Урок 54 (читання) Тема: Звуки [с], [с']. Позначення їх буквами С, с ("ео)Мета: ознайомити учнів з буквою С ("ес"), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, працювати з анаграмами, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: малюнки до загадок; макет сонечка; фішки для звукових моделей; зошити; плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Мотивація навчальної діяльності - До нас на урок завітала гостя. Відгадавши загадку, ви назвете її. - Сова принесла листа, але по дорозі загубила ключик. Щоб його знайти, потрібно виконати завдання. - Хором назвіть перший звук у слові. (У цей момент випадає ключик.) - Як ви гадаєте, який звук ми будемо сьогодні вивчати? III. Повідомлення теми і завдань уроку Учитель, зачитуючи листа, ознайомлює дітей із темою уроку та завданнями. Дорогі діти! 1 Відгадування загадки Що воно за дивна птиця - Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі, І не спиться їй щоночі. Ху-ху-ху! - кричить вона. Відгадали? Це... (сова). Вітає мудра вас Сова. Навчаю учнів також я; Не хлопчаків і не дівчат,- Пташок, комах, також звірят. Усі вони старанні, здібні, Завжди уважні і активні. Вивчали звук [с] учора ми. Сьогодні вивчіть його ви. Завдання вам передаю, Бажаю успіху. Угу! - Завдання виконаємо ми? - Тож часу не гаймо, почали! IV. Ознайомлення з новим звуком 1 Виділення звуків [с]Дс'] Сіло сонце на сосну, Сонно мовило: "Засну!" Сосни сонечко гойдали. Сосни сонечко благали: - Сонце, сонечко, не треба, Стане темно нам без тебе! 2 Артикуляція звуків [с], [с'], віднесення їх до приголосних 3 Аналітико-синтетичні вправи 1) Гра "Утвори склад". Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади. 2) Гра "Назви звуки". Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють. 3) Гра "Мікрофон по колу". Учні добирають свої слова з новими звуками. 4) Робота в парах. - Серед предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо звуки [с] та [с'], і побудуйте звукову модель. Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобоки - Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! Щоб спочила голова. V. Ознайомлення з новою буквою 1 Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву с Сіра гуска їсть овес І сичить сердито: "Ес-с-с!" Сіра гуско, не сварись! Ось ця буква "ес", дивись: Як пиріг-маківничок, Наче місяця ріжок. В. Гринько 2 Місце букви в касі 3 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку та розміщувати зошит під час письма 4 Друкування літер С, с у зошитах 5 Читання складів з вивченою буквою На дошці - малюнок сонечка, в середині буква с, на промінцях - а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади. Сидять маленькі совенята. Раз - розплющили оченята. Подивилися навколо. Потім - вгору і додолу. Оченята - блим, блим, блим! Відпочити треба їм! Вправо, вліво оченята Повертали совенята. Совенята будуть спати, А ми будемо читати. VI. Робота за Букварем VII. Підсумок уроку - З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці? - Дайте характеристику цим звукам. - Назвіть букву, якою вони позначаються. - Яке із завдань мудрої Сови вам найбільше сподобалося? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1748 | |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Ще про клавіатуру |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Всього коментарів: 0 | |