Тема 27. Які осінні турботи у людей у містах і селах восени?Мета: обговорити з учнями, чим займаються люди в місті та селі восени; розвивати логічне мислення; розширювати світогляд: виховувати бажання допомагати дорослим. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, як пов’язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини. Скда-діть ланцюг їхнього живлення. Пригадайте казки про їхнє спільне життя. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які дарунки і турботи приносить людям осінь. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 64-65) — Розгляньте малюнки на с. 64. Пригадайте, які рослини належать до дикорослих, а які — до культурних? Де зростають дикорослі, а де — культурні рослини? — Сойка Синьокрила запитує: «Яку пору року і чому називають щедрою порою? Які дарунки припасла осінь у лісах, садках, на городах і полях?». Складіть розповіді про дари лісів, садів, городів, ланів. — Відгадайте загадки. ■ Баран у коморі, а роги надворі. (Буряк) • Є коси, та не з волосся, є зерна та не з колосся. (Кукурудза) • Заглядає у віконце на високій ніжці сонце. (Соняшник) Робота в групі — Хто пригадає більше загадок про культурні та дикорослі рослини, які восени радують людей багатим урожаєм? — Розгляньте фотографії на с. 65. Які турботи приносить листопад людям у містах і селах? — Дослідіть] Чи справджуються народні прикмети про погоду? ■ Восени один день сонце блисне, а три дні дощ кисне. ■ Горобина вродила рясно — на дощову осінь. • У вересні на дубах жолудів багато, то буде сувора зима. — Розгляньте фотографії. Поясніть і запам’ятайте приказку. • Осінь каже: «Берися до роботи, бо зима скоро прийде». 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Дослідницький практикум Як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння. — Восени ми із задоволенням ласуємо овочами і фруктами, які нам дарує осінь. Усім хочеться, щоб смачні плоди були на столі якомога довше, тому їх заготовляють на зиму. Для цього треба знати, як правильно заготовляти плоди. Клас Дізнайся, які овочі, фрукти заготовляють у тебе вдома на зиму. Візьми участь у заготівлі плодів. Скористайся такими порадами. Стиглі і непошкоджені плоди можна заморожувати в холодильнику. Овочі перед упакуванням бланшують, обдаючи окропом упродовж кількох хвилин (це робить дорослий), а потім ретельно висушують. Готують торбинки для заморожування — щільні й витривалі до низьких температур. Плоди розподіляють на порції, кладуть у торбинки, підписують дату замороження й кладуть до морозильної камери. Дізнайся, як удома зберігають горох, квасолю, боби. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чому осінь називають щедрою? — Які осінні турботи у людей у містах і селах восени? VII. Домашнє завдання С. 64-65. — Складіть розповідь про те, як у вашій родині заготовляють на зиму осінній урожай овочів та фруктів. ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 38 — Поясніть, чому весну вважають найвеселішою порою року. — Чому весняні місяці отримали такі назви. Із чим це пов’язано? — Назвіть основні ознаки кожного місяця. Спостерігайте, чи будуть вони повторюватися з року в рік. 1. Слухання вірша — Послухайте вірш А. Костецького і спробуйте запам’ятати якомога більше ознак весни. Все прокидається поволі, Зі сну зимового встає. Радіє гай, радіє поле, Земля поталу воду п’є. Скресає і щезає крига, Бурульки падають з дахів. А вітерець прозорокрилий Додому підганя птахів. У лісі, на галяві теплій, Поміж ялинок запашних, Уперше спалахнув метелик, Тендітний вогничок весни. — Які ознаки весни ви запам’ятали? 2. Гра «Назви"зайве"слово» ■ Березень, січень, квітень, травень. ■ Ведмідь, їжак, журавель, білка. • Лелека, ворона, ластівка, лебідь. 3. Гра «Підкресли прикмети весни» ■ Сонце світить яскраво; ■ небо ясне, блакитне; ■ теплий дощ; ■ збільшується тривалість ночі; ■ підвищується температура повітря; ■ прокидаються після сплячки тварини; ■ на деревах бубнявіють бруньки; ■ зацвітають проліски. | |
| |
Переглядів: 10331 | |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |