Тема 26. Які існують зв'язки між неживою та живою природою?Мета: розширити знання учнів про взаємозв'язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; вчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання Слухання вірша Грицька Чупринки «Осінь*. ОСІНЬ Чорний степ на виднокрузі, Густо стелиться туман, Ніби злився в парній тузі З сірим небом океан. Кожна хмарка, кожна смуга Сипле крапельки на низ; Плаче осінь, ллється туга Морем виплаканих сліз. Осінь-зрадниця снує; На поляни крізь тумани Дрібний дощик сипле, б’є. — Про які аміни в неживій природі йдеться у вірші? — Як вплинули аміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин? — Які авірі роблять на зиму запаси корму? — Що таке линяння у тварин? — Як змінюється під час линяння хутро у звірів? Наведіть приклади. — Які авірі відкладають запаси жиру? Для чого? — Які авірі впадають у зимову сплячку? — За якими звірами ви спостерігали восени? Розкажіть про свої спостереження. — Розкажіть казку або оповідання про осінні турботи мишей чи їжаків. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с. 62-63) — Пригадайте, як змінюється полуднева висота сонця восени? Як це впливає на тривалість дня та температуру повітря? — Розкажіть Сонечку Семикрапочці, як зміни в неживій природі впливають на рослини. — Вам відомо, що без неживої природи: сонячного світла, тепла, води, повітря не можуть жити рослини, тварини, люди. Робота в групі — Роздивіться малюнки на с. 62 і складіть за ними розповідь про осінні зміни у неживій і живій природі. Клас Рабата в парі — Поясніть, як збирання врожаю залежить від погоди. — Рослини і тварини також пов'язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі. Існують тварини, які їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич — козулі. Як називають зв’язки між живими організмами? — Розгляньте малюнки на с. 63 і розкажіть, як пов’язані між собою рослини і тварини, зображені на малюнках? (Миші полюбляють зерно, а за мишами полює лисиця Для оленя соковита травичка — найсмачніший корм. Зграї вовків можуть уполювати оленя. Хоча вовк менший за оленя, але хижак.) — Поміркуйте, які ланцюги живлення можна скласти? — Запам’ятайте: ланцюг живлення починається з рослини. — Сонечко Семикрапочка нагадує: за характером живлення тварин поділяють на рослиноїдних, м’ясоїдних і хижих. Є ще і всеїдні тварини. — Які з тварин в ланцюгах живлення, належать до рослиноїдних, а які — до хижих? 2.ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота в групах — Спробуйте навести приклади ланцюгів живлення у природі. — Складіть ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясніть твердження: «У природі все пов’язане». Підсумок. У природі між собою пов’язана нежива і жива природа, рослини і тварини, різні тварини. 2. Гра «Продовж ланцюг живлення» Морква, заєць,... Сіно, козуля,... VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Наведіть приклади взаємозв’язків між неживою і живою природою. — Що таке ланцюг живлення? — Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини. — Наведіть приклади, як пов’язані різні тварини. VII. Домашнє завдання С. 62-63. — Розкажіть, як пов’язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини. Намалюйте ланцюг їхнього живлення. Пригадайте казки про їхнє спільне життя. | |
| |
Переглядів: 12913 | |
Народний календар |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Як людина сприймає інформацію |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |