💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Як виникає вітер?

Тема 12. Як виникає вітер?

Мета: пояснити учням, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер; дослідити властивості повітря; навчити оцінювати роль науки в пізнанні світу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Перевірка домашнього завдання

— Чи справджуються народні прикмети про погоду?

 ■ Що вищі хмари, то краща погода.

 ■ Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду.

 ■ Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра.

— Доведіть, що хмари — це накопичувані вологи.

Учні демонструють фотографії або малюнки неба з хмарами.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота аа підручникам [с.28-29)

— Пригадайте, які властивості має повітря. Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості повітря: прозоре, не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір, має газоподібний стан.

Тлумачний словничок

Слово «газ* означає безформний стан на відміну від твердого стану речовин. Повітря та водяна пара знаходяться в газоподібному стані.

Робота в парі

— Запропонуйте, як довести, що навколо нас є повітря.

Дослідницька лабораторія

— Розгляньте малюнки на с. 28. Розкажіть, які властивості повітря продемонстровано.

— Розгляньте малюнок-схему. Розкажіть, як виникає вітер.

— Що називається вітром?

— Відгадайте загадки.

 ■ Рукавом махнув — дерево зігнув.

 ■ Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер)

— їжачок Хитрячок запитує: «Як люди використовують силу вітру?*. Розкажіть про це, використовуючи малюнки на с. 29.

— Зверніться у «Довідкове бюро Матінки Природи* на с. 125, щоб дізнатися, яку силу має вітер, змальований у вірші.

Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, — змалюй дуби, могутні і крислаті, які од вітру гнуться до землі.

Ліна Костенка

2. ФІзкультхнилинка

Дата

Клас

V.Узагальнення й систематизація знань

 Слухання й обговорення казок

ЛАСКАВИЙ ВІТЕР І ХОЛОДНИЙ ВІТРЮГАН (Казка)

 У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган — дід з колючою бородою.

 Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюган. Встав, вийшов з лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина.

 Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюгана. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр.

 Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.

 Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.

 В.Сухомлинський

ПРО СОНЦЕ, МОРОЗ І ВІТЕР (Українська народна казка)

 Ішли сонце, мороз і вітер стовповою дорогою всі три і зустріли чоловіка. «ЗдрастуйІ» — «ЗдрастуйтеІ* Привіталися і пішли,— ті собі, а той — собі.

 І пройшли вони з гони і роздумались тоді: на кого той чоловік казав «здрастуйте», чи на всіх, чи, може, одному7

 Вернулися, нагоняють того чоловіка: «Обожди, чогось іспросимось». Той обождав. Підходять вони до нього: «Кому, чоловіче, ти казав "здрастуйте”, чи одному, чи на усіх?» — «Ні,— каже,— одному я казав*.— «Котрому ж ти казав7» — «Оцьому,— каже,— губатому я казав "здрастуйте”».

 Обернулись і йдуть собі назад. І сонце каже: «Я його попечу!» А мороз каже: «Я його ізморожу!* А вітер каже: «Ти не спечеш, а ти не зморозиш, бо як ти будеш пекти, а я буду холодний вітер віять; а як ти, морозе, будеш морозить, то я притихну, і він не змерзне*.

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Що таке вітер?

 — Який буває вітер?

 VII. Домашнє завдання

 — Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. Пригадайте, чи знаєте ви казки чи пісні про вітер.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 4431 | Рейтинг: 5.0/1
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей
Твоя країна — Україна. Символи держави
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Охорона рослин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]