💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки [с], [с']. Позначення їх буквами С, с ("ео)

Урок  54 (читання)

Тема: Звуки [с], [с']. Позначення їх буквами С, с ("ео)

Мета: ознайомити учнів з буквою С ("ес"), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: малюнки до загадок; макет сонечка; фішки для звукових моделей; зошити; плакат "Правильно сиди під час письма".

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності

- До нас на урок завітала гостя. Відгадавши загадку, ви назвете її.

- Сова принесла листа, але по дорозі загубила ключик. Щоб його знайти, потрібно виконати завдання.

- Хором назвіть перший звук у слові. (У цей момент випадає ключик.)

- Як ви гадаєте, який звук ми будемо сьогодні вивчати?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

Учитель, зачитуючи листа, ознайомлює дітей із темою уроку та завданнями.

Дорогі діти!

1 Відгадування загадки

Що воно за дивна птиця - Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі. Ху-ху-ху! - кричить вона. Відгадали? Це... (сова).

Вітає мудра вас Сова.

Навчаю учнів також я;

Не хлопчаків і не дівчат,- Пташок, комах, також звірят. Усі вони старанні, здібні, Завжди уважні і активні. Вивчали звук [с] учора ми. Сьогодні вивчіть його ви. Завдання вам передаю,

Бажаю успіху. Угу!

- Завдання виконаємо ми?

- Тож часу не гаймо, почали!

IV. Ознайомлення з новим звуком 1 Виділення звуків [с]Дс']

Сіло сонце на сосну, Сонно мовило: "Засну!"

Сосни сонечко гойдали.

Сосни сонечко благали:

- Сонце, сонечко, не треба,

Стане темно нам без тебе!

2 Артикуляція звуків [с], [с'], віднесення їх до приголосних

3 Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра "Утвори склад".

Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.

2) Гра "Назви звуки".

Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.

3) Гра "Мікрофон по колу".

Учні добирають свої слова з новими звуками.

4) Робота в парах.

- Серед предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо звуки [с] та [с'], і побудуйте звукову модель.

 Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки білобоки -

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова.

V. Ознайомлення з новою буквою

1 Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву с

Сіра гуска їсть овес І сичить сердито: "Ес-с-с!"

Сіра гуско, не сварись!

Ось ця буква "ес", дивись:

Як пиріг-маківничок,

Наче місяця ріжок.

В. Гринько

2 Місце букви в касі

3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку та розміщувати зошит під час письма

4 Друкування літер С, с у зошитах

5 Читання складів з вивченою буквою

На дошці - малюнок сонечка, в середині буква с, на промінцях - а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

Сидять маленькі совенята. Раз - розплющили оченята. Подивилися навколо.

Потім - вгору і додолу. Оченята - блим, блим, блим! Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята Повертали совенята. Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

VI. Робота за Букварем

VII. Підсумок уроку

- З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці?

- Дайте характеристику цим звукам.

- Назвіть букву, якою вони позначаються.

- Яке із завдань мудрої Сови вам найбільше сподобалося?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 1748 | Рейтинг: 0.0/0
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)
Ще про клавіатуру
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]