💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чому буває день і ніч?

Тема 4. Чому буває день і ніч?

Мета: ознайомити учнів а обертанням Землі навколо своєї вісі як причиною зміни дня і ночі; допомогти з'ясувати послідовність подій протягом доби;актуалізувати знання про явища природи; роавивати вміння аналізувати і знаходити шляхи розв'язання проблеми, що розглядається; прищеплювати інтерес до пізнання світу.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 1. Перевірка домашнього завдання

 — Що називається горизонтом?

 — Як називається межа горизонту, де небо нібито сходиться із землею?

 — Чи можна доїхати або дійти до лінії горизонту?

 — Як визначити сторони горизонту?

 — З якого боку знаходиться гніздо нашої знайомої Синьокрилої Сойки, якщо на нього ніколи не світить сонце?

 2. Робота над загадками

 ■ До вечора помирає, зранку оживає. (День)

 ■ Підходити до будинку стала,

 З неба сонце вкрала. (Ніч)

 — Діти! Чим день відрізняється від ночі? (Удень світить сонце, співають птахи, а вночі на небі місяць, зірки, природа завмирає.)

 — Чому вдень ясно? (Тому, що на небі сонце.)

 — Чому вночі темно? (На небі немає сонця.)

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що Земля обертається навколо своєї вісі, чому буває день і ніч, що таке доба.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1.Робота за підручникам (е. 12-13)

 — Яку форму має планета Земля? Як називається зменшена модель земної кулі?

 — Про що можна дізнатися завдяки глобусу?

 — Як називається уявна лінія, навколо якої обертається Земля?

 — Розгляньте малюнок на с. 13. З чого виготовив модель Землі їжачок Хитрячок?

 — Що він розказав про обертання Землі? Чому бувають день і ніч? Що таке доба? Скільки годин вона триває?

 Дослідницька лабораторія

 Освітлення Землі впродовж доби: за допомогою глобуса та джерела світла (лампочки) демонструється обертання Землі навколо своєї вісі та зміна освітлення впродовж доби.

 — Відгадайте загадки.

 ■ Що то за гість, що темряву їсть? (День)

 ■ Чорна корова все на світі поборола. (Ніч)

 — Розгляньте малюнки на с. 13. Які пори доби зображені на малюнках? Опишіть шлях, який проходить Сонце небосхилом упродовж дня.

 — Як ви вважаєте, що більше — Земля чи Сонце?

Дата

Клас

— Наші предки не могли знати, велике Сонце чи маленьке. Виявляється, якщо намалювати Сонце розміром з великий апельсин, то Земля виявиться розміром з макове зернятко. І маса Сонця теж величезна. Для того, щоб урівноважити уявні ваги, на одну шальку потрібно покласти Сонце, а на іншу чашу шальку — 330 тисяч таких планет, як Земля.

2.Фізкультхнилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Самостійна робота

— Підкресліть те, що відбувається вдень, синім кольором, уночі — коричневим, якщо події не мають відношення до часу доби — не підкреслювати.

Жара, зірки, політ кажанів, снігопад, спів птахів, місяць на небі, комарі, гроза, дощ, Полярна зірка на небі, туман, високе сонце, прохолода.

2. Робота в групах

— Уявіть, як змінився б наш світ, якби обертання Землі припинилося?

Можливі висновки роботи груп

— На тій частині Землі, яка освітлюватиметься Сонцем,— буде дуже спе-котно, можлива нестача питної води.

— На тій частині Землі, яка не буде освітлена Сонцем, буде .дуже холодно, не ростимуть рослини, буде довга ніч.

3. Робота над прислів'ям

— Зберіть прислів’я зі слів.

Доба, день, пріч, і, ніч.

Учитель вивішує слова на магнітній дошці, один учень розставляє їх.

Читання прислів’я хором.

День і ніч — доба пріч.

— У народі говорять: «День і ніч — доба пріч». Як ви розумієте зміст прислів’я? (День і ніч складають 24 години, або добу.)

— Скільки повних обертів навколо своєї вісі зробить наша Земля за тиждень? (7 обертів)

— Чому? (7 днів тижня.)

— А якби Земля не оберталася або перестала б обертатися навколо своєї осі, що б сталося? (Одна сторона ввесь час була б повернена до Сонця, а інша — ні.)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Навколо якої вісі обертається Земля: справжньої чи уявної?

— Скільки обертів робить Земля за добу? (1)

— Коли буває тепліше — вдень чи вночі, з чим це пов’язано? (Світить Сонце.)

— Чи змогли б існувати живі організми, якби круглий рік була тільки ніч або день? (Ні)

— З чим пов’язана зміна дня і ночі? (З обертанням Землі навколо своєї уявної вісі.)

VII. Домашнє завдання

С.12-13.

— З’ясуйте, які явища природи повторюються щодоби. Дослідіть, чи змінюється тривалість дня і ночі в різні пори року.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3099 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку»
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]