Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків

Урок 12

Тема.  Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків

Мета. Повторити типи речень, вчити складати розповідь за серією малюнків; розвивати мовлення, увагу, творчу уяву; виховувати інтерес до циркового мистецтва.

Матеріали і обладнання. Малюнки дітей «Циркова ви­става»; зошит з розвитку мовлення.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

            Вчитель пропонує розглянути виставку малюнків і розказати дітям про фрагмент циркової вистави, який вони намалювали.

  1. Хто виступає на арені цирку?
  2. Який номер показують артисти?
  3. Чи сподобався виступ глядачам?

            Усі ви були у цирку. А сьогодні ми будемо складати розповідь за серією малюнків. Пригадайте, чим відрізняється текст-розповідь від тексту-опису і тексту-міркування.

 

III. Основна частина уроку.

1. Робота в зошиті з розвитку мовлення.

 

Завдання 1. Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитан­ня. Придумайте імена дітям.

-          Куди прийшли діти з батьками у неділю?

-          Хто звеселяв людей своїми жартами?

-          Чим жонглювали клоуни?

-          Які вправи виконували гімнасти?

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,                Вище руки підніміть

Треба трохи відпочити.                              І спокійно опустіть.

Руки вгору, руки вниз,                               Розведіть їх в сторони.

На сусіда подивись.                                    Плесніть, діти, кілька раз.

Руки вгору, руки в боки                             За роботу! Все гаразд.

І зроби чотири кроки.

 

-          Що робили ведмеді?

-          Який подарунок отримали діти?

-          Чи були задоволені діти походом у цирк?

 

-          Який малюнок містить зачин?

-          Які малюнки - основну части­ну?

-          Який - кінцівку?

 

Завдання 2. Складіть розповідь за малюнками. Доберіть за­головок.

Слухання розповідей дітей. (Двоє-троє учнів).

Самостійна робота.

 

Завдання 3. Складіть й запишіть три речення про цирк.

 

4. Перевірка самостійної роботи (двоє-троє учнів читають свої речення).

 

IV. Підсумок уроку.

-          Чия розповідь вам сподобалася найбільше? Чому?

-          А що вам найбільше подобається у циркових виставах?

-          Назвіть, яких артистів цирку, крім клоуна, ви знаєте?

 

V. Домашнє завдання.

Підготуйте розповідь про те, як ви ходили до цирку.

 

 

 

Урок 13

Тема.  Хто як весну зустрічає. Складання і запис запитань за змістом прочитаного

Мета. Вчити будувати запитання за змістом прочитаного тексту; формувати письмові запитання; розвивати мис­лення, мовлення учнів; збагачувати лексичний запас.

Матеріали і обладнання. Зошит з розвитку мовлення; ма­люнки на тему «Весна», музика П. Чайковського «Кві­тень».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів.

Вчитель вмикає музику і пропонує послухати.

1. Бесіда.

            Що ви почули в музиці? Так, це йде весна. Дзвенить струмками і краплинами, що капають з дахів.

2. Читання творів, підготовлених учнями.

-          Яка пора року описана у творах?

Навесні

                                               Надійшла весна прекрасна,

                                               Многоцвітна, тепла, ясна,

                                               Ніби дівчина в вінку.

                                               Ожили луги, діброви,

                                               Повно гомону, розмови

                                               І пісень в чагарнику.

                                                                                  (І. Франко)

Весна

            Радісна, гомінка і пахуча весна.

            Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами весняні струмочки. Смолою пахне набубнявіла брость. Скоро вдягнеться у листя, зацвіте черемха, защебечуть соловейки, загуде перший джміль. Голубими пролісками вкриються лісові галявини. Гарна, радісна весна в лісі!

(І. Соколов-Микитов)

3. Бесіда за змістом творів.

-          Якою названа весна в оповіданні?

-          Як зміниться черемха весною?

-          Чим вкриваються лісові галявини?

4. Бесіда за малюнками про весну.

 

III. Визначення теми і мети уроку.

            Визначте тему нашого уроку.

            Сьогодні ми будемо читати твори про весну і ставити запитан­ня до прочитаних текстів.

 

IV. Основна частина уроку. Складання запитань до текста.

 

1. Робота в зошиті.

 

Завдання 1. Попрацюйте в парах. Прочитайте текст. Складіть запитання до прочитаного тексту.

Жаби прокинулися

            Добре пригріває землю весняне сонечко. Увесь сніг з поля зі­гнало, і в лісі вже його зовсім мало залишилося.

            В канавці, під бурим опалим листям, прокинулися від зимово­го сну жаби. Вони теж цілу зиму спали. Всі позамерзали, навіть тверді стали, як крижинки. Тепер на сонечку відігрілися, відта­нули, ось і вилізли з канави. Вилізли і потихеньку пострибали, до ставка поспішають... До берега доскачуть і стрибають у воду.

А як сонечко воду пригріє, тоді вже жабам справжнє роздолля – плавають, кумкають, по-своєму весні радіють.

(Г. Скребицький, В. Чапліна)

2. Перевірка роботи в парах.

            Учні читають складені запитання. (Одна пара називає свої за­питання, інша відповідає на них).

 

Фізкультхвилинка.

Полетіли пташки,                                        Крильцями махали,

Пташки невеличкі.                                      На доріжку прилетіли,

Все літали, все літали,                                 Крихти поклювали.

 

3. Самостійна робота в зошитах.

 

Завдання 2. Прочитайте тексти. Складіть три-чотири запитан­ня за змістом. Запишіть.

Повернулися ластівки

            Ось і ластівки з-за моря повернулися: літають, метушаться, в сараї під дахом глиняне гніздечко ліплять.

            Та як акуратно! Грудочку до грудочки приклеюють.

            Зліплять гніздечко, неначе кошик, а збоку пролазку залишать.

            Через цю пролазку травинок у гніздо наносять.

            Постелить ластівка м'яку підстілку в гнізді, знесе туди яєчка і сяде пташенят висиджувати.

Скоро вилетять хрущі

            Розгорнулись на берізках молоді ніжні листочки. В зеленій траві розпустились золоті квіти кульбаби. З'явились мошки, ко­машки, кузочки різні. Під землею з личинки вивівся хрущ. Виліз з глибокої земляної нірки. Почистив від землі лапки, розправив крильця, полетів і на гілочку сів.

            Скоро теплими вечорами хрущі почнуть літати.

            Літають жуки, навколо дерев кружляють, гудуть, на гілки сі­дають, молоді листочки їдять.

            Цим вони великої шкоди деревам завдають.

 

            Перевірка самостійної роботи (троє-четверо учнів читають свої запитання, інші їх аналізують).

 

V. Підсумок уроку.

Складіть запитання до нашого уроку. Дайте на них відповідь.

VI. Домашнє завдання.

Складіть два-три питальних речення про весну.



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 5215 | Рейтинг: 0.0/0
Щоденне піклування про своє здоров'я
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Наш вернісаж
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]