Тема 20. Як розмножуються рослини?Мета: повторити знання учнів про будову рослини; ознайомити зі способами розмноження рослин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до життя рослин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, що ви вже знаєте про рослини? — Наведіть приклади однорічних та багаторічних рослин, які гарно цвітуть. Розкажіть, як за ними доглядати. — Поміркуйте, чи бувають у рослин «діти*? — Де ви спостерігали, що у рослин є «діти*? Розкажіть. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, якими способами розмножуються рослини. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам [є.50-51) — Роздивіться малюнок на с. 50 і розкажіть, яку будову мають квіткові рослини. Як вирощують пшеницю? Які органи волошки забув намалювати художник? — Відгадайте загадку. ■ Одне кинеш — цілу жменю візьмеш. (Зерно) — Сойка Синьокрила поцікавилася: «Що таке живець? Як розмножувати рослини живцями?» — Живець — це відрізана від рослини ділянка стебла або листка, яка має здатність укорінюватися. Живці бувають листковими та стебловими. — Розгляньте малюнки на с. 51 та дізнайтеся, як розмножуються пелан-гонія (герань) і сансев’єра. — Поміркуйте: чому сансев’єру називають ще щучим хвостом, а пеларгонію — калачиком7 Підсумок. Рослини розмножуються насінням, стебловими і листковими живцями. 2. ФІзкульх в клинка V. Узагальнення й систематизація знань Вікторина — Відгадайте загадану рослину, назвіть способи її розмноження. ■ Червона, солодка, пахуча, росте низька, до землі близько. (Суниця) • Стоїть при дорозі на одній нозі, голова мала, а в ній — тьма. (Мак) ■ Весною зеленіла, Влітку загоріла, Восени наділа Червоні корали. (Горобина) ■ Квітка ця на сонце схожа, На олію вона гожа, Жовті пелюсточки має, їх до сонця повертає. (Соняшник) ■ Там, де в яр Травиця збігла. Красувалась Куля біла. Налетів Жартун-вітрисько, Щось травиці Пошушукав... 1 знялося з кулі Триста Спілих Білих Парашутів. (Кульбаба) • Сидить панна у світлиці молода, червонолиця. Хто до неї завітає — вітамінами вгощає. (Морква) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нове про рослини ви дізналися на уроці? — Наведіть приклади рослин, що розмножуються коренем. — Наведіть приклади рослин, що розмножуються стеблом. — Наведіть приклади рослин, що розмножуються насінням. VII. Домашнє завдання С. 50-51. — Запропонуйте своїм рідним розмножити ваші улюблені кімнатні рослини. Підкажіть їм, як це можна зробити. ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 43 Гра «Підкресли потрібне» — Підкресліть природні явища, характерні для весни. ■ З’явилися бруньки на деревах; ■ ведмідь спить у барлозі; ■ білка запасає їжу; ■ з’явилися комахи; ■ тане сніг; ■ мороз; ■ жарко; ■ льодохід; ■ опадає листя; ■ листопад; ■ йдуть дощі; ■ метуть заметілі; ■ яскравіше світить сонце; ■ дзюрчать струмки; ■ сонце світить, але не гріє; ■ прохолодно; • земля вкрита снігом. | |
| |
Переглядів: 3650 | |
Природа Українських Карпат |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Що можна робити з інформацією |
Всього коментарів: 0 | |