?Мета: ознайомити з особливостями життя дерев, кущів і трав у зимовий період; вчити характеризувати стан дерев, кущів, трав'янистих рослин узимку; розвивати мовлення, увагу, пам’ять, уяву; виховувати емоційне сприйняття природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Порівняйте, як змінюється тривалість дня і ночі восени і взимку. Як ви вважаєте, чому взимку складніше прокидатися вранці? 2. Робота над загадкою • Всі пані скинули жупани. А одна пані в зеленім жупані. (Листяні дерева, ялинка, сосна) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що допомагає рослинам пережити зиму. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам [с. 80-81) — Розгляньте фотографії на с. 80. Пригадайте, як впливають на живу природу зміни, що відбулися в неживій природі? Яке значення має листопад для виживання взимку дерев та кущів? — Яку новину розповіла Синьокрила Сойка? — Як пристосувалися до зими дерева? — Розгляньте фотографії. Як узимку виглядають гілочки з бруньками у берези, липи, каштана? Як на зиму садівники укрили кущі троянд і порічок? — Як пристосувалися до зими трав’янисті багаторічні рослини? Розгляньте малюнки. У таких рослин, як жоржини та гладіолуси, доводиться викопувати їх підземні органи — бульби й цибулини, щоб вони не підмерзли взимку. — Як перезимовують однорічні рослини? — У яких трав’янистих рослин листки всю зиму залишаються зеленими? — Розгляньте фотографії. Як відрізняються між собою сосна, ялина та ялиця? Робота в групі — Хто знає більше назв рослин. Як ці рослини підготувалися до зими? Пам'ятка друга природи Аби зберегти ліс, вибирай на Новий рік штучну ялинку] 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Дослідницький практикум. Як зберегти ялинку перед новорічними святами Поспостерігайте за ялинкою у новорічні дні. Підготуйте розповідь про новорічну ялинку за планом. Поміркуйте, як їй можна допомогти. Розгляньте новорічну ялинку, яку привезли у вашу школу чи до вашої домівки. Це ялина чи сосна? Визначте її вік. Кожного року на дереві виростає одна лутовка (кільце) гілок. Отже, скільки лутовок на стовбурі — такий приблизно вік дерева. Визначте приблизну висоту дерева, довжину гілок, цупкі чи гнучкі гілочки; які хвоїнки; деревце струнке чи із широкою кроною. Опишіть або замалюйте прикрашену ялинку, які на ній іграшки, інші прикраси. Яку ще роль виконувала ялинка, окрім того, що прикрашала кімнату? Як довго простояла ялинка в кімнаті? Який вона мала вигляд, коли з неї зняли прикраси? Де опиниться ялинка після новорічних свят? У школі відбулося веселе новорічне свято. Чи варто ще й удома прикрашати ялинку? Чи можна замінити живу ялинку? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що дуже важливе для дерев узимку? — Чи ростуть дерева взимку? — Що відбувається з трав’янистими рослинами взимку? — Які трав’янисті рослини залишаються зеленими під снігом усю зиму? Чому вони не гинуть у мороз? VII. Домашнє завдання С.80-81. — Які вічнозелені рослини є у вашій місцевості? Розкажіть про них. — Складіть історію про життя новорічної ялинки. Запропонуйте батькам виготовити композиції із гілок хвойних дерев для зимових свят. ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ Виростіть ялинку самі! 1) Приготуйте квіткові горщики, землю, шнурочки, поліетиленові мішечки, камінці й насіння ялини. 2) У кожен горщик покладіть по 2 насінини, які присипте п’ятисантиметровим шаром землі. 3) Горщик накрийте поліетиленовим мішечком і обв’яжіть шнурочком, щоб земля залишалася вологою. 4) Як тільки з’являться паростки, мішечок зніміть і землю в горщику поливайте двічі на тиждень. 5) Улітку рослинку можна виставити на вулицю (балкон чи сад) або переставити на підвіконня з північної сторони. 6) Ялинку, яка підросте, можна висадити у відкритий ґрунт восени або навесні. Для цього необхідно викопати досить глибоку ямку, рослину висадити в ґрунт разом із шаром землі і добре полити. Пам’ятайте/ Якщо кожен із нас урятує маленьку сосонку або ялинку, то через десятки років це відгукнеться в нашому серці вдячним і радісним дзвоником. | |
| |
Переглядів: 11808 | |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Значення природи для життя людини |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Всього коментарів: 0 | |