Тема 25. Як змінюється восени життя звірів?Мета: ознайомити учнів із життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра; готують запаси кормів; готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; формувати навички охорони природи на прикладі звірів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Що примушує птахів відлітати у вирій7 а) Голод; б) голод і холод; в)холод; г) мрії побачити далекі краї. — Розкажіть, які птахи живуть поруч із житлом людей восени. 2. Гра «Знайди "зайве"» ■ Шпак, ластівка, ведмідь, грак. ■ Бабка, метелик, заєць, бджола. — До якої групи тварин ми відносимо ведмедя, зайця? (До звірів.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як звірі восени готуються до зими. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с. 60-61) — Пригадайте характерні ознаки в будові звірів. Як зміни в неживій природі впливають на життя звірів? Як осінні явища у житті рослин впливають на поведінку звірів? — Розгляньте картину в художній галереї Матінки-Природи. Яку осінь зобразив художник? — Що розповів їжачок Хитрячок про осінні турботи різних звірів? Що таке линяння? Підсумок. Накопичення запасів жиру та линяння — це осінні явища у житті звірів. — Відгадайте загадку. ■ Маленький, чорненький, сліпенький, горбатенький, все поле переорав. (Кріт) Зображувальний ряд: купка землі і кріт. — Чому легко знайти місця поселення крота? Де він живе? Коли найактивніше риє? Що є основною його їжею? Який улюблений делікатес крота? Доведіть, що кріт, так само як і їжак, належать до комахоїдних — миролюбних м’ясоїдів. — Чи впадає кріт у зимову сплячку? — Розгляньте фотографії на с. 61. Що ви знаєте про життя інших звірів восени? — Вовк, лисиця, заєць, лось ведуть активний спосіб життя. Заєць їсть узимку кору дерев. Вовк узимку майже завжди голодний, тому він пробігає десятки кілометрів, перш ніж йому вдасться кого небудь вислідити. Узимку він не погидує з’їсти навіть мишу, птаха й мертву тварину, хапає собак, що Клас заґавилися, коло житла людини. Лисиця полює мишей. Опустивши низько голову, вона бігає підтюпцем по снігу, прислухаючись, чи не пискне полівка. Зачувши писк, кидається в сніг і хапає здобич. Лисиця ловить куріпок, які ночують під снігом. Часто підкрадається в село за домашньою птицею. 2.ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Робота над загадками ■ Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником. Схопила півня на обід, Та й замела мітлою слід. (Лисиця) ■ По гілках вона стрибає. Хоч сама мала на зріст, Та великий має хвіст. Як намисто, оченята. Хто це7 Спробуй відгадати. {Білка) ■ Я — вухастий ваш дружок, В мене сірий кожушок, Куций хвостик, довгі вуса, Я усіх-усіх боюся. (Заєць) ■ Хоч у нього шуба є, Та як холод настає, Він не їсть тоді, не п’є, І не ходить, не гуляє, А у лігво залягає. (Ведмідь) ■ Котиться клубочок, Зовсім без ниточок. Замість ниточок — Триста голочок. (їжак) — Які з цих тварин змінюють забарвлення хутра? — Які з цих тварин готують запаси кормів? — Які з цих тварин готуються до зимової сплячки? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Якою новою інформацією ви поповнили свій багаж знань? — Що цікавого запам’ятали про звірів? — Наведіть приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра? — Наведіть приклади тварин, які готують запаси кормів? — Наведіть приклади тварин, які готуються до зимової сплячки? VII. Домашнє завдання С.60-61. — Роздивіться ілюстрації і складіть природознавчу казку або розповідь про осінні турботи мишей чи їжаків. | |
| |
Переглядів: 6413 | |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Водойми України |
Що можна робити з інформацією |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Всього коментарів: 0 | |