💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Які існують зв'язки між неживою та живою природою?

Тема 26. Які існують зв'язки між неживою та живою природою?

Мета: розширити знання учнів про взаємозв'язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; вчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

Слухання вірша Грицька Чупринки «Осінь*.

ОСІНЬ

Чорний степ на виднокрузі,

Густо стелиться туман,

Ніби злився в парній тузі З сірим небом океан.

Кожна хмарка, кожна смуга Сипле крапельки на низ;

Плаче осінь, ллється туга Морем виплаканих сліз.

Осінь-зрадниця снує;

На поляни крізь тумани Дрібний дощик сипле, б’є.

— Про які аміни в неживій природі йдеться у вірші?

— Як вплинули аміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин?

— Які авірі роблять на зиму запаси корму?

— Що таке линяння у тварин?

— Як змінюється під час линяння хутро у звірів? Наведіть приклади.

— Які авірі відкладають запаси жиру? Для чого?

— Які авірі впадають у зимову сплячку?

— За якими звірами ви спостерігали восени? Розкажіть про свої спостереження.

— Розкажіть казку або оповідання про осінні турботи мишей чи їжаків.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Робота за підручникам (с. 62-63)

— Пригадайте, як змінюється полуднева висота сонця восени? Як це впливає на тривалість дня та температуру повітря?

— Розкажіть Сонечку Семикрапочці, як зміни в неживій природі впливають на рослини.

— Вам відомо, що без неживої природи: сонячного світла, тепла, води, повітря не можуть жити рослини, тварини, люди.

Робота в групі

— Роздивіться малюнки на с. 62 і складіть за ними розповідь про осінні зміни у неживій і живій природі.

Клас

Рабата в парі

— Поясніть, як збирання врожаю залежить від погоди.

— Рослини і тварини також пов'язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі.

Існують тварини, які їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич — козулі. Як називають зв’язки між живими організмами?

— Розгляньте малюнки на с. 63 і розкажіть, як пов’язані між собою рослини і тварини, зображені на малюнках? (Миші полюбляють зерно, а за мишами полює лисиця Для оленя соковита травичка — найсмачніший корм. Зграї вовків можуть уполювати оленя. Хоча вовк менший за оленя, але хижак.)

— Поміркуйте, які ланцюги живлення можна скласти?

— Запам’ятайте: ланцюг живлення починається з рослини.

— Сонечко Семикрапочка нагадує: за характером живлення тварин поділяють на рослиноїдних, м’ясоїдних і хижих. Є ще і всеїдні тварини.

— Які з тварин в ланцюгах живлення, належать до рослиноїдних, а які — до хижих?

2.ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в групах

— Спробуйте навести приклади ланцюгів живлення у природі.

— Складіть ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясніть твердження: «У природі все пов’язане».

Підсумок. У природі між собою пов’язана нежива і жива природа, рослини і тварини, різні тварини.

2. Гра «Продовж ланцюг живлення»

Морква, заєць,...

Сіно, козуля,...

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Наведіть приклади взаємозв’язків між неживою і живою природою.

— Що таке ланцюг живлення?

— Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини.

— Наведіть приклади, як пов’язані різні тварини.

VII. Домашнє завдання

С. 62-63.

— Розкажіть, як пов’язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини. Намалюйте ланцюг їхнього живлення. Пригадайте казки про їхнє спільне життя.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 12913 | Рейтинг: 2.0/1
Народний календар
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Як людина сприймає інформацію
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]