Урок 12 Тема. Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнківМета. Повторити типи речень, вчити складати розповідь за серією малюнків; розвивати мовлення, увагу, творчу уяву; виховувати інтерес до циркового мистецтва. Матеріали і обладнання. Малюнки дітей «Циркова вистава»; зошит з розвитку мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Вчитель пропонує розглянути виставку малюнків і розказати дітям про фрагмент циркової вистави, який вони намалювали.
Усі ви були у цирку. А сьогодні ми будемо складати розповідь за серією малюнків. Пригадайте, чим відрізняється текст-розповідь від тексту-опису і тексту-міркування.
III. Основна частина уроку. 1. Робота в зошиті з розвитку мовлення.
Завдання 1. Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитання. Придумайте імена дітям. - Куди прийшли діти з батьками у неділю? - Хто звеселяв людей своїми жартами? - Чим жонглювали клоуни? - Які вправи виконували гімнасти? Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Вище руки підніміть Треба трохи відпочити. І спокійно опустіть. Руки вгору, руки вниз, Розведіть їх в сторони. На сусіда подивись. Плесніть, діти, кілька раз. Руки вгору, руки в боки За роботу! Все гаразд. І зроби чотири кроки.
- Що робили ведмеді? - Який подарунок отримали діти? - Чи були задоволені діти походом у цирк?
- Який малюнок містить зачин? - Які малюнки - основну частину? - Який - кінцівку?
Завдання 2. Складіть розповідь за малюнками. Доберіть заголовок. Слухання розповідей дітей. (Двоє-троє учнів). Самостійна робота.
Завдання 3. Складіть й запишіть три речення про цирк.
4. Перевірка самостійної роботи (двоє-троє учнів читають свої речення).
IV. Підсумок уроку. - Чия розповідь вам сподобалася найбільше? Чому? - А що вам найбільше подобається у циркових виставах? - Назвіть, яких артистів цирку, крім клоуна, ви знаєте?
V. Домашнє завдання. Підготуйте розповідь про те, як ви ходили до цирку.
Урок 13 Тема. Хто як весну зустрічає. Складання і запис запитань за змістом прочитаного Мета. Вчити будувати запитання за змістом прочитаного тексту; формувати письмові запитання; розвивати мислення, мовлення учнів; збагачувати лексичний запас. Матеріали і обладнання. Зошит з розвитку мовлення; малюнки на тему «Весна», музика П. Чайковського «Квітень». Хід уроку І. Організаційний момент. II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів. Вчитель вмикає музику і пропонує послухати. 1. Бесіда. Що ви почули в музиці? Так, це йде весна. Дзвенить струмками і краплинами, що капають з дахів. 2. Читання творів, підготовлених учнями. - Яка пора року описана у творах? Навесні Надійшла весна прекрасна, Многоцвітна, тепла, ясна, Ніби дівчина в вінку. Ожили луги, діброви, Повно гомону, розмови І пісень в чагарнику. (І. Франко) Весна Радісна, гомінка і пахуча весна. Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами весняні струмочки. Смолою пахне набубнявіла брость. Скоро вдягнеться у листя, зацвіте черемха, защебечуть соловейки, загуде перший джміль. Голубими пролісками вкриються лісові галявини. Гарна, радісна весна в лісі! (І. Соколов-Микитов) 3. Бесіда за змістом творів. - Якою названа весна в оповіданні? - Як зміниться черемха весною? - Чим вкриваються лісові галявини? 4. Бесіда за малюнками про весну.
III. Визначення теми і мети уроку. Визначте тему нашого уроку. Сьогодні ми будемо читати твори про весну і ставити запитання до прочитаних текстів.
IV. Основна частина уроку. Складання запитань до текста.
1. Робота в зошиті.
Завдання 1. Попрацюйте в парах. Прочитайте текст. Складіть запитання до прочитаного тексту. Жаби прокинулися Добре пригріває землю весняне сонечко. Увесь сніг з поля зігнало, і в лісі вже його зовсім мало залишилося. В канавці, під бурим опалим листям, прокинулися від зимового сну жаби. Вони теж цілу зиму спали. Всі позамерзали, навіть тверді стали, як крижинки. Тепер на сонечку відігрілися, відтанули, ось і вилізли з канави. Вилізли і потихеньку пострибали, до ставка поспішають... До берега доскачуть і стрибають у воду. А як сонечко воду пригріє, тоді вже жабам справжнє роздолля – плавають, кумкають, по-своєму весні радіють. (Г. Скребицький, В. Чапліна) 2. Перевірка роботи в парах. Учні читають складені запитання. (Одна пара називає свої запитання, інша відповідає на них).
Фізкультхвилинка. Полетіли пташки, Крильцями махали, Пташки невеличкі. На доріжку прилетіли, Все літали, все літали, Крихти поклювали.
3. Самостійна робота в зошитах.
Завдання 2. Прочитайте тексти. Складіть три-чотири запитання за змістом. Запишіть. Повернулися ластівки Ось і ластівки з-за моря повернулися: літають, метушаться, в сараї під дахом глиняне гніздечко ліплять. Та як акуратно! Грудочку до грудочки приклеюють. Зліплять гніздечко, неначе кошик, а збоку пролазку залишать. Через цю пролазку травинок у гніздо наносять. Постелить ластівка м'яку підстілку в гнізді, знесе туди яєчка і сяде пташенят висиджувати. Скоро вилетять хрущі Розгорнулись на берізках молоді ніжні листочки. В зеленій траві розпустились золоті квіти кульбаби. З'явились мошки, комашки, кузочки різні. Під землею з личинки вивівся хрущ. Виліз з глибокої земляної нірки. Почистив від землі лапки, розправив крильця, полетів і на гілочку сів. Скоро теплими вечорами хрущі почнуть літати. Літають жуки, навколо дерев кружляють, гудуть, на гілки сідають, молоді листочки їдять. Цим вони великої шкоди деревам завдають.
Перевірка самостійної роботи (троє-четверо учнів читають свої запитання, інші їх аналізують).
V. Підсумок уроку. Складіть запитання до нашого уроку. Дайте на них відповідь. VI. Домашнє завдання. Складіть два-три питальних речення про весну. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5297 | |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Конструювання. Курочка Ряба |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |