Тема 14. Перевір себе: Що я знаю про вплив сонця на природу і погоду. Які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду?Мета: узагальнити знання учнів за темою; ознайомити з рослинами і тваринами, які допомагають людям передбачати погоду; вчити знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому? — Розкажіть, як реагують на зміну погоди тварини. — Розкажіть про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду. III. Повідомлення теми і мети уроку — Прогноз погоди має велике значення для сільського господарства, транспорту, людини. Але прогнозувати погоду можуть не тільки люди. Сьогодні ви дізнаєтесь, які рослини і тварини допомагають людям передбачати погоду. А також перевірите, що ви знаєте про вплив Сонця на природу і погоду. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя — Здавна люди помітили, що поведінку багатьох тварин можна використовувати для завбачення погоди. Мурашки поспішають до мурашника, ховаються в ньому — на негоду: сильний дощ, вітер. Устроміть гілочку в мурашник: якщо мурашки піднімуться по ній високо — потеплішає, низько — поліпшення погоди не передбачається. Передбачають погоду і свійські тварини. Спостерігайте за кішкою. На холод вона тулиться до чогось теплого чи згортається клубочком, утикається мордочкою в лапки. Перед гарною погодою вмивається, лиже лапку, а в ясну днину здебільшого йде з дому. Передбачають погоду і свійські птахи. Кури перед дощем чистять пір’я, «купаються* в піску, кудахчуть. Якщо під час дощу кури ховаються в сухе місце,— дощ падатиме недовго, бродять — негода затримується. Провісниками погоди є також рослини. Перед затяжною негодою крапельки соку з’являються на листках каштанів, «плачуть* осокори. В очікуванні дощової погоди не розкривають свої бутони троянда, шипшина. А якщо рано-вранці розгортаються віночки нагідок, мальви, гвоздики — погода буде ясною. 2. Фізкультхвилинка Дата Клас V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота за підручником [с. І2-ІІ) Перевірна робота Якщо ви правильно відповісте на всі запитання, то не лише отримаєте відмінну оцінку, а й доведете, що ви розумієте, як Сонце впливає на природу та погоду. 1) Оберіть правильну відповідь. Яку форму має Земля? а) Круглу; б) кулясту; в)плескату. 2) Уважно роздивіться малюнки. Що на малюнках зображено неправильно? 3) Прочитайте записи температури: 0°, + 3", —7°, +14°, —20". 4) Що сталося б, якби вода не мала здатності випаровуватися? 5) Порівняйте малюнки. На якому малюнку зображена хмарна погода, а на якому — похмура? 6) Фотозагадка. Яка погода насувається? 2. Міні-проект. Будьмо знайомі! {Походження назв рослин і тварин) — Навколо нас — безліч рослин і тварин. Усі вони мають свої назви. Наприклад, великі качани всім відомого овоча — капусти — нагадують голову. Виявляється, назва рослини походить від латинського слова «капут», що означає «голова». Влучні назви давали люди і тваринам. Наприклад, жук олень має великі розгалужені щелепи, які нагадують оленячі роги. Довжина комахи разом з «рогами* становить 7,5 сантиметри. Народна назва лелеки — «чорногуз», бо в нього біла шия, груди, вся передня частина тулуба, а хвіст — чорний. Підготуйте відомості про назви інших рослин і тварин. Обговоріть у класі інформацію, яку ви здобули. Проведіть презентацію роботи, тобто представте її класу. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Пригадайте, що нового про природу та погоду ви тепер знаєте. — Що вам запам’яталося, сподобалося найбільше? — Про що захотілося розповісти своїм друзям? — Що вас уразило? — Які знання ви зможете використати у щоденному житті? — Хто, крім людей, може пророкувати погоду? — Назвіть ознаки погіршення погоди. — Назвіть прикмети поліпшення погоди. VII. Домашнє завдання С.32-33. | |
| |
Переглядів: 6938 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Дикі та свійські тварини |
Правила поведінки у громадських місцях |
Всього коментарів: 0 | |