Тема 13. Як народні прикмети допомагають передбачати погоду?Мета: навчати учнів спостерігати за погодою свого краю, перевіряти народні прикмети передбачення погоди; розвивати спостережливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. — Які ви знаєте казки чи пісні про вітер? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, за яким планом проводять спостереження за погодою та неживою природою рідного краю. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 20-21) — Пригадайте, що належить до неживої природи. — Розгляньте малюнки на с. ЗО. З яких показників складається погода? Робота в групі — Роздивіться малюнки і розкажіть, як Сонце впливає на: ■ тривалість дня і ночі в різні пори року; ■ температуру повітря вдень і вночі; ■ хмарність, опади і вітер; ■ стан водойм та ґрунту в різні пори року? — Народ споконвіку спостерігав за змінами погоди в різні пори року. Це було вкрай необхідно, бо від погоди залежав не тільки врожай рослин, а й життя людей у давнину. Тому кожна прикмета перевірялася впродовж тривалого часу і нарешті дійшла до нас. Тепер ви спробуєте перевірити, чи справджуються народні прикмети про погоду, чи ні. — Розгляньте фотографії на с. 31. Дослідіть народні прикмети. ■ Про Сонце. Захід сонця червоний і незахмарений — буде ясно і вітряно. • Про температуру повітря. Температура повітря у другій половині дня різко падає — будуть заморозки. • Про хмарність. Дрібні «баранці» вкрили все небо — буде дощ. • Про опади. Якщо від крапель дощу на воді утворюються бульбашки — на довгу негоду. • Про вітер. Вітер посилився — погода погіршиться. 2. Ф Із культхн клинка V. Узагальнення й систематизація знань 1.Для допитливих Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску — буде гарна погода. Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати. Дата Клас за 2.Розгадування кросворда «Прогноз погоди» 1) Летить коник, басує, полем-до лом пустує. Ніхто його не впіймає, ніхто його не загнуздає. (Вітер) 2) У річці купалася, у хмарі ховалася, Від блискавки-грому полинула додолу. На землю спустилася — на сто крапель розбилася. (Гроза) 3) Сидить дід аа подушками І стріляє галушками. (Град) 4) Не сніг, не лід, а взимку дерева прикрашає. (Іній) 5) Хто малюнки на вікні уночі зробив мені? (Мороз) 6) Що сходить без насіння? (Сонце) 7) Я падаю на ваші хати. Я білий-білий, волохатий. Я прилітаю вам до ніг, А називаюсь просто — ... (сніг). 8) Вранці хтось в саду бродив і намисто загубив. Потім сонечко гуляло, намистинки позбирало. (Роса) 9) Мене просять і чекають, А як прийду — утікають. (Дощ) 10) То чорні, то сині по небу ходили, А як набив їх вітер — сльози розпустили. (Хмари). VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Для чого люди спостерігають за погодою? — Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали? — Назвіть народні прикмети передбачення хорошої погоди. — Назвіть народні прикмети передбачення негоди. VII. Домашнє завдання — Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому? — Дізнайтеся, як реагують на аміну погоди тварини. Проведіть спостереження за деякими з них і перевірте. Розкажіть про це своїм однокласникам. — Користуючись джерелами інформації, знайдіть додаткові відомості про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду. Поділіться здобутою інформацією з однокласниками. | |
| |
Переглядів: 5861 | |
Підсумковий урок за І семестр |
Охорона рослин |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Всього коментарів: 0 | |